Biznes Wojciecha Cejrowskiego dobrze się kręci. Zyski wzrosły o 86 proc.

Znany dziennikarz podróżniczy Wojciech Cejrowski od lat prowadzi z sukcesem swoją firmę. W ciągu ostatniego roku przychody spółki wzrosły o 21 proc., zaś zysk netto wzrósł o 86 proc. Jednak udział sprzedaży usług dziennikarskich spada – poinformował serwis Wirtualne Media.

Na zdjęciu Wojciech Cejrowski; Fot. FORUM/ Grazyna Myslinska

Dziennikarz Wojciech Cejrowski już od 1995 roku prowadzi swoją spółkę W. Cejrowski. Jest on jej większościowym udziałowcem, bowiem należy do niego 90 proc. firmy. Pozostałe 10 proc. jest własnością Krzysztofą Praszkiewicza.

Jak zaznaczono w sprawozdaniu spółki złożonym do KRS, firma zajmuje się m.in sprzedażą towarów wśród nich przede wszystkim naczyń do picia, herbaty i podobne. Stanowi to jednocześnie główne źródło przychodów firmy, wynoszące 57,2 proc. Jednak to nie jedyny przedmiot działalności, który prowadzi spółka Cejrowskiego. Jak wynika ze sprawozdania duży udział we wpływach ma także sprzedaż z praw i licencji (27,4 proc.) oraz ze sprzedaży usług dziennikarskich (11,6 proc.).

Duże wzrosty z działalności poza dziennikarskiej

Wojciech Cejrowski jest znany przede wszystkim z jego własnych programów zarówno podróżniczych, jak i lifestyle’owych oraz licznych książek podróżniczych. Prowadził między innymi programy  telewizyjne „Boso przez świat” w TVP2 (w późniejszym czasie tytuł został zmieniony na „Wojciech Cejrowski. Boso”) oraz „Po mojemu” w TVN Style. Jednak jak wskazuje serwis Wirtualne Media, to nie na dziennikarstwie Cejrowski zarabia najwięcej, a na sprzedaży produktów.

Jak wynika z przytoczonego sprawozdania KRS przychody sprzedażowe firmy z towarów i materiałów zwiększyły się w skali roku o 26,2 proc. do 1,1 mln zł, a z produktów — o 15,3 proc. do 825,2 tys. zł. Ponadto warto podkreślić, że udział w sprzedaży spadł w przypadku usług dziennikarskich. Jeszcze w 2017 roku stanowiły one 14,2 proc., zaś rok później już tylko 11,6 proc. Jednak pomimo tego przychody wzrosły o blisko 21 proc., z poziomu 1,587 do 1,926 mln zł. Bardzo dobre wyniki przychodowe z większości segmentów spółki Wojciecha Cejrowskiego przyczyniły się tym samym do wzrostu zysku netto z poziomu 68,1 do 126,9 tys. zł.

Kilka biznesów Wojciecha Cejrowskiego

Spółka W. Cejrowski to nie jedyna firma znanego dziennikarza, lecz tylko ta ma obowiązek składania sprawozdania finansowego do KRS. Istnieją również sklepy internetowe Sklepkolonialny.com i Biletos.com W ich ofercie można znaleźć produkty polecane przez Cejrowskiego. Wśród nich można wymienić płyty DVD z jego programami, kawy i herbaty z różnych części świata, odzież czy dewocjonalia z meksykańskiego Guadalupe. Oba serwisy należą do spółki Orinoko Halina Romaniszyn. Warto zauważyć, że Halina Romaniszyn to menadżerka dziennikarza.

Przez pewien czas istniała także jeszcze jedna firma, prowadzona wspólnie przez Wojciecha Cejrowskiego i Aleksandrę Cejrowską – Telepapuga. Zajmowała się ona działalnością prawniczą, jednak w wyniku generowanych strat firma została zawieszona w maju 2018 roku.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Komentarze

Avatar

wódz

12 sierpnia 2019 Odpowiedz

Jeśli biznes tak dobrze idzie to dlaczego nie chce płacić opłaty za stoisko na Jarmarku Dominikańskim.
Jeśli nie lubi Gdańska i gdańszczan, to niech się tam nie pokazuje. Nikt tam oszustów nie potrzebuje.

Avatar

balrog

12 sierpnia 2019 Odpowiedz

@wódz wypadałoby nie bluzgać na kogoś, jak się nie zna sprawy. Cejrowski chciał płacić za normalne miejsce, ale od 14 lat jak jest na Jarmarku miasto Gdańsk nie chciało mu udostępnić terenu, więc stał tam, gdzie przyjął go jakiś prywaciarz. Dopiero w tym roku wywalczył wreszcie normalne miejsce.

Avatar

Ghjjk

12 sierpnia 2019 Odpowiedz

Jak ma zarabiać na działalności dziennikarskiej skoro jest banowany przez obecny reżim (przez wcześniejszy również,). Ja kupuję i niego yerbe, bo go szanuję i mam do niego zaufanie

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*