Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

6 pomysłów na zimowy biznes

Zima to czas, w którym przedsiębiorcy nie zapadają w sen. Wbrew pozorom także na mrozie, lodzie i śniegu można robić własny biznes.  Oto przegląd nietypowych pomysłów na zimowy biznes.

Reklama na śniegu

Gdy spadnie śnieg, pojawia się nowa, ale również niecodzienna powierzchnia, która może zostać przeznaczona na reklamę.  To właśnie niecodzienność sprawia, że znacznie wyróżnia się względem innych rodzajów marketingu, przyciągając uwagę odbiorców.

Zaletą tej metody przekazu jest jego relatywnie niski koszt wytworzenia. Wystarczy stworzyć formę, dzięki której będzie można wykonać reklamę na śniegu. Jednak pojawia się również wada tego rozwiązania. Ma charakter krótkotrwały – może zostać zadeptana, bądź rozpuści się.

Lodowy hotel

Foto: FORUM/ Exclusivepix media

Lodowe hotele coraz częściej pojawiają się w Skandynawii. Jednak również tworzone są na niższych szerokościach geograficznych. Praktycznie zawsze stanowią same w sobie już atrakcje turystyczną, przyciągając wielu odwiedzających.

Wykonane są z lodu oraz śniegu. Budowa z reguły zaczyna się w listopadzie, zaś pod koniec marca, hotel znika z powierzchni Ziemi. Liczba gości takich miejsc, co roku staje się większa, pomimo dość wysokich cen.

Budowa nietypowych bałwanów

Foto: TASS/ Sergei Savostyanov

Firmy chcąc zwrócić swoją uwagę, szczególnie zimą, tworzą niezwykłe bałwany. Jednak ich budowa jest bardzo skomplikowana i nie należy do najłatwiejszych. Dlatego zajmują się tym specjalistyczne firmy. Ta forma marketingu z pewnością zwróci na siebie uwagę, pomimo że nie jest najtańsza. Główną wadą jest fakt, że bałwan zniknie w momencie pojawienia się cieplejszych dni.

Bałwany zwykle są dość dużych rozmiarów oraz kształt ich powiązany jest z działalnością firmy. Dlatego np. pod hotelem możemy spotkać bałwana, który leży na śnieżnym łóżku.

Rzeźby lodowe

Foto: FORUM/ Marek Lapis

Podobnie jak bałwany, rzeźby lodowe również stają się coraz chętniej wykorzystywanym elementem marketingu. Twórcy poświęcają dość czasu na ich przygotowanie. Dodatkowo, woda z której stworzony jest lód musi mieć bardzo wysoką przejrzystość. Przyczynia się to do konieczności znalezienia odpowiedniego surowca, z którego rzeźba zostanie wykonana. Rzeźby lodowe charakteryzują się nieznacznie wyższą odpornością na dodatnie temperatury niż bałwany.

Lodowe restauracje

We wnętrzu lokalu panuje ujemna temperatura. Cały wystrój również wykonany jest z lodu, wyjątek stanowią stoliki oraz krzesła. Jednak lodowa jest również zastawa. Dzięki temu znika problem związany z koniecznością mycia naczyń, gdyż są one jednorazowe.

Wydawać by się mogło, że takie miejsca powstają raczej tylko w zimnych miejscach na Ziemi. Nic bardziej mylnego. Nie tak dawno redakcja MamBiznes.pl opisywała jedną z nich zlokalizowaną w Dubaju w artykule 8 ciekawych pomysłów na restaurację lub kawiarnię.

Ubezpieczenie od śniegu

Foto: thetaXstock

Na taką formę świadczenia ubezpieczenia wpadł jeden z mieszkańców Katowic. Zaoferował on ubezpieczenie na wypadek zaśnieżonego podjazdu. Zatem w momencie pojawienia się śniegu, odśnieżał posesje swoich klientów. Szybkość wykonywania zadania udało mu się zapewnić dzięki wcześniejszej wykonanej przebudowie własnego, starego auta. Największą zaletą tego biznesu, jest stałość przychodów. Uzyskiwał je zawsze bez względu na panujące warunki pogodowe.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.