CallPage zgarnął 17 mln zł na rozwój
Start-up odrzucił ofertę kupna złożoną przez spółkę telekomunikacyjną. Wybrał działanie z inwestorskim wsparciem.
CallPage na celowniku inwestorów był już od dawna. Pierwsze kroki na rynku pomagali jej stawiać AIP Seed Capital i prywatny inwestor, którzy na jej rozwój wydali wówczas 180 tys. zł. Niewiele później zrealizowała kolejną rundę inwestycyjną, tym razem z udziałem m.in. Mariana Owerki, współtwórcy Bakallandu, Rafała Brzoski z InPostu i Tomasza Misiaka, współzałożyciela WorkService’u, współtworzących fundusz bValue. Inwestorzy wyłożyli 2 mln zł. Pułap obecnej tury inwestycyjnej jest już znacznie wyższy.
Firma pochwaliła się w minionym tygodniu, że zebrała 17 mln zł i rozpoczęła współpracę z TDJ Pitango Ventures, Innovation Nest i Market One Capital. Odrzuciła tym samym ofertę kupna biznesu złożoną przez jedną z firm telekomunikacyjnych. Firma planuje przekształcić swój produkt w platformę do zarządzania wszystkimi połączeniami telefonicznymi w przedsiębiorstwach. Obecnie udostępnia widget do zainstalowania na stronach internetowych, który ma za zadanie przyspieszyć kontakt z klientami. Osoby zainteresowane ofertą prezentowaną na stronie www mogą za jego pośrednictwem pozostawić swój numer telefonu, a system automatycznie powiadami o tym konsultanta. Z takiej możliwości korzysta ok. 3 tys. firm (widet jest udostępniany także poza Polską), w tym UPC, Virgin Mobile, Medicover i Coral Travel.
Spółka postawi teraz na zwiększenie aktywności w sferze badawczo-rozwojowej. Od strony technologicznej skupi się na wprowadzeniu sztucznej inteligencji i machine learning, a biznesowej — na zwiększenie aktywności na rynkach zagranicznych, głównie w USA.
— Mamy przewagę nad konkurencją. Możemy tworzyć produkt na polskim rynku, a sprzedawać go globalnie. W porównaniu do naszej konkurencji w Kalifornii, my ponosimy koszty pięciokrotnie mniejsze — zaznacza Ross Knap, prezes CallPage, cytowany w komunikacie firmy.
Zdaniem Marcina Kurka, partnera zarządzającego Market One Capital, CallPage wpisuje się w obecne trendy rynkowe dotyczące rozwoju narzędzi wspomagających kontakt z klientami, zmierzające w stronę rozwiązań głosowych.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- Ukraińcy stawiają na własny biznes w Polsce. Te firmy odniosły sukces
- Trójka Ukraińców rozwija w Polsce start-up. Mają 2 tys. klientów i 4 mln zł od inwestora
- 1 mln zł dla MoonyLab. Start-up umożliwia wywoływanie zdjęć z Facebooka czy Instagrama
Anna Bełcik
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
-
Znane-nieznane nazwiska kobiet biznesu. Historie przedsiębiorczych kobiet, których być może nie znajdziesz na pierwszych stronach gazet