Co rok 2017 nauczył branżę e-commerce?
Grudzień i styczeń każdego roku składa się z serii prognoz dla różnych branż. Specjaliści, typujący trendy i zagrożenia, wyznaczają nowe kierunki rozwoju dla przedsiębiorców. To też czas na wyciągnięcie wniosków z tego, co wydarzyło się w mijającym roku.
Rzadko zdarza się, by w ciągu zaledwie 12 miesięcy branża przeszła rewolucję, która całkowicie zmienia prognozy na następny rok. Niektóre trendy nie zmieniają się przez kilka lat. W minionym roku duża część branży e-commerce pochyliła się nad analityką i odkryła, jakie korzyści może z niej czerpać. Nie wystarcza już sprawdzanie współczynnika konwersji z każdego źródła, uwagę skupiono również na bieżącej analizie zachowań użytkownika na stronie i śledzeniu jego pełnej ścieżki zakupowej od momentu wejścia na stronę.
Ze szczegółową analityką wiąże się kolejny ważny trend – personalizacja. Dostosowanie komunikatu do konkretnego użytkownika dotyczy personalizacji onsite (rekomendacje produktowe, dostosowanie narzędzi i komunikacji pod indywidualnego użytkownika), tworzenia newsletterów zawierających dedykowane promocje, dopasowania treści, a także profilowania oferty w social mediach czy w działaniach remarketingowych.
Na popularności z pewnością nie straci, również w tym roku, testowanie różnych funkcjonalności i narzędzi. Coraz więcej osób zauważa, że to nie wsłuchiwanie się w prelekcje z licznych konferencji, a osobiste doświadczanie polecanych rozwiązań przynosi najlepsze rezultaty. Każda branża działa w inny sposób, a jej użytkownicy zwracają uwagę na różne rzeczy. Warto więc szukać funkcjonalności, które najlepiej dopasują się do tego jednego, konkretnego sklepu i jego klientów.
Zeszły rok będzie kojarzony jako rok pierwszych kroków sztucznej inteligencji w e-commerce oraz szeroko rozumianym marketingu internetowym. Dobrym przykładem są chociażby chatboty, które były hitem 2017 roku. Przyszłością są bardziej zaawansowane modele machine learningowe czy rozwiązania deep learningowe wspierające systemy rekomendacji i personalizacji. Nawet prosta segmentacja użytkowników na stronie wejścia daje nam możliwość dostosowania zarówno treści, jak i sposobu jej prezentacji pod profil demograficzny czy oczekiwania odwiedzających. A spełnienie oczekiwań odwiedzających, jak pokazują wcześniejsze lata,, to pierwszy krok do sukcesu.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- 8 znanych firm, które zaczynały biznes w garażu
- Biznes, który podbił polską modę
- Rosjanie zakładają firmy w Polsce. Jak widzą nasz kraj?
Marcin Janczewski,
CEO sklepu DrTusz.pl
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Aktywa i pasywa – czym są i jakie mają znaczenie w biznesie?
-
Kwestionariusz osobowy pracownika 2024 – jak wypełnić go prawidłowo?
-
Hejt w biznesie. Ekspertka radzi jak dbać o reputację w sieci oraz jak walczyć z fałszywymi treściami
-
Odstąpienie od umowy – jak to zrobić skutecznie? Sprawdzamy jakie są prawa konsumenta
No tak, Polska jest w czołówce państw Europy jeżeli chodzi o E-commerce. Każda , nawet najmniejsza firma zdaje sobie sprawę jak ważną gałąź dochodu stanowi sprzedaż w sieci. Konsument też coraz częściej wybiera model zakupów w internecie - oszczędza czas, nie stresuje się , może szybko porównać ceny i produkty dostępne na rynku.