Jakie biznesy prowadzą Ronaldo, Iniesta czy Ibrahimović?

Piłkarze to nie tylko świetni gracze na murawie, ale także w biznesie. Część z nich równie dobrze, jak na boisku radzi sobie poza nim. Nosa do strzelania bramek łączą z nosem do interesów, a zarobione dzięki piłce pieniądze z powodzeniem lokują we własnych przedsięwzięciach. Oto przykłady piłkarzy, którzy odnoszą sukcesy w biznesie.

Nie tak dawno pisaliśmy o biznesach w jakie zaangażowany jest Robert Lewandowski. Piłkarska gwiazda ma w swoim portfelu firmy działające na rynku nieruchomości, medycyny, gastronomii, mediów, ale także fundusz inwestujący w start-upy.(przeczytaj o biznesach Roberta Lewandowskiego).  Jego koledzy po fachu z innych krajów też mogą się pochwalić ciekawymi biznesami.

Andres Iniesta

Fot. FORUM/David klein

W 1999 roku ojciec hiszpańskiego piłkarza  José Antonio założył własną winiarnię „Bodega Iniesta”, w rodzinnym mieście Fuentealbilla. Po kilku latach, prowadzeniem biznesu zajął się Andres Iniesta, który wprowadził wino o nazwie „116 minuto”. Nazwa nawiązuje do minuty w której zawodnik FC Barcelony strzelił bramkę na wagę mistrzostwa świata dla Hiszpanii podczas mundialu w 2010 roku. Dzięki swej rozpoznawalności, produkty z winnicy rodziny Iniestów są dostępne w całej Hiszpanii.  Zastanawiasz się jak założyć własną winnicę? Więcej o tym przeczytasz tutaj.

Ryan Bertand

Fot. Chelsea

Angielski piłkarz występuje na pozycji obrońcy w angielskim klubie Southampton. Jednak poza grą na boisku, prowadzi jeszcze także własny biznes. W 2015 roku założył swój start-up Silicon Market. Udało się mu zrewolucjonizować handel detaliczny, oferując zindywidualizowaną ofertę zaawansowanego oprogramowania Machine Learning i AI.

Jednak to nie jedyny biznes angielskiego piłkarza. Jest także współwłaścicielem FootiEmoji – aplikacji, która pozwala użytkownikom wysyłać emotikony znanych piłkarzy. Stworzył ją z kolegą z byłego zespołu Blues, Johnem Terry.

Christiano Ronaldo

Fot. FORUM/ Carl Recine Livepic

Jeden z najlepiej zarabiających piłkarzy na świecie, a jego majątek wyceniany jest na ponad 300 mln Euro. Jednak już on sam jest marką, na której również świetnie zarabia. W 2006 roku Ronaldo otworzył swój pierwszy butik z modą pod nazwą „CR7” na Maderze w Portugalii. Dwa lata później otworzył kolejną w Lizbonie, a od tego czasu zaczął wydawać własną linię bielizny i skarpet, a także linię koszulek i butów. Także pod tą samą marką, zajął się biznesem hotelowym. W 2016 roku otworzył swój pierwszy hotel na Maderze w Portugalii. Kilka tygodni później otworzył jeszcze hotel w Lizbonie. Obecnie poza wspominanymi miastami, hotele „CR7” znajdują się jeszcze w Nowym Jorku i Madrycie.

Mathieu Flamini

Fot. FORUM/ Dylan Martinez

Francuski piłkarz pochodzący z Marsylii znany jest z zamiłowania do ekologii. W 2008 roku, gdy przeszedł z Arsenalu do Milanu, poznał Pasquale, dzięki któremu założył własny biznes GF Biochemicals. Jako pierwsza na świecie firma, wyprodukowała na masową skalę kwas lewulinowy, który w przyszłości ma zastąpić benzynę we wszystkich jej postaciach. Ten rynek wyceniany jest na ponad 20 mld dolarów, dzięki czemu francuski piłkarz być może niedługo zostanie miliarderem.

Zlatan Ibrahimović

Fot. FORUM/ Gary A. Vasquez

Szwedzki piłkarz, który z pochodzenia jest Bośniakiem, również z sukcesem prowadzi własny biznes. W 2016 roku założył spółkę A-Z, która oferuje odzież sportową. Jak twierdzi Ibrahimović do trenowania, uprawiania sportu i czerpania z niego radości człowiek nie potrzebuje góry sprzętu. Wystarczą spodenki, T-shirt i buty. Marka jest dostępna w 21 krajach, w tym w Polsce.

Jednak to nie jedyny jego biznes. W 2017 roku doznał poważnej kontuzji. W tym czasie zrealizował swój nowy pomysł na biznes, jakim była gra mobilna „Zlatan Legends”. Doprowadziło to do powstania nowego szwedzkiego studia gier ISBIT GAMES, której Ibrahimović został współwłaścicielem.

Gerard Pique

For. FORUM/ ALBERT GEA

Katalońskiego piłkarza, kariera biznesowa jest równie ciekawa, jak ta sportowa. Obrońca Barcelony na liście firm, którymi zarządza ma kilkanaście pozycji z różnych sektorów biznesu. Jego przygoda z własną działalnością zaczęła się od Kerad Games, która  zajmuje się tworzeniem gier dostępnych np. na Facebooku. Ponadto Pique założył też e-sportową spółkę eFootball.pro, która pozwala na promowanie i uatrakcyjnianie odbioru rozgrywek komputerowych przez kibiców. Po za tym w jego portfolio można znaleźć takie firmy jak:  z dziedziny nieruchomości (Kerad Holding), z szeroko pojętego PR-u (Kerad Project), produkujące okulary przeciwsłoneczne (Kypers) czy naturalne napoje izotoniczne (426miles). – Nie muszę grać w piłkę. Motywuje mnie tylko fakt, że występuję w barwach Barcelony. Gdyby nie ona, już dawno rzuciłbym futbol – mówił Gerard Pique.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*