750 tys. dolarów trafi do 5 start-upów. Rusza czwarta edycja konkursu Chivas Venture
Szukamy przedsiębiorstw, które mogą nie tylko odnieść sukces i przynieść zysk, ale także udowodnić, że ich podstawowym celem jest wywieranie pozytywnego wpływu swoją działalnością na otaczającą nas rzeczywistość. Podczas majowego finału, pomiędzy 5 firm z całego świata, rozdzielonych zostanie 750 tysięcy dolarów – mówi Agnieszka Radziszewska, organizatorka Chivas Venture. Start-upy zainteresowane udziałem w inicjatywie mają czas do końca października.
Grzegorz Marynowicz: Która to już edycja inicjatywy Chivas Venture?
Agnieszka Radziszewska, Senior Brand Manager Chivas Regal, organizatora Chivas Venture: Właśnie ruszyła rekrutacja do czwartej edycji Chivas Venture. Czyli po raz czwarty szukamy firmy, która będzie reprezentować Polskę na międzynarodowym finale w maju 2019 roku.
Warto dodać, że oficjalnie jest to piąta edycja. I mimo, że do Polski akcja weszła z rocznym poślizgiem to jesteśmy dumni, że byliśmy pionierami w promocji biznesów z tak zwanym „social impactem”. Dzisiaj, po 4 latach w Polsce, widzimy, że social impact, czyli odpowiedzialność społeczna, staje się gorącym tematem – powstają fundusze Venture Capital, wydarzenia, coraz więcej się o tym pisze. To cieszy.
Do kogo skierowana jest propozycja?
Konkurs Chivas Venture promuje przedsiębiorców, którzy kierują się przekonaniem do łączenia sukcesu i misji, a także wykorzystywania swoich biznesowych osiągnięć do polepszania życia innych. To jedno z ważniejszych kryteriów i dbamy o to, żeby wspierać osoby, które znalazły w swoich przedsięwzięciach odpowiedni balans między zyskiem a misją.
Szukamy więc przedsiębiorstw, które mogą nie tylko odnieść sukces i przynieść zysk, ale także udowodnić, że ich podstawowym celem jest wywieranie pozytywnego wpływu swoją działalnością na otaczającą nas rzeczywistość.
Kandydaci powinni mieć wyraźną wizję, ciekawy pomysł i dobry biznesplan. Będą oni musieli zaprezentować pozytywną działalność swojej firmy, a także uzasadnić, w jaki sposób dofinansowanie pomogłoby w jej dalszym rozwoju. Ważne jest też, aby mieli skończone 25 lat i znali język angielski. Bo o ile finał krajowy odbywa się w języku polskim, to podczas międzynarodowego finału uczestnicy będą posługiwać się językiem angielskim.
Na jakim etapie musi być projekt by mógł wziąć udział w konkursie?
Przyjmujemy zgłoszenia przedsiębiorstw będących w fazie zalążkowej (kiedy przedsiębiorstwo nie generuje jeszcze przychodu), fazie rozruchu i fazie rozwoju, którego roczny przychód nie przekracza 1,5 mln USD (w okresie od 1 września 2017 do 1 września 2018 r.). Start-up musi być zarejestrowany jako podmiot komercyjny w Polsce (jako fundacja, spółka lub działalność).
Czym kusicie młodych przedsiębiorców? Co daje udział w Chivas Venture? Jaką kwotę można pozyskać?
Bardzo nam zależy, aby to nie był konkurs, w którym jedna firma zgarnia wszystko. W skrócie Chivas Venture to: wiedza, kontakty i milion dolarów w puli nagród na globalnym finale.
Dla dziesięciu krajowych półfinalistów organizujemy weekendowe warsztaty m.in. z zakresu sztuki prezentacji i pitchu z trenerami Piotrem Buckim i Kamilem Koziełem. Dla półfinalistów i finalistów staramy się także zapewniać bezpłatne lub tańsze bilety na konferencje i różne wydarzenia.
Zwycięzca krajowego finału może liczyć na jeszcze więcej. Na przykład, w marcu razem z reprezentantami 19 innych krajów pojedzie do Londynu na warsztaty do „TheConduit”. I oczywiście ten milion dolarów. Jest on dzielony na kolejnych etapach konkursu, a podczas majowego finału, pomiędzy 5 firm z całego świata, rozdzielonych zostanie 750 tysięcy dolarów.
I jeszcze ambasadorzy! W tym roku zrezygnowaliśmy z gwiazd filmu i sportu i to zwycięzcy poprzednich edycji Chivas Venture w Polsce są przez nas promowani w mediach. Chcemy ich pokazać, to jakimi ciekawymi są osobami i jakie fajne biznesy rozwijają na co dzień.
Z jakich etapów składa się inicjatywa? Jak to będzie wyglądało od A do Z?
Każdy kraj w którym Chivas Venture się odbywa zaczyna od rekrutacji, która skończy się 31 października. Już 7 listopada zbierze się Jury, które – z wcześniej wyselekcjonowanych przez naszych Ambasadorów TOP25 zgłoszeń – wybierze TOP10 projektów.
Kilka dni później dziesięciu szczęśliwców, półfinalistów, otrzyma zaproszenie na warsztaty, które odbędą się w pierwszych dniach grudnia. Choć np. w poprzedniej edycji było to TOP14, a nie TOP10, bo był remis punktowy.
Pod koniec roku, jeszcze przed świętami poznamy pięciu finalistów. Na początku stycznia czekać ich będą warsztaty z pitchu, a 17 stycznia 2019 r. wystąpią przed pełną salą podczas krajowego finału. I to właśnie podczas tego wydarzenia Jury wybierze jedną firmę, reprezentanta naszego kraju na wielki finał.
Kolejne tygodnie to także aktywny czas w Chivas Venture. Marzec to podróż do Londynu na międzynarodowy program mentoringowy, kwiecień to głosowanie internautów, gdzie do podziału pomiędzy startujące firmy będzie 100 tysięcy dolarów. I w końcu maj, finał w Amsterdamie. Przez kilka dni odbywać się będą eliminacje, podczas których z 20 firm wybranych zostanie 5 najlepszych. To one staną na scenie podczas wielkiego finału i zawalczą między sobą o rozdzielenie puli 750 tysięcy dolarów.
Ile projektów zgłosiło się w poprzednich edycjach?
Do zeszłorocznej edycji mieliśmy ponad 100. Takich, które spełniały kryteria było blisko 80.
Proszę coś powiedzieć o tych projektach, które brały udział w Chivas Venture, a dziś już odnoszą sukcesy. Co to za startupy?
Zacznę od zwycięzców. 2016 rok to MIGAM, które – jak sam założyciel mówi – dzisiaj jest już 4-razy większą firmą. Przemek Kuśmierek jest zresztą świetnym przykładem naszej współpracy, bo od czasu swojego zwycięstwa jest przy akcji Chivas Venture cały czas – promuje ją, a my pomagamy promować jego.
NexBio to zwycięzca z 2017 roku. W tym samym roku Adam Kuzdraliński i jego firma otrzymała Aulera, czyli najważniejszą nagrodę startupową, i wiemy, że szum jaki powstał przy okazji jego wygranej w naszym konkursie pomógł spółce zostać zauważoną.
Tegoroczny zwycięzca, czyli Neuro Device i jej prezes – Paweł Soluch to idealny przykład jak zmieniają się firmy. Całe Neuro Device to już świadoma spółka, która bardzo dobrze wykorzystała zamieszanie wokół swojego zwycięstwa – żeby wspomnieć tylko to, że sama Sharon Stone na swoim twitterze reklamowała ich produkt.
Jednak dumni jesteśmy też z innych półfinalistów i finalistów. Np. Agata Frankiewicz – półfinalistka z 2018 roku właśnie znalazła się na liście Forbesa, wśród 60 startupów założonych przez kobiety, które działają w branży technologicznej i rozwijają najbardziej obiecujące firmy. Finalista z 2017 roku, firma SEEDiA – także była już opisywana na łamach MamBiznes. To zawsze jest wyzwanie z tak wielu ciekawych firm wybrać jedną 🙂
Na koniec proszę o informacje dla zainteresowanych? Jak aplikować, do kiedy?
Od teraz do 31 października można się zgłaszać. Formularz ma więcej niż 4 pola, dlatego proponuje nie odkładać tego na ostatnią chwilę, bo przedłużenia terminu nie będzie.
Wszystko co się dzieje w obszarze konkursu Chivas Venture możecie sprawdzić na tej stronie. Zgłoszenia natomiast odbywają się poprzez ten formularz. Wszystkie EduTech, EcoTech, BioTech, MedTech i inne startupy, które chcą zmienić świat zapraszamy do zgłoszeń. Chętnie wesprzemy je promocyjnie i damy szansę powalczenia o dużo dolarów!
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- Przerabiają start-upy na prawdziwych przedsiębiorców
- Fundusze private equity w małym stopniu wykorzystują możliwości wynikające z innowacji cyfrowych
- Rusza inkubator dla początkujących firm z branży gier
Grzegorz Marynowicz
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
-
Znane-nieznane nazwiska kobiet biznesu. Historie przedsiębiorczych kobiet, których być może nie znajdziesz na pierwszych stronach gazet