Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

IniJOB.pl

Opis projektu: IniJOB.pl to portal, którego celem jest znaczące poprawienie relacji pomiędzy pracownikiem a pracodawcą. Z różnych przyczyn, pracownicy, nawet mając dobry pomysł, nie chcą o nim mówić pracodawcy. Portal daje im możliwość w pełni anonimowego zgłaszania inicjatyw i zapraszania współpracowników do ich wsparcia. To również wartość dodana dla pracodawcy – otrzymuje on informację o tym, jakie są bieżące potrzeby w jego firmie.

Portal wystartował na początku stycznia. Od tego czasu nasz główny cel to dotarcie z informacją o nim do jak największej grupy odbiorców – pracowników. Przy czym staramy się być rozsądni jeśli chodzi o wydatki i nie szalejemy z marketingiem. Dotychczas zarejestrowanych jest ponad 100 użytkowników – pracowników i pracodawców. Słuchamy też komentarzy od użytkowników i staramy się wprowadzać zmiany które zwiększają komfort korzystania z serwisu.

Skąd pomysł: Pomysł na powstanie portalu IniJOB pojawił się pod wpływem doświadczenia, zdobytego z jednej strony z perspektywy pracownika, a z drugiej jako właściciela i prezesa firmy, który chciał stworzyć miejsce idealne i przyjazne do pracy, a któremu się to nie w pełni udało. Będąc prezesem dużej giełdowej spółki niemal codziennie musiałem poświęcać czas na rozwiązywanie problemów pracowników i w relacjach pracowników z menadżerami, pomimo usilnych starań wprowadzenia atmosfery wzajemnego zaufania i przyjaznej współpracy. Dlatego stworzyliśmy narzędzie, które pozwala pracownikom anonimowo przekazać ich sugestie dla pracodawcy, ułatwia zorganizowanie się w grupie współpracowników dla poparcia tej inicjatywy i motywuje pracodawcę do reakcji na inicjatywę.

Dla kogo: Docelowym klientem, czy raczej użytkownikiem portalu są zarówno pracownicy jak i pracodawcy z małych, średnich ale i dużych przedsiębiorstw. W szczególności walczymy o zainteresowanie pracowników, bo to przede wszystkim dla nich powstał IniJOB. Mierzymy w grupę ponad 1,5 mln osób pracujących i korzystających z Internetu. Na celowniku jest też 70 tys. firm zinformatyzowanych i zatrudniających 10 osób lub więcej.

Finansowanie: Od początku tworzenia IniJOB zakładałem, że będzie to start-up tworzony jak najmniejszym kosztem. Zamknąłem to w haśle: „jak zrobić startup w pół roku i nie zbankrutować”. Bazuję na doświadczeniu zdobytym w trakcie budowania poprzedniej firmy, którą tworzyliśmy od start-upu do poziomu spółki notowanej na GPW. Wtedy z ehipoteka.pl a potem Comperia.pl też tworzyłem nową kategorię – internetową porównywarkę finansową. Teraz sprawdzam, czy doświadczony przedsiębiorca, po wielu latach prowadzenia firmy, jest w stanie dzięki nabytemu „know-how” zbudować coś kompletnie od zera, bez istotnego finansowania. Staram się angażować partnerów bez kosztów dla firmy, którzy wspierają projekt, ponieważ uwierzyli w możliwość jego powodzenia. Od początku relacjonuję moje działania na blogu startuplife.pl. Dzielę się tam szczerze informacjami o moich poczynaniach, ale też emocjach towarzyszących tworzeniu firmy.

W rozwój projektu zainwestowałem moje prywatne oszczędności. Jednak najważniejsza jest praca jaką włożyli różni specjaliści, którzy zgodzili się wyświadczyć mi przysługę, bo wierzą w ten projekt – od marketingowców przez fotografa po prawnika.

Model biznesowy: Złożyliśmy wniosek o dofinansowanie unijne projektu, opiewające na ok. 800 000 złotych. Planujemy też ruszyć z akcją crowdfundingową. W przyszłości chcemy zarabiać m.in. na abonamentach opłacanych przez firmy. Dzięki nim będą mogli miedzy innymi wyszukiwać pracowników oraz przedstawiać im oferty pracy.

Pomysłodawcy projektu: Głównym twórcą i pomysłodawcą jestem ja, a więc Bartosz Michałek. Początkowo projekt kiełkował i rozwijał się w mojej głowie. Przez cztery lata pracowałem jako doradca finansowy. W 2007 roku uruchomiłem ze wspólnikiem porównywarkę Comperia.pl – start-up, który jeszcze w tym samym roku pozyskał inwestorów finansowych, w 2011 roku zadebiutował na rynku NewConnect, a w 2014 roku na rynku regulowanym GPW. Prowadziłem ją przez 9 lat.

Po pewnym czasie w naturalny sposób do projektu dołączyła, jako udziałowiec, moja żona – Anna Michałek, a stopniowo kolejni partnerzy. Wiedząc, że nie stać mnie na zatrudnienie PR-owców, skontaktowałem się ze znajomymi z Clear Communication Group – Magdaleną Załubską-Król i Markiem Gieorgicą – którzy uwierzyli w ten projekt. Zaangażowali się jako udziałowcy, oferując swoje wieloletnie doświadczenie w relacjach z mediami. Wykonawcą portalu została agencja interaktywną Intellect, która pracowała między innymi dla mBanku, Lubelli, Oknoplastu czy Newagu. Do zespołu dołączyli także twórcy popularnego profilu Mordor na Domaniewskiej – społeczności zrzeszającej 150 000 korpopracowników

Konkurencja: Ani w Polsce ani za granic nie ma drugiego takiego projektu jak iniJOB. Jest kilka firm, które mają zbliżony profil i cel, jednak jeżeli chodzi o wpływanie na miejsce pracy i zachowanie anonimowości, a więc kluczowe elementy naszego portalu, to jesteśmy unikatowi.
Najczęściej jesteśmy porównywani z portalami: GoldenLine – pomagającym budować pozytywny wizerunek pracodawcy, Glassdoor – wspierającym rekrutację najbardziej pożądanych pracowników oraz GoWork, zbierającym oferty pracy i opinie o pracodawcy. Podobne usługi oferuje też Glint lub hiszpański portal Happyforce. Konkurencja jest nie mała, jednak wierze, że zwyciężymy dzięki naszej podstawowej zalecie – anonimowości.

Lokalnie czy globalnie: Docelowo, kierujemy iniJOB na globalny rynek, ponieważ jest on pierwszą tego typu platformą. Jednak w pierwszej kolejności skupiamy się na Polsce i zbudowaniu masy użytkowników, która będzie stanowiła o wiarygodności portalu.

Najbliższe cele: Priorytetem jest dla nas zachęcenie użytkowników do korzystania z platformy. Zbudowanie wiarygodnej marki i osadzenie jej w świadomości Polaków tak, by widzieli realne korzyści z korzystania z iniJOB. Podstawowym celem jest przyciągnięcie do portalu rzeszy pracowników. Osiągnięcie odpowiedniej masy krytycznej, zbudowanie zaufania i wiarygodności wśród odbiorców, jest niezwykle ważne dla powodzenia projektu.

Obecnie strona jest responsywna, zachowuje się tak samo na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych. W dalszej perspektywie planujemy rozbudowę portalu o aplikację mobilną wspierającą działanie strony. Następnym krokiem będzie wejście na rynki zagraniczne.

IniJOB.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.