Yawp.me

Opis projektu: Yawp jest aplikacją bazującą na geolokalizacji, wykorzystującą sztuczną inteligencję w celu ułatwiania komunikacji między ludźmi w najbliższym otoczeniu. Naszym celem jest dostarczanie użytkownikom informacji o wydarzeniach dziejących się obecnie w okolicy. Koncept aplikacji zakłada, że każdy użytkownik może w dowolnej chwili przypiąć do mapy wiadomość (tekstową, zdjęcie i/lub wideo), dzieląc się nią ze światem – anonimowo, bądź pod swoim imieniem i nazwiskiem. W chwili udostępnienia wiadomości nasz system dokonuje jej analizy i dostarcza treść do osób, dla których jest ona najbardziej dopasowana.
W chwili obecnej Yawp działa i jest dostępny do ściągnięcia za darmo dla każdego użytkownika na naszej stronie internetowej yawp.me . Posiadamy pierwszych użytkowników, w naszej bazie znajdują się również informacje n/t ok. 3000 koncertów oraz 5000 innego typu wydarzeń w największych miastach wojewódzkich w Polsce.

Skąd pomysł: W chwili obecnej nie ma na rynku aplikacji, która pozwala na dotarcie do nieznajomych osób w najbliższej okolicy. Algorytmy Yawpa pozwalają nie tylko na wyszukanie osób tuż za rogiem, ale przede wszystkim są w stanie dostarczyć wiadomość do osób których ona najbardziej dotyczy. Potrzeba stworzenia czegoś własnego kompletnie od zera kształtowała się w naszych głowach od momentu gdy wróciliśmy do Polski z rocznego stażu w firmie IT w Stanach Zjednoczonych – na początku były to mniejsze, niekomercyjne projekty, z każdym kolejnym mijającym dniem jednak dochodziliśmy do wniosku, że warto wykorzystać zdobyte doświadczenie i stworzyć coś na poważnie. Nie szukaliśmy jednak pomysłu na siłę – postanowiliśmy rozwiązać istniejący problem. Dostrzegliśmy bowiem lukę na rynku, brak możliwości skontaktowania się z osobami kompletnie nieznajomymi w najbliższym otoczeniu. Od samego początku, wraz z dopracowywaniem początkowej idei, skupiliśmy się również na intensywnym badaniu rynku. Gdy po wielu tygodniach nadal nie byliśmy w stanie znaleźć podobnie działającego rozwiązania – postanowiliśmy nie czekać ani chwili – tak powstał Yawp.

Dla kogo: Naszą główną grupą docelową są osoby które zawsze chcą być „na czasie” – Yawp jest ostatecznym lekarstwem na cywilizacyjną chorobę XXI wieku – FOMO (Fear Of Missing Out). Za pomocą naszej aplikacji użytkownik zostanie poinformowany o wydarzeniach stricte go dotyczących w chwili, gdy dzieją się one tuż za rogiem.

Finansowanie: W chwili obecnej produkt finansujemy jedynie ze źródeł własnych.

Model biznesowy: Głównym celem finansowania naszego projektu jest współpraca z firmami polegająca na prezentacji ich treści odpowiednim użytkownikom. Posiadamy przygotowaną ofertę handlową dla przedsiębiorców – nasi klienci w prosty sposób określają jaka wiadomość ma dotrzeć do jakiej grupy docelowej (w jakim czasie oraz w którym miejscu), następnie – uzyskują statystyki wyświetleń danej treści i bazując na niej – liczona jest opłata końcowa. Normalni użytkownicy natomiast są zawsze jasno informowani, że dana treść jest materiałem promocyjnym pochodzącym od naszych partnerów.

Pomysłodawcy projektu: Stworzyłem Yawpa wraz z moim przyjacielem Kamilem Brzezińskim, poznaliśmy się kilka lat temu odbywając roczny staż w firmie IT w Stanach Zjednoczonych. Od tamtej pory – po powrocie – zaczęliśmy pracę w łódzkich oddziałach zagranicznych korporacji. Od początku pracujemy na własny rachunek po godzinach, od momentu w którym pomysł pojawił się w naszych głowach mało która noc jest w pełni przespana. Mimo to, z każdym kolejnym dniem nabieramy coraz więcej doświadczenia i pewności siebie zarówno w prowadzeniu firmy, jak i różnych aspektach związanych z tworzeniem aplikacji opartych o sztuczną inteligencję. W tym ostatnim pomaga nam wieloletnie doświadczenie w branży IT oraz ukończone studia na łódzkiej Politechnice. — Michał Godycki

Konkurencja: W chwili obecnej na rynku brakuje aplikacji która umożliwia dotarcie do nieznajomych osób w najbliższej okolicy. Nasze rozwiązanie bierze bowiem pod uwagę nie tylko geolokalizację, ale również wykorzystuje sztuczną inteligencję w celu dopasowania odpowiednich treści dla każdego użytkownika. Jako konkurencję moglibyśmy podać największych rynkowych graczy – Facebook oraz Twitter, wymienione jednak wyżej cechy sprawiają, że odróżniamy się od nich w znaczącym stopniu.

Globalnie czy lokalnie: Obecnie mamy biuro w Polsce, posiadamy jednak sporą wiedzę popartą doświadczeniem w działaniu na rynku amerykańskim – naszym następnym krokiem jest naturalna ekspansja na ich terenie. Planujemy pokryć największe amerykańskie miasta informacjami o wydarzeniach w okolicy, mając nadzieję, że przyczyni się to do wzrostu popularności aplikacji wśród użytkowników. W chwili obecnej aplikacja działa w pięciu językach – polskim, angielskim, francuskim, portugalskim oraz rosyjskim, mamy więc nadzieję, że pomoże to w jej popularyzacji na rynkach zagranicznych.

Najbliższe cele: W chwili obecnej chcemy zwiększyć rozpoznawalność marki na terenie naszego kraju, w następnej kolejności natomiast naszym celem będzie wejście na rynek amerykański.

Yawp

Dodaj start-up


Komentarze

Dodaj komentarz

*
*