Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Wuuff

Czym jest projekt? Jak to działa i jaką potrzebę zaspokaja?

Wuuff to jedna z najbardziej innowacyjnych platform internetowych dla hodowców i nabywców psów. Po osiągnięciu bardzo dobrych wyników na Węgrzech, została udostępniona w kilkunastu językach na arenie międzynarodowej, w tym na polskim rynku. Dzięki licznym innowacjom Wuuff wspomaga przyszłych właścicieli psów w odnalezieniu przyszłego przyjaciela wśród zaufanych hodowców, bez względu na miejsce zamieszkania.

Przy wyborze psa czystej rasy należy wziąć pod uwagę, że ostateczna decyzja jest często uzależniona od jakości informacji i sprawnej komunikacji między kupującym a hodowcą. Kluczowe jest też zbudowanie zaufania przez obie strony. Głównym celem Wuuff jest rozwianie wszelkich obaw hodowcy, że jego szczeniak może nie dostać się do idealnego domu, a ze strony kupującego, że nie otrzyma odpowiedniego psa.


Jak to działa w praktyce?

Wuuff pełni rolę moderatora, który za pomocą innowacyjnych internetowych rozwiązań pomaga stronom odnaleźć się i wykonać transakcje w całkowicie transparentny i zrozumiały sposób. Podczas projektowania i rozwijania strony brano również pod uwagę opinię hodowców, aby w pełni dostosować witrynę do ich potrzeb.

Kiedy wystartowaliście i skąd w ogóle pomysł na taki start-up?

W styczniu 2017 r. strona została uruchomiona tylko w języku węgierskim, w sierpniu miała premierę na polskim rynku. Pracujemy z hodowcami psów i osobami poszukującymi psów od 2001 roku, przez www.europuppy.com. Pomyśleliśmy, że poszerzenie rynku jest jedynym sposobem na zapewnienie tego samego poziomu zaufania do odbiorcy masowego. To ogromne wyzwanie, ponieważ większość ludzi nie widzi powodu, że obecny system kupna sprzedaży psów nie działa.

Czym zajmowaliście się wcześniej? Jakie macie doświadczenie?

W 2001 r. Uruchomiliśmy witrynę www.europuppy.com, czyli w czasie, gdy nikt nie używał ani nie rozumiał słowa startup.

Na jakim rynku działacie? Do kogo kierujecie swój produkt?

Nasz produkt kierujemy do profesjonalnych hodowców psów na całym świecie i ludzi, którzy szukają psów czystej krwi.

Działamy w Europie, ale w przyszłym roku planujemy ruszyć z projektem w USA. W 2018 r. Będziemy globalni.

Ile czasu zajęło Wam stworzenie platformy? Były jakieś trudności? Jakie błędy popełnialiście?

Jeśli w marcu dostałbym to pytanie nie powiedziałbym … ale dzisiaj … to inna historia. Mamy wiele problemów, z którymi spotykamy się codziennie. Ale są tylko główne trzy trudności …

1. rynek nie rozumie idei modelu biznesowego, jest to bardzo tradycyjny rynek

2. ludzie nie rozumieją problemu, dlatego nie chcą go rozwiązać

3. Konflikt międzynarodowy – platforma obecnie działa w 8 językach.

Błędy? Wszyscy popełniamy błędy, ale na razie radzimy sobie z nimi.

Czy start projektu finansowaliście wyłącznie ze środków własnych czy może posiłkowaliście się inwestorem?

Sami finansujemy projekt. Wierzymy w tę ideę tak bardzo, że nie zamierzamy wprowadzać inwestorów. Może się to zmienić, jeśli poczujemy, że dodatkowe środki pieniężne przyspieszą nasz wzrost.

Ilu użytkowników udało się Wam do tej pory pozyskać?

Mamy blisko 2000 zarejestrowanych użytkowników, około 70% z nich to hodowcy. Użytkownicy, którzy poszukują psów, nie muszą się rejestrować, ich liczba rośnie z dnia na dzień.

Jakimi kanałami docieracie do potencjalnh użytkowników? Które są najbardziej efektywne?

Korzystamy z różnych kanałów (adwords, facebook, pokazy psów, PR, SEO, newsletter). Najbardziej skuteczny jest oczywiście facebook.

Czego Wam obecnie potrzeba do szybszego rozwoju? Gdzie widzicie swoje słabsze strony?

Potrzebujemy ludzi, którzy tak jak my uwierzą w sens tego projektu. Zawsze są jakieś słabe strony, ale staramy się je pokonywać.

Czy planujecie wyjście z platformą poza Polskę?

W 2018 roku planujemy wprowadzić produkt do USA.

Co mógłbyś poradzić osobom, które myślą o własnym startupie?

Jak najwięcej planować. Nie spieszyć się. Sprawdzać swój pomysł i budować zaufany zespół. Ale co najważniejsze, ludzie mają tendencję do zakochiwania  się w swoim pomyśle i fazie tworzenia produktu, często nie zdając sobie sprawy, że powinni budować firmę. Produkt jest niezbędny, ale nie może być celem. Musisz budować firmę, a nie produkt.

WWW.WUUFF.DOG

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.