Brand24 wyceniony na giełdzie na ponad 100 mln zł. Oto biznesowa droga Michała Sadowskiego

Spółka Brand24 udanie zadebiutowała dziś na rynku NewConnect. Inwestorzy wycenili biznes stworzony przez Michała Sadowskiego na ponad 100 mln zł. Twórca narzędzia do monitorowania Internetu przeszedł długą drogę. Przypominamy najważniejsze fakty i liczby z biznesowej przeszłości szefa Brand24.

  • Przygodę z e-biznesem zaczyna na studiach. Wraz z kolegami z uczelni tworzy serwis PoLatach.pl, który był pierwowzorem Naszej klasy. Serwis nie odnosi sukcesu
  • Michał Sadowski razem z Piotrem Wierzejewskim tworzą Patrz.pl, serwis z wiralnymi zdjęciami i filmikami. Jest to czas popularności takich serwisów jak Maxior.pl

Strona główna Patrz.pl z roku 2006

  • Po kilku miesiącach od startu serwis odwiedza ponad milion użytkowników
  • Studenci z Wrocławia sprzedają serwis Grupie CRMedia.pl. Większość szczegółów dogadują zdalnie, gdyż Michał pracuje wówczas za granicą
  • Po sprzedaży Patrz.pl Michał Sadowski zostaje zarządzającym Grupy Pino.pl, w skład której wchodzą takie serwisy Prv.pl, Blogi.pl. Moblo.pl, Osobie.pl oraz Patrz.pl

 

    Strona główna Pino.pl

 

  • W szczycie popularności serwisy Grupy Pino odwiedza miesięcznie prawie 9 mln unikalnych użytkowników, generujących 61 mln odsłon
  • Problemy właścicieli Grupy Pino doprowadzają do powolnego schyłku całej grupy. Ostatecznie syndyk masy upadłościowej Grupy Pino wystawił ją na sprzedaż w przetargu za cenę min. 560 tys. zł
  • 1 października 2011 roku Michał Sadowski uruchamia narzędzie Brand24 służące do monitorowania firm, marek i produktów w internecie
  • Od początku swojego istnienia Brand24 sukcesywnie zyskuje nowych klientów. W gronie klientów Brand24 znajdują się takie marki jak Intel, Carlsberg, IKEA, Raiffeisen Polbank, H&M, Vichy, GlaxoSmithKline, czy Crédit Agricole
  • W maju 2016 roku spółka za 100 tys. zł odkupuje domenę Brand24.com

  • Brand24 monitoruje ok. 50 000 słów kluczowych dla klientów pochodzących z ponad 85 krajów
  • Na koniec IV kwartału 2017 r. Brand24 ma 2196 aktywnych klientów
  • Brand24 prognozuje przychody na rok 2018 na poziomie 10,7 mln zł. Rok 2019 ma zostać zamknięty przychodami w wysokości 15,8 mln zł
  • Michał Sadowski i jego wspólnik Piotr Wierzejewski mają po 12,40 proc. akcji spółki. Największym akcjonariuszem jest Larq Growth Found I FIZ posiadający 40,31 proc. akcji
  • 30 stycznia 2018 roku Brand24 debiutuje na giełdzie przy cenie 57 zł za akcję, co daje wycenę spółki na poziomie około 106 mln zł

 

Grzegorz Marynowicz

MamBiznes.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*