Bike Service
Opis projektu: Aplikacja Bike Service umożliwia użytkownikowi bez wychodzenia z domu znaleźć punkt serwisowy, zobaczyć ceny usług i zrobić rezerwację naprawy roweru. Nie trzeba nic już szukać w internecie. Jeśli serwis oferuje usługi mobilne, to rower zostanie odebrany i przywieziony po naprawie. W aplikacji również istnieje możliwość oceny pracy mechanika. Dodatkowo został stworzony system zgłoszeń dla serwisów, który w pełni obsługuje prace mechaników niezależnie od tego czy klient korzysta z aplikacji czy też nie.
Projekt jest już wdrożony na rynek i działa od roku na terenie całej Polski.
Skąd pomysł: Pomysł narodził się z własnej potrzeby serwisowania roweru bez konieczności wychodzenia z domu. Rozmowy ze znajomymi również pokazały, że jest potrzeba serwisowania roweru np. w trakcie pracy jeśli ktoś dojeżdża rowerem. W dużej mierze chcemy zaoszczędzić czas na poszukiwaniu właściwego serwisu i oddawaniu roweru do serwisu w ściśle określonych godzinach.
Dla kogo: Sklepy rowerowe oraz firmy związane z branżą rowerową (sprzedaż B2B).
Dodatkowo aplikację kierujemy do wszystkich rowerzystów zarówno nieznających się na rowerach, jak i maniaków rowerowych z poszczególnych grup np. szosa, downhill, mtb, triathlon itp. Wszystko niezależnie od miejsca zamieszkania. Chcielibyśmy docierać również do osób, które dojeżdżają rowerem do pracy.
Finansowanie: Środki własne
Model biznesowy: Projekt zarabia na siebie dzięki abonamentowi rocznemu jaki płacą serwisy rowerowe. W zamian dostają cały pakiet obsługi oraz formę promowania dzięki aplikacji. Wszystko odbywa się w modelu SaaS, który idealnie wpasowuje się w potrzeby branży rowerowej.
Dodatkowo chcielibyśmy uruchomić własną usługę dowożenia i odbierania rowerów. To ma za zadanie bardzo odciążyć sklepy od posiadania własnego auta i pracownika do obsługi. Jest w tym ogromny potencjał co potwierdzają nasze obserwacje i rozmowy branżowe.
Pomysłodawcy projektu: Absolwent Politechniki Warszawskiej, wydziału EiTi. Mgr inż Michał Dubaj jest pomysłodawcą całego projektu oraz zapalonym kolarzem i triathlonistą. Realizację graficzno-techniczą wykonała firma Artneo z Olsztyna. Wszyscy są zaangażowani w rozwój, promocję oraz sprzedaż. Łącznie przy projekcie pracuje ok. 8-10 osób.
Konkurencja: Poniekąd konkurencją jest dobrymechanik.pl, ale to nie jest dokładnie to samo. Nikt w Polsce ani w europie nie stworzył tak wygodnego narzędzia do obsługi serwisu i nikt nie oferuje mobilności serwisu w ramach outsourcingu.
Globalnie czy lokalnie: Póki co jest to rynek Polski. Docelowo chcemy być obecni na terenie Europy. Pierwszy target to Norwegia, Słowacja, Czechy, Szwecja. Przygotowujemy się do przystosowania systemu i aplikacji na rynki zagraniczne.
Najbliższe cele: Do końca roku chcemy zaoferować jeszcze 2 produkty dla sklepów rowerowych, natomiast wiosną 2018 chcielibyśmy zacząć testować usługę dostarczania i odbierania rowerów od klientów serwisów. Do końca 2018 roku chcielibyśmy zwiększyć bazę serwisów 2-3 krotnie.
Celem też jest znalezienie inwestora, który będzie widział ogromny potencjał w naszym projekcie i który sam jeździ na rowerze 😉
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Dofinansowanie na rozwój firmy – gdzie go szukać? Sprawdzamy jakie są możliwości
-
Zwolnienia grupowe wśród największych firm. Na czym polega masowa redukcja etatów i co mogą otrzymać pracownicy?
-
Dotacje z UP 2024. Na co można przeznaczyć dofinansowanie z Urzędu Pracy?
-
Aktywa i pasywa – czym są i jakie mają znaczenie w biznesie?