Firmy walczą o millenialsów. Czego młodzi ludzie oczekują od marek?
Walka firm o konsumenta jest dziś bardzo trudna. Duża konkurencja powoduje, że sama wysoka jakość produktów lub usług czasami nie wystarcza. Dlatego aby przyciągnąć do siebie klientów, wiele firm chce być kojarzonych z danym stylem życia. Szczególne znaczenie ma to w odniesieniu do młodego pokolenia, dla którego „lajfstajl” jest niezwykle ważny.

Foto: thetaXstock
„Młodzi ludzie, nazywani millenialsami, oczekują marek »reaktywnych«, z którymi mogą wchodzić w interakcje, które angażują konsumentów osobiście i autentycznie. Dlatego obecnie wiele firm stara się stworzyć brandy o określonym stylu życia, będące blisko swojej grupy docelowej. Niektóre odnoszą sukces, inne nie, bo trudno jest zbudować historię i przekazać ją użytkownikom” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Jonas Lörnell, head of Rebtel Poland.
Kluczowe znaczenie ma właśnie szeroko rozumiane angażowanie grupy docelowej. Samo pozycjonowanie się jako firma lansująca ten, a nie inny styl życia to często za mało, aby przekonać do siebie konsumentów. Trzeba jeszcze utrzymywać z nimi odpowiednie relacje, aktywizować ich, inspirować etc. Warto również zapewnić sobie wsparcie ambasadorów, których nie należy mylić z influencerami – są od nich wiarygodniejsi. Jest to istotne zwłaszcza dla nowych marek lub tych, które dopiero wchodzą na dany rynek.
Jak informuje rozmówca: „Jako nowa marka w Polsce wykorzystaliśmy okazję, aby zbudować markę autentyczną, opartą na stylu życia. Dlatego w działaniach korzystamy ze wsparcia społeczności ambasadorów w Polsce […]. Zależało nam na ich pozytywnych doświadczeniach, stąd brali oni udział w specjalnych wydarzeniach Rebtela, imprezach oraz różnych warsztatach, i dzielili się swoimi doświadczeniami w mediach społecznościowych. To był ciekawy sposób na wdrożenie marki”.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- 6 sposobów, jak radzić sobie z trudnymi klientami
- Pomagaj klientom i sprzedawaj
- 6 sposobów jak przebić się do klienta
Komentarze
O (bez) sensie innowacji w żywności
Po co uprawiać nowy owoc i wprowadzać go na rynek? Czy innowacje nie…
Sposób na uniknięcie kar mogących sięgać do 100 mln zł, czyli POST-RODO
Wdrożenie RODO nie jest tylko jednorazowym przyjęciem dokumentacji. To zmiana funkcjonowania organizacji i…
To koniec dominacji polskiej branży transportowej w UE?
Proponowane przez Unię Europejską nowe przepisy o zabezpieczeniu społecznym, w połączeniu z Pakietem mobilności czy zmianami w zakresie…
Mimo sprzyjającego otoczenia, rośnie liczba upadłości w transporcie i handlu
Branża transportowa należy obecnie do sektorów najbardziej zagrożonych upadłościami i restrukturyzacjami. Już teraz odnotowuje…
W Los Angeles nie sprzedasz już futer
Los Angeles to kolejne amerykańskie miasto, które zakazuje sprzedaży futer – poinformował hollywoodreporter.com.…
Pomysł Polki pomaga młodym rodzicom przespać noc. "Potrzeba nocnej niani na rynku była bardzo duża"
Joanna Biolik na swój pomysł na biznes wpadła w maju ubiegłego roku, tuż…