Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Na swój pomysł zebrał w internecie 120 tys. zł

Na realizację swojej biznesowej idei zdobył środki na platformie crowdfundingowej. Internauci wyłożyli 120 tys. zł na wsparcie firmy wykorzystującej drony do tworzenia filmów i map 3D. O tym dlaczego wybrał taki sposób finansowania, pomyśle na działalność oraz międzynarodowych ambicjach opowiada Wojciech Brodziak, założyciel firmy Dron Academy.

Opowiedzcie coś o swoim pomyśle na biznes. Skąd zainteresowanie dronami?

Dron Academy jest ogólnopolskim przedsiębiorstwem związanym z prężnie rozwijającym się rynkiem statków bezzałogowych UAV. Początkowo  zajmowaliśmy się jedynie filmowaniem i fotografią z powietrza. Firma obsługiwała między innymi branże związane z nieruchomościami, rolnictwem czy budownictwem. Materiały były wykorzystywane między innymi do promocji jak i analizowania inwestycji. W związku z bardzo szybkim rozwojem rynku koniecznym było rozszerzenie oferty jak i zakup najwyższej klasy sprzętu latającego oraz oprogramowania.

Kto jest klientem takich usług?

Zastosowanie statków bezzałogowych jest bardzo szerokie, dlatego grupa odbiorców również jest bardzo szeroka. Od mikro przedsiębiorców chcących pokazać swój biznes z zupełnie nowej perspektywy, przez Urzędy Miast chcące egzekwować podatki dzięki technologii UAV aż po wielkie korporacje, które potrzebują aktualne mapy swoich inwestycji.

Opowiedz proszę coś o sobie i skąd decyzja o przejściu „na swoje”?

Głównym i jedynym twórcą projektu jestem Ja czyli Wojciech Brodziak. Jestem przykładem człowieka, który po wieloletniej pracy w korporacji postanowił pójść „na swoje” i spróbować swoich sił w budowaniu swojego StartUp-u. Decyzja w 100% trafiona! Wcześniej pracowałem przez wiele lat w firmie Red Bull w dziale marketingu.

Zdaje się, że firm z podobną ofertą jest coraz więcej. Jak chcecie przyciągnąć klienta?

Przede wszystkim profesjonalizmem, jakością wykonywanych usług i na tle europejskim konkurencyjnymi cenami. Pamiętajmy ,że ceny usług związanych z branżą UAV znacznie różnią się w zależności od kraju. Przewidujemy, że na największe przychody możemy liczyć w krajach skandynawskich. 

 

Głównym źródłem dochodów firmy w przyszłości ma być wyłącznie filmowanie?

Chcemy głównie zarabiać na tworzeniu wysokiej rozdzielczości map 2D i 3D wykorzystując statki bezzałogowe. Oczywiści dodatkowo dalej będziemy filmować i fotografować. Ostatnio bardzo popularne stało się transmitowanie obrazu HD na żywo z Drona. To nasza usługa skierowana typowo do stacji telewizyjnych z którymi również współpracujemy.

Środki na rozwój firmy pozyskaliście na platformie finansowania społecznościowego. Jak to się stało, że znaleźliście się na Crowdcube.pl? Skąd pomysł na taki sposób finansowania?

Branża związana ze statkami bezzałogowymi rozwija się w zastraszającym tempie. Chcąc utrzymać pozycję na tym rynku konieczne jest ciągłe rozwijanie przedsiębiorstwa oraz wprowadzanie nowych produktów. W związku z tym, że zależało nam na jak najszybszym rozwoju Crowdcube.pl wydawał nam się najlepszym rozwiązaniem. I się nie pomyliliśmy.

Z kampanią ruszyliśmy w listopadzie. W prawdzie regulaminowe jest 60 dni kiedy projekt jest dostępny dla inwestorów ale Crowdcube.pl jest na tyle elastyczny i przyjazny ,że rozszerza ten czas np. ze względu na okres międzyświąteczny. Naszym celem było 120.000zł w zamian za 35% udziałów w naszej firmie. Finalnie zdobyliśmy 121.100zł.  Dzięki temu od marca działamy na całą Europę z nową ofertą i nowym sprzętem. To wszystko tylko w 2 miesiące! 

Jak zatem krok po kroku dostać się ze swoim projektem na Crowdcube.pl? Czy wiąże się to z jakimiś trudnościami? Jakie warunki trzeba spełnić?

Sam proces dostania się na Crowdcube.pl jest bardzo prosty i składa się z kilku etapów:

1. Zalogowanie się na portalu Crowdcube.pl i wprowadzenie podstawowych informacji o swoim projekcie. To jest etap na którym ekipa CC będzie weryfikować twój projekt. Im bardziej innowacyjny tym masz większe szanse na akceptację i przejście do etapu drugiego.

2. W drugim etapie przygotowujesz swój profil, który będzie widoczny dla inwestorów.     Potrzebne będą takie materiały jak: Prognoza Finansowa, Biznes Plan, Opis Projektu, Opis Rynku no i oczywiście krótka informacja o założycielach. Jeśli wasz profil jest kompletny zostanie zaakceptowany i właśnie od tego momentu macie 60dni na pozyskanie kapitału.

3.  Ostatnim etapem jest promocja swojego projektu. Trzeba pamiętać, że w ciągu tych 60 dni gdy wasz projekt dostępny jest na Crowdcube.pl nie można siedzieć z założonymi rękami. To jest 60dni ciągłych rozmów z inwestorami, negocjacji, promocji. Ten czas jest bardzo intensywny ale na prawdę warto!

 

Na co zamierzacie zdobyć pozyskane środki?

Naszym celem jest rozszerzenie działalności na całą Europę. Dodatkowo planowane jest rozszerzenie oferty  o tworzenie ortofotomap 2D i 3D m.in dla budownictwa, rolnictwa oraz przemysłu.

Zapewne śledziliście zapytania i zainteresowanie Waszym projektem w czasie kampanii na Crowdcube.pl. Czy obecność na tej platformie daje dużego „kopa” i skutkuje dużym zainteresowaniem ewentualnych klientów, ale i kooperantów?

Zainteresowanie samym projektem było ogromne. Codziennie dostawaliśmy maile od potencjalnych inwestorów ale i również klientów. Co w konsekwencji przełożyło nam się na zwiększenie dochodów. Kolejnym bardzo ważnym benefitem obecności na Crowdcube.pl jest to ,że w ciągu tych 60 dni nauczyliśmy się jak prowadzić rozmowy i negocjować z inwestorami co często jest bardzo trudne oraz jak skutecznie promować nasz projekt. 

Czy pojawią się już klienci zainteresowani Waszymi usługami?

Tak jak już wcześniej zaznaczyłem dzięki obecności na Crowdcube.pl dotarliśmy nie tylko do inwestorów ale również do potencjalnych klientów. Są to klienci związani z nieruchomościami, rolnictwem czy budownictwem. Warto wspomnieć, że są to również obcokrajowcy. 

Jakie macie plany na przyszłość? Myślicie o globalnym rozwoju?

To co chcemy zrobić już to działać na rynku europejskim. Dzięki pozyskanym funduszom tak naprawdę mamy to w zasięgu ręki. Kolejnym krokiem będzie kolejna tura na Crowdcube. Nie ukrywamy, że jest to temat na ten rok. Nie ma na co czekać. Dzięki kolejnym funduszom będziemy pracować nad wprowadzeniem naszego autorskiego produktu i nie mówimy już tu o usługach. Prawdopodobnie będzie to software związany z lokalizacją i alarmowaniem nas o Dronach na naszym niebie. I tutaj mówimy już w kontekście globalnego rozwoju. 

Dziękuję za rozmowę

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Gugu 21 lut 2015 (21:23)

ZAZDROŚNICY