Na drewnianej biżuterii można zarobić. Plantwear z blisko 1 mln zł zysku
Jeszcze do niedawna mały start-up, dziś duża firma, która poprzedni rok zamknęła z zyskiem na poziomie 0,8 mln zł zysku. Mowa o Plantwear, który jest producentem i sprzedawcą drewnianych akcesoriów lifestylowych.

Fot. Materiały prasowe
9,4 mln zł przychodów netto osiągnął Plantwear w 2019 roku. Jak poinformowała firma w komunikacie, jest to wynik znacznie lepszy w porównaniu do 2018 roku, kiedy to sprzedaż zwiększyła się o 97,9 proc.
– Wyniki osiągnięte w 2019 r. są zdecydowanie lepsze niż pierwotnie zakładaliśmy. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju oraz efektywnemu modelowi biznesowemu, który opiera się na internetowej sprzedaży, postawiliśmy zarówno przychody, jak i zyski. – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.
Te wzrosty, spółka zawdzięcza m.in. dzięki powiększeniu swojej oferty, ale również wejściu na rynek ukraiński, jak i rumuński.
Pomysł zza oceanu
Pomysł na biznes przywieźli zza oceanu. To właśnie tam spotkali się po raz pierwszy z produktami wykonywanymi z drewna, które to cieszyły się bardzo dużą popularnością. -Trafiliśmy na kilka produktów wykonanych z drewna i uznaliśmy, że takie rozwiązanie mogłoby cieszyć się sporym powodzeniem w Polsce i w Europie. Dodatkowo, w tych latach trend na bycie eko dopiero się rozwijał, więc to był dla nas bardzo dobry moment. Decyzję podjęliśmy dosyć szybko i w 2013 roku rozpoczęliśmy naszą przygodę z drewnianymi produktami – mówił w ubiegłym roku Wiktor Pyrzyk dla MamBiznes.pl. Poznaj historię Plantwear tutaj.
Od 8 stycznia 2020 akcje spółki Plantwear notowane są na NewConnect.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
Komentarze
Pit-16a złożysz tylko do 1 lutego. Jak rozliczyć krok po kroku?
Każdy przedsiębiorca który rozlicza się w formie karty podatkowej musi złożyć zeznanie podatkowe…
Polski start-up z obszaru edutech pozyskał 5 mln zł dofinansowania
Pandemia zwiększyła zapotrzebowanie na edukację online. Na obszarze EduTech skupia się również zainteresowanie…
Ponad 500 tys. ogłoszeń szkoleń w katalogu PARP. To już 5 lat Bazy Usług Rozwojowych
W ciągu pięciu lat istnienia Bazy Usług Rozwojowych pojawiło się w niej 508…
Sanepid kontroluje otwierane lokale gastronomiczne. Może nałożyć nawet 30 tys. kary
Sądy administracyjne rozpatrują w ostatnich tygodniach dziesiątki spraw, które dotyczą kar nakładanych przez sanepid za złamanie…
Subwencja z tarczy finansowej. Ile pieniędzy może otrzymać mikrofirma?
Przedsiębiorcy z 45 branży mogą do 28 lutego ubiegać się o subwencje z…
1 mln zł do zdobycia dla start-upów. Rusza druga edycja TDJ Pitango Ventures
Każdy zwycięski zespół w TDJ Pitango Seed Competition 2 może zgarnąć aż do…
Komentarze
Webo Patryk Padus
Własny biznes tylko gdy najpierw masz kontakty biznesowe. To metoda tzw. „Consumer First” gdzie tworzenie czegoś skupia się na realnych problemach grupy ludzi. Produktów i usług jest mnóstwo a duża korupcja i konkurencja blokuje małym firmom rozwój. Korpo istnieje dzięki klientom A tych złapało się przed założeniem jakiejkolwiek działalności – znajomki i polecenia. Pomysł jest wart tyle ile ma nabywców zanim pojawi się na światło dzienne