Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Biznes Wojciecha Cejrowskiego dobrze się kręci. Zyski wzrosły o 86 proc.

Znany dziennikarz podróżniczy Wojciech Cejrowski od lat prowadzi z sukcesem swoją firmę. W ciągu ostatniego roku przychody spółki wzrosły o 21 proc., zaś zysk netto wzrósł o 86 proc. Jednak udział sprzedaży usług dziennikarskich spada – poinformował serwis Wirtualne Media.

Na zdjęciu Wojciech Cejrowski; Fot. FORUM/ Grazyna Myslinska

Dziennikarz Wojciech Cejrowski już od 1995 roku prowadzi swoją spółkę W. Cejrowski. Jest on jej większościowym udziałowcem, bowiem należy do niego 90 proc. firmy. Pozostałe 10 proc. jest własnością Krzysztofą Praszkiewicza.

Jak zaznaczono w sprawozdaniu spółki złożonym do KRS, firma zajmuje się m.in sprzedażą towarów wśród nich przede wszystkim naczyń do picia, herbaty i podobne. Stanowi to jednocześnie główne źródło przychodów firmy, wynoszące 57,2 proc. Jednak to nie jedyny przedmiot działalności, który prowadzi spółka Cejrowskiego. Jak wynika ze sprawozdania duży udział we wpływach ma także sprzedaż z praw i licencji (27,4 proc.) oraz ze sprzedaży usług dziennikarskich (11,6 proc.).

Duże wzrosty z działalności poza dziennikarskiej

Wojciech Cejrowski jest znany przede wszystkim z jego własnych programów zarówno podróżniczych, jak i lifestyle’owych oraz licznych książek podróżniczych. Prowadził między innymi programy  telewizyjne „Boso przez świat” w TVP2 (w późniejszym czasie tytuł został zmieniony na „Wojciech Cejrowski. Boso”) oraz „Po mojemu” w TVN Style. Jednak jak wskazuje serwis Wirtualne Media, to nie na dziennikarstwie Cejrowski zarabia najwięcej, a na sprzedaży produktów.

Jak wynika z przytoczonego sprawozdania KRS przychody sprzedażowe firmy z towarów i materiałów zwiększyły się w skali roku o 26,2 proc. do 1,1 mln zł, a z produktów — o 15,3 proc. do 825,2 tys. zł. Ponadto warto podkreślić, że udział w sprzedaży spadł w przypadku usług dziennikarskich. Jeszcze w 2017 roku stanowiły one 14,2 proc., zaś rok później już tylko 11,6 proc. Jednak pomimo tego przychody wzrosły o blisko 21 proc., z poziomu 1,587 do 1,926 mln zł. Bardzo dobre wyniki przychodowe z większości segmentów spółki Wojciecha Cejrowskiego przyczyniły się tym samym do wzrostu zysku netto z poziomu 68,1 do 126,9 tys. zł.

Kilka biznesów Wojciecha Cejrowskiego

Spółka W. Cejrowski to nie jedyna firma znanego dziennikarza, lecz tylko ta ma obowiązek składania sprawozdania finansowego do KRS. Istnieją również sklepy internetowe Sklepkolonialny.com i Biletos.com W ich ofercie można znaleźć produkty polecane przez Cejrowskiego. Wśród nich można wymienić płyty DVD z jego programami, kawy i herbaty z różnych części świata, odzież czy dewocjonalia z meksykańskiego Guadalupe. Oba serwisy należą do spółki Orinoko Halina Romaniszyn. Warto zauważyć, że Halina Romaniszyn to menadżerka dziennikarza.

Przez pewien czas istniała także jeszcze jedna firma, prowadzona wspólnie przez Wojciecha Cejrowskiego i Aleksandrę Cejrowską – Telepapuga. Zajmowała się ona działalnością prawniczą, jednak w wyniku generowanych strat firma została zawieszona w maju 2018 roku.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
rfli 26 lip 2020 (19:57)

Ja nie mam do niego zaufania. Nie kupuję u chamów, buraków i chorych na głowe.