Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

5 branż, w których technologia VR rozwija się najszybciej

Technologia VR opanowała już nie tylko Polskę, ale również cały świat. Wykorzystywana jest w wielu dziedzinach naszego życia – od medycyny aż po marketing. Stwarza to wiele możliwości znalezienia swojej niszy i urchomienia własnego biznesu.  

Technologia VR, czyli Virtual Reality co oznacza wirtualną rzeczywistość. Polega ona na multimedialnym kreowaniu komputerowej wizji przedmiotów, przestrzeni czy zdarzeń.  Za twórcę tej technologii uważa się Myron W. Krueger

Pierwszy prototyp powstał w 1969 roku na Uniwersytecie w Winsconsin-Madison. Jednak prawdziwy rozkwit tej technologii był możliwy dopiero gdy poziom technologiczny znacznie wzrósł. Dziś to rozwiązanie jest dostępne dla każdego i co więcej  jest wstanie oddziaływać praktycznie na wszystkie zmysły człowieka. Oto 5 branż, które wykorzystują technologię VR.

Rozrywka

Gry komputerowe wykorzystujące technologię VR Źródło: FORUM

Rozpowszechnienie tej technologii właśnie zaczęło się od tej branży. Dokładniej od gier komputerowych, które pozwalały w pełni znaleźć się w wirtualnej rzeczywistości.  Tworząc zupełnie inną formę gier, niż te które dostępne były dotychczas.
Jednak nie tylko świat gier zyskał na tej technologii w branży rozrywkowej. Również wykorzystują ją filmowcy. Dzięki temu pojawiają się filmy, które można oglądać w pełnej panoramie. Zatem to widz od tej pory decyduje na co chce się patrzyć, a nie tylko na wybrany kadr.

Medycyna

Technologia VR w medycynie Źródło: REUTERS

W tej branży technologia VR uprościła znacząco pracę ludzi. Jednak pierwsze jej zastosowanie miało miejsce dość niedawno, bo w kwietniu 2016 roku. Jednak coraz częściej wykorzystywana  jest przez lekarzy.
Jednym z pierwszych sposobów jest konsultacja lekarzy, którzy znajdują się dość daleko od pacjenta. Dzięki temu mogą zaoszczędzić czas na podróżach, który przeznaczają na czas wolny lub konsultacje z innym pacjentem, jednocześnie skracając kolejki.
Tę technologie wykorzystuje się również w trakcie badań, wykorzystując kamery. Zwiększenie perspektywy pozwala na lepsze odnalezienie przyczyn konkretnych objawów u pacjenta.

Bankowość

Bankowość, a technologia VR


Również ten segment rynku rozpoczął wykorzystywać technologię wirtualnej rzeczywistości. Pojawia się jednak od razu pytanie, gdzie jest wykorzystywana? Aktualnie dotyczy to głównie reklam ofert banków. Jednak niektóre z banków już dziś mówi, że chcą wykorzystać ją w kontakcie z klientem. Pozwoli to na znaczne oszczędności z powodu pełnego wykorzystania czasu pracownika, ale również możliwość kontaktu z dowolnym działem w każdej z placówek. Więcej o tym przeczytasz tutaj.

Handel nieruchomościami

Wirtualne mieszkanie Źródło: qverty.pl

Zazwyczaj doradcy nieruchomości oprowadzają swoich klientów po mieszkaniu, które jest w stanie deweloperskim. Zatem ciężko jest to sobie wyobrazić jak wkrótce będzie wyglądać, widząc wszędzie tylko beton. Dlatego niektóre agencje coraz chętniej wykorzystują technologie VR. Dzięki temu można pokazać przyszłym mieszkańcom jak będzie wyglądać ich nowe mieszkanie. Jednocześnie stanowi to pomoc przy projektowaniu mieszkania, oszczędzając przy tym znaczne środki finansowe.

Marketing

Źródło: FORUM/ Cyril Dodergny

Ta branża wykorzystuje go coraz częściej. Wiele wydarzeń  promowanych jest w technologii 360, a później są one transmitowane wykorzystując te same rozwiązania.
Dla marketingowców jest to wynalazek niczym marzenie, ponieważ jak zostało wspomniane na początku, może oddziaływać  praktycznie na każdy zmysł. Zatem nie ma praktycznie ograniczeń w tworzeniu nowych rozwiązań, ale również intensywniej dociera do odbiorcy w przeciwieństwie do dotychczasowych rozwiązań.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.