Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

7 nietypowych pomysłów na biznes

Niektórzy tworzą często bardzo nietypowy i szalony pomysł na biznes, wprowadzając go w życie. Bardzo często z różnym skutkiem. Część z nich odnosi sukcesy, inne z kolei upadają szybciej niż powstały. Przedstawiamy 7 nietypowych pomysłów na biznes.

Pozostać wśród żywych

W 2010 roku powstał start-up o nazwie „Intellitar”. Oferuje on możliwość stworzenia własnej wirtualnej postaci. Istniała możliwość stworzenia takiego bota, który byłby bardzo zbliżony do wyglądu użytkownika. Ponadto start-up oferował możliwość przechowywania różnych plików np. zdjęć, do którego każdy mógłby mieć wgląd. Koszt takiej usługi wynosił 25 USD miesięcznie. Zatem użytkownik mógł sobie wykupić okres w którym jego wirtualna postać byłaby wyświetlana. Do roku 2012, z usług Intellitara skorzystało ponad 10 000 osób. Wydawałoby się, że sam start-up również jest nieśmiertelny. Jednak wyrósł mu poważny konkurent – Facebook, który był jedną z przyczyn jego upadku. Facebook jest nie tylko dzisiaj jednym z mediów społecznościowych, ale również jednym z największych cmentarzów na świecie.

Reklama w twoim oknie

Dzisiaj reklamodawcy walczą o każdą przestrzeń. Zauważył to holenderski start-up „Add My Window”. Postanowił wykorzystywać okna w prywatnych mieszkaniach na cele reklamowe. W zamian za to właściciele mieszkań otrzymywali wynagrodzenie. Z czasem okazał się to bardzo dobrym biznesem. W 2015 roku, start-up dysponował ponad 238 oknami dostępnymi w 4 miastach Holandii. Dziś wciąż się rozwija i rozszerza swoją działalność.

Pochwal się !

Właśnie kupiłeś nowego laptopa? Poinformuj o tym swoich znajomych! – tak brzmiały hasła reklamowe start-upu Blippy. Usługa pozwoliła na łączenie kart płatniczych z kontem na Twitterze. Dokonując zakupy można było o tym informować wszystkich osób na całym świecie. Pomimo dość nietypowego biznesu, sprawdził się. W ciągu kilku miesięcy zarobił ponad 13 milionów USD. Jednak fatalny błąd w kwietniu 2010 roku  przyczynił się do upadku firmy. Przez przypadek część danych kart kredytowych zostały ujawnione.

Zgadnij ile mam lat?

W 2007 roku powstał komunikator Agester. Dzięki niemu można było się kontaktować z obcymi osobami. Jednak twórcy zauważyli, że zawsze największym problem jest tzw. przełamanie lodów, czyli pierwszy kontakt. Dlatego, aby móc skontaktować się z drugą osobą należało najpierw odgadnąć jej wiek. To było jednoczenie przyczyną upadku start-upu. Wielu użytkowników denerwowało się, gdy byli postarzani przykładowo o 10 lat.

Twoje DNA na ścianie

Amerykański start-up Genetic Ink postawił wykorzystać DNA do stworzenia obrazów. Wystarczy pobrać DNA od człowieka lub zwierzęcia. Następnie zostaje to wysłane do laboratorium, gdzie za pomocą specjalnego algorytmu, zostaje przekształcone w grafikę. W zależności od rozmiaru koszt takiej usługi kosztuje od 200 USD do 700 USD.

Wypożycz mężczyznę

W 2014 roku powstał serwis ManServant. Zajmował się wynajmowaniem mężczyzn, którzy mieli usługiwać kobietom, aby czuły się jak „królowe”. Ta usługa nie miała żadnego charakteru seksualnego. Wręcz przeciwnie, miało to być alternatywą przykładowo dla striptizerów. Firma wciąż działa.

Jak przyśpieszyć wysyłkę tradycyjnego listu?

Z roku na rok, ludzie coraz mniej wysyłają do siebie odręcznie pisanych listów. Jednym z powodów był długi czas dostarczenia, w przeciwieństwie do wysyłanych drogą elektroniczną.

W 2013 roku powstał start-up Outbox, który pozwolił na skanowanie za pomocą aparatu w telefonie czy też tablecie listów. To zapewniało szybki czas ich dostarczenia, zachowując jednocześnie unikatowy charakter listu. Koszt takiej usługi wynosił 4,99 USD miesięcznie. Jednak już rok później upadł

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
opiekunnestbank 18 maj 2018 (10:14)

Szanowni Państwo, osoby zainteresowane własnym biznesem w branży bankowej zachęcam do zapoznania się z informacjami w kwestii otwarcia placówki partnerskiej na zasadzie franczyzy: https://www.nestbank.pl/franczyza. Korzyści jakie płyną z takiej formy współpracy, to m.in.: prowadzenie działalności konkurencyjnej poza placówką, prowadzenie sprzedaży mobilnej oraz telemarketingu czy też profesjonalne szkolenia produktowe.

Gdyby pojawiły się jeszcze jakieś pytania, pozostaję do dyspozycji.

Pozdrawiam,
Opiekun Klienta Nest Bank
nestbank.pl