Biznes Radosława Majdana drugi rok z rzędu ze stratą. Przychody znacząco zmalały

Po niezłym początku kilka lat temu perfumeryjny biznes Radosława Majdana znalazł się na równi pochyłej.  Drugi rok z rzędu właściciel marki perfum VABUN zanotował stratę. Jak wynika ze sprawozdania finansowego za ubiegły rok spadły także przychody.

Fot. FORUM/ Daniel Dmitriew

Gdy Radosław Majdan startował ze swoją działalnością na rynku perfum miał wiele argumentów i aktywów, które pozwalały patrzeć z umiarkowanym optymizmem. Ostatnie lata trudno jednak zaliczyć do pasma sukcesów. Perspektywy też nie są najlepsze o czym najlepiej świadczy fakt, że spółka zajęła się nawet sprzedażą maseczek.

W ubiegłym roku założona przez Radosława Majdana oraz MBF Group SA spółka zanotowała przychody na poziomie 1,95 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku firma wypracowała obroty niższe o 35 proc. Rok 2018 firma byłego reprezentanta Polski zakończyła bowiem przychodami w wysokości 3,02 mln zł. Ubiegły rok nie był także łaskawy pod względem rentowności biznesu. Spółka zajmująca się sprzedażą perfum marki VABUN osiągnęła stratę netto na poziomie 112 tys. zł. W roku 2018 zanotowała 156 tys. zł straty. I właśnie w zmniejszonej stracie netto kierownictwo spółki widzi pozytywne elementy. – Należy zaznaczyć, iż odnotowana strata jest niższa niż w roku ubiegłym. Dzięki temu możemy z optymizmem patrzeć na perspektywy dalszego rozwoju spółki – czytamy w sprawozdaniu finansowym.

Obiecujący początek i równia pochyła

Jeszcze w roku 2016 zysk netto spółki wyniósł 160 tys. zł, by rok później zmaleć do poziomu 92 tys. Także debiut giełdowy przyniósł kilkukrotny wzrost kursu do poziomu nawet 6,44 zł za akcję. Później było już tylko gorzej i cena akcji zanurkowała do obecnych poziomów oscylujących wokół 1 zł. Nie pomógł spółce Majdana także sądowy spór ze znaną francuską firmą wytwarzającą perfumy Chanel. Polskiej firmie konkurent zarzucił używanie nazwy z oznaczeniem No.5 jednoznacznie kojarzącej się z francuskimi perfumami. Ostatecznie doszło do porozumienia zakładającego wycofanie perfum marki VABUN ze spornym oznaczeniem oraz zniszczenie wszystkich materiałów promocyjnych dotyczących tej linii perfum.

Rok 2020 nie wróży nic dobrego

Także obecny rok dla spółki nie rysuje się w różowych barwach. Firma dotknięta skutkami lockdownu i zamknięcia galerii handlowych zaczęła nawet sprzedawać maseczki chirurgiczne. Jak czytamy w dokumencie – Należy zaznaczyć, iż początek 2020 roku był dla Spółki dość trudnym okresem, ponieważ wybuch pandemii COVID-19 oraz związane z tym ograniczenia w dostępności do galerii, drogerii oraz innych punktów handlowych, w których obecne są kosmetyki VABUN, w znaczący sposób ograniczało możliwość sprzedaży – brzmi oficjalny dokument spółki. – W odpowiedzi na zmianę otoczenia rynkowego zdecydowaliśmy, aby Spółka, przynajmniej przejściowo, zajęła się dystrybucją maseczek chirurgicznych oraz innego asortymentu medycznego wykorzystywanego do ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa – czytamy dalej. Tendencja widoczna od 2018 roku wzmocniona czynnikami związanymi z pandemią oraz polubownym zakończeniem sporu z Channel powodują, że trudno oczekiwać, by biznes VABUN się odbił i na koniec roku 2020 spółka Radosława Majdana pokazała lepsze wyniki finansowe.

Założona przez Radosława Majdana  prowadzi działalność na rynku perfumeryjnym i kosmetycznym. Spółka zajmuje się dystrybucją kosmetyków dla mężczyzn i kobiet, sygnowanych marką RM Vabun®, których receptury są samodzielne opracowywane przez spółkę i zlecane do produkcji zewnętrznym podmiotom. Obecnie w swojej ofercie przedsiębiorstwo posiada 5 linii perfum (dla mężczyzn i kobiet) oraz 3 linie żelów pod prysznic (dla mężczyzn). Model biznesowy zakłada sprzedaż własną, jak również współpracę z dystrybutorami działającymi na danym obszarze lub na terenie całego kraju. Przeczytaj także:

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*