Bike Service

Opis projektu: Aplikacja Bike Service umożliwia użytkownikowi bez wychodzenia z domu znaleźć punkt serwisowy, zobaczyć ceny usług i zrobić rezerwację naprawy roweru. Nie trzeba nic już szukać w internecie. Jeśli serwis oferuje usługi mobilne, to rower zostanie odebrany i przywieziony po naprawie. W aplikacji również istnieje możliwość oceny pracy mechanika. Dodatkowo został stworzony system zgłoszeń dla serwisów, który w pełni obsługuje prace mechaników niezależnie od tego czy klient korzysta z aplikacji czy też nie.

Projekt jest już wdrożony na rynek i działa od roku na terenie całej Polski.

Skąd pomysł: Pomysł narodził się z własnej potrzeby serwisowania roweru bez konieczności wychodzenia z domu. Rozmowy ze znajomymi również pokazały, że jest potrzeba serwisowania roweru np. w trakcie pracy jeśli ktoś dojeżdża rowerem. W dużej mierze chcemy zaoszczędzić czas na poszukiwaniu właściwego serwisu i oddawaniu roweru do serwisu w ściśle określonych godzinach.

Dla kogo: Sklepy rowerowe oraz firmy związane z branżą rowerową (sprzedaż B2B).

Dodatkowo aplikację kierujemy do wszystkich rowerzystów zarówno nieznających się na rowerach, jak i maniaków rowerowych z poszczególnych grup np. szosa, downhill, mtb, triathlon itp. Wszystko niezależnie od miejsca zamieszkania. Chcielibyśmy docierać również do osób, które dojeżdżają rowerem do pracy.

Finansowanie: Środki własne

Model biznesowy: Projekt zarabia na siebie dzięki abonamentowi rocznemu jaki płacą serwisy rowerowe. W zamian dostają cały pakiet obsługi oraz formę promowania dzięki aplikacji. Wszystko odbywa się w modelu SaaS, który idealnie wpasowuje się w potrzeby branży rowerowej.

Dodatkowo chcielibyśmy uruchomić własną usługę dowożenia i odbierania rowerów. To ma za zadanie bardzo odciążyć sklepy od posiadania własnego auta i pracownika do obsługi. Jest w tym ogromny potencjał co potwierdzają nasze obserwacje i rozmowy branżowe.

Pomysłodawcy projektu: Absolwent Politechniki Warszawskiej, wydziału EiTi. Mgr inż Michał Dubaj jest pomysłodawcą całego projektu oraz zapalonym kolarzem i triathlonistą. Realizację graficzno-techniczą wykonała firma Artneo z Olsztyna. Wszyscy są zaangażowani w rozwój, promocję oraz sprzedaż. Łącznie przy projekcie pracuje ok. 8-10 osób.

Konkurencja: Poniekąd konkurencją jest dobrymechanik.pl, ale to nie jest dokładnie to samo. Nikt w Polsce ani w europie nie stworzył tak wygodnego narzędzia do obsługi serwisu i nikt nie oferuje mobilności serwisu w ramach outsourcingu.

Globalnie czy lokalnie: Póki co jest to rynek Polski. Docelowo chcemy być obecni na terenie Europy. Pierwszy target to Norwegia, Słowacja, Czechy, Szwecja. Przygotowujemy się do przystosowania systemu i aplikacji na rynki zagraniczne.

Najbliższe cele: Do końca roku chcemy zaoferować jeszcze 2 produkty dla sklepów rowerowych, natomiast wiosną 2018 chcielibyśmy zacząć testować usługę dostarczania i odbierania rowerów od klientów serwisów. Do końca 2018 roku chcielibyśmy zwiększyć bazę serwisów 2-3 krotnie.

Celem też jest znalezienie inwestora, który będzie widział ogromny potencjał w naszym projekcie i który sam jeździ na rowerze 😉

Bike Service

Dodaj start-up


Komentarze

Dodaj komentarz

*
*