Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Blisko 2 mln zł zarobił youtuber Radosław Kotarski na własnym wydawnictwie książkowym

Youtuber Radosław Kotarski prowadzi nie tylko swój kanał „Polimaty”, ale również własne wydawnictwo książkowe „Altenberg”. W ciągu dwóch lat firma osiągnęła 1,76 mln zł zysku – poinformował portal Wirtualne Media.  

Na zdjęciu Radosław Kotarski; Fot. FORUM/ forumgwiazd.com.pl

Historia wydawnictwa Radosława Kotarskiego sięga września 2017 roku. To właśnie wtedy znany youtuber wydał swoją własną książkę „Włam się do mózgu”. Od samego początku autor chciał, by wydać ją w ramach własnego wydawnictwa. Tak rozpoczęła się przygoda założyciela kanału „Polimaty” z jego własnym wydawnictwem „Altenberg”, której jest jedynym udziałowcem do obecnej chwili.

Ponad 250 tys. sprzedanych egzemplarzy

W wydawnictwie Kotarskiego dominują książki, których autorami są przede wszystkim znani polscy youtuberzy. Wśród nich można znaleźć takie nazwiska jak Ewa Grzelakowska-Kostoglu (lepiej znanej jako Red Lipstick Monster), Arlena Witt, Urszula Chincz i Tomasz Kammel. Łącznie udało im się sprzedać 250 tys. egzemplarzy przy zaledwie 12 tytułach. Wśród bestsellerów można znaleźć takie pozycje jak „Włam się do mózgu” Radosława Kotarskiego, gdzie sprzedaż wyniosła 100 tys. egz. Oraz „Grama to nie drama” Arleny Witt z ponad 65 tys.

Przeczytaj! Polski potentant e-booków i audiobooków chce wejść na rynek niemiecki

Tak wysoka sprzedaż przełożyła się na bardzo dobre wyniki finansowe biznesu Radosława Kotarskiego. Jak można przeczytać w sprawozdaniu firmy do KRS, w ciągu zaledwie 16 miesięcy wydawnictwo osiągnęło 14 mln zł wpływów oraz 1,8 mln zł zysku netto. Dodatkowo zgodnie z zapowiedzią youtubera, przekazał od każdego sprzedanego egzemplarza 4 zł na sfinansowanie posiłku w ramach akcji Pajacyk. Dzięki temu łącznie uzyskano kwotę 1 mln zł.

Wydawnictwo youtubera nie zatrzymuje jednak swojego rozwoju. Jeszcze w tym roku w sprzedaży mają pojawić się przynajmniej 6 nowych tytułów. Jeśli założenia te się spełnią, oznaczałoby to wzrost oferowanych pozycji o 50 proc.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
tfujstary 25 lip 2019 (14:31)

Kiedyś jego "Polimaty" były naprawdę spoko, wyważone i interesujące. Niestety od czasu jak zmienił ich formułę to nie da się tego oglądać bez zażenowania.