BIONIGREE
Opis projektu: BIONIGREE to pierwszy polski producent naturalnych kosmetyków trychologicznych z czarną porzeczką. Spółka powstała w 2015 r. Aktualnie jest na etapie budowania sieci sprzedaży swoich wyjątkowych produktów do pielęgnacji skóry głowy i włosów.
Skąd pomysł: Pomysł stworzenia startupu związanego z produkcją kosmetyków trychologicznych (specjalistycznych kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy i włosów) zrodził się u pani Eweliny Wysoczańskiej (prezes BIONIGREE, jednego z najbardziej doświadczonych i rozpoznawalnych trychologów i jednocześnie właścicielki największej sieci gabinetów trychologicznych w Polsce) około 2010 roku.
Nietolerancja pokarmowa jej córki wymusiła zainteresowanie składem produktów spożywczych, a powtarzające się pytania klientów jej gabinetów trychologicznych w odniesieniu do kosmetyków, które poleciłaby na ich problemy, wpłynęły również na analizę składów dostępnych wówczas preparatów trychologicznych. Wnikliwie przeprowadzone badania spowodowały, że w tamtym czasie, pod kątem składu nie było produktów wśród linii trychologicznych, które mogłaby z czystym sumieniem polecić swoim klientom.
To był bodziec, który wpłynął na opracowywanie unikalnych receptur kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy i włosów, które jednocześnie charakteryzują się poza wysoką skutecznością, naturalnym składem, składnikami pochodzącymi od polskich producentów i dostawców oraz jednoczesnym ich nietestowaniem na zwierzętach i brakiem składników pochodzenia zwierzęcego. Co więcej, wszystkie produkty marki BIONIGREE znajdują się w certyfikowanych opakowaniach z i nadających się do ponownego recyklingu.
Jako, że patriotyzm gospodarczy jest jednym fundamentów istnienia BIONIGREE, wszystkie kosmetyki trychologiczne marki BIONIGREE produkowane są wyłącznie w Polsce i ich dystrybucja odbywa się przy wykorzystaniu polskich przewoźników. Zastosowanie w kosmetykach czarnej porzeczki, poza jej wyjątkowymi właściwościami w odniesieniu do włosów i skóry głowy, stanowi podkreślenie polskiego pochodzenia produktów BIONIGREE (wszak Polska jest największym producentem i eksporterem czarnej porzeczki na świecie).
Dla kogo: Klientami BIONIGREE są zarówno osoby cierpiące na poważne problemy owłosionej skóry głowy (w tym w szczególności: łupież, łuszczycę skóry głowy, grzybicę skóry głowy, łojotokowe zapalenie skóry głowy, atopowe zapalenie skóry głowy, świąd, egzemę), jak i osoby które cenią sobie polskość, wysoką skuteczność i naturalny skład kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy i włosów.
Finansowanie: Projekt jest finansowany ze środków własnych i wsparcia zewnętrznego inwestora z Polski.
Model biznesowy: BIONIGREE oferuje własnej produkcji naturalne kosmetyki trychologiczne z wykorzystaniem kilku kanałów dystrybucji:
– dystrybucji klasycznej (partnerskie sklepy stacjonarne i internetowe)
– sprzedaży bezpośredniej
– własny sklep internetowy
– własny sklep stacjonarny
Pomysłodawcy projektu: Prezesem BIONIGREE i największym jej udziałowcem jest Ewelina Wysoczańska. To Członek-Założyciel i Wiceprezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Trychologicznego, właścicielka największej sieci gabinetów trychologicznych w Polsce, jedna z najbardziej doświadczonych i rozpoznawalnych trychologów w Polsce. Trychologią zajmuje się od 2010 roku.
Konkurencja: BIONIGREE skupia się aktualnie na działalności w Polsce, aktywnie poszukując i pozyskując dystrybutorów swoich produktów. Konkurencja na tym rynku jest bardzo duża. W jej skład wchodzą zarówno zagraniczne koncerny produkujące kosmetyki do pielęgnacji skóry głowy i włosów, jak i polskie, mniejsze przedsiębiorstwa, wprowadzające własne produkty trychologiczne.
Globalnie czy lokalnie: BIONIGREE działa zgodnie z zasadą: „Działaj lokalnie, myśl globalnie”. W pierwszej kolejności buduje swoją pozycję na polskim rynku kosmetycznym, by w niedalekiej przyszłości móc godnie reprezentować Polskę na arenie międzynarodowej.
Najbliższe cele: W najbliższym czasie BIONIGREE planuje nawiązać obopólnie korzystną współpracę z dystrybutorami kosmetyków trychologicznych BIONIGREE, w szczególności tymi, którzy prowadzą stacjonarne sklepy z kosmetykami naturalnymi oraz produktami fryzjerskimi, salonami fryzjerskimi oraz profesjonalnymi gabinetami trychologicznymi i kosmetycznymi. Jest również otwarte na nawiązanie współpracy z właścicielami sklepów internetowych, drogerii oraz innymi podmiotami, które świadomie wybierają polskie produkty kosmetyczne o naturalnym składzie.
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie
-
Fotobudka 360 jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy nadal cieszy się dużą popularnością