Od 100 dolarów na koncie do milionera
Przygodę z biznesem rozpoczął, aby zarobić na studia. Zaczynał w swoim pokoju ze 100 dolarami na koncie, bez kontaktów, doświadczenia ale z głęboką wiarą, że musi się udać. Po dziesięciu latach swoją firmę sprzedał za 265 milionów dolarów swojemu największemu konkurentowi. Mowa o Mike’u Domek’u, który milionerem został dzięki sprzedaży biletów online.
Mecz życia
Nasz bohater na pomysł na biznes wpadł, gdy usiłował kupić bilet na mecz swojej ukochanej drużyny hokejowej. W kasie zostało już tylko kilka biletów a kolejka chętnych nie miała końca. Kibice denerwowali się, przepychali i trudno było ich opanować. Wśród nich Mike, któremu tego wieczora nie udało się kupić biletu, ale po powrocie do domu zaświtała pamiętna myśl. „Dlaczego nie zostać pośrednikiem sprzedającym bilety” – pomyślał wówczas. Chciałem w ten sposób zlikwidować kilometrowe kolejki do kas biletowych, a przy okazji zarobić na studia – wspomina dziś Mike.
Trudne początki
Jak pomyślał tak zrobił chociaż możliwości na starcie miał niewielkie. Firmę nazwał TicketsNow. 100 dolarów oszczędności i determinacja to wszystko, co wówczas posiadał. Pierwsze biuro zorganizował w swoim pokoju. Złapał za telefon i zaczął wydzwaniać do organizatorów imprez z jego okolicy. Początki nie były łatwe ponieważ młodzieńca bardzo często zbywano. Nie zrażając się Mike próbował dalej.
Z realu do sieci
Po kilku dniach udało się nawiązać pierwszy kontakt z firmą, która była zainteresowana współpracą. Dla tego klienta sprzedał pierwsze bilety i biznes powoli zaczynał się kręcić. Młodzieniec szybko jednak doszedł do wniosku, że dużo większe szanse na sukces może odnieść przenosząc swój biznes do Internetu. Pośrednictwo offline było nieefektywne i przestarzałe – wspomina Mike. Natomiast na rynku sprzedaży biletów online było jeszcze sporo miejsca i potencjał był nieporównywalny – dodaje. Taka działalność była także dużo tańsza przy jednoczesnej możliwości dotarcia do większej liczby klientów.
Prowadzisz małą firmę i chciałbyś zaprezentować ją użytkownikom MamBiznes.pl w zakładce „Start-up”? Wyślij opis na adres [email protected] Zobacz najnowsze startupy
E-bilet = sukces
Szybko powstała witryna TicketsNow.com, za pośrednictwem której młody przedsiębiorca zaczął sprzedaż wejściówek. Przeniesienie biznesu do sieci okazało się strzałem w dziesiątkę. Internet, prostota, wygoda i szybkość spowodowały, że coraz więcej firm było zainteresowanych współpracą z serwisem, który odwiedzało coraz więcej klientów zainteresowanych wykupieniem biletu.
– Student miliarder, czyli historia Facebooka
– Historia sukcesu wyszukiwarki Google
– Jak powstał największy na świecie e-sklep Amazon.com
– Jak zrodziła się potęga Allegro?
W ciągu dwóch lat funkcjonowania w Internecie firma TicketsNow z przedsiębiorstwa zatrudniającego siedem osób pracujących na kilkuset metrach kwadratowych stało się jednym z liderów rynku zatrudniającym 170 pracowników i wynajmującym lokal o powierzchni 16500 m2. Firma rozwijała się dynamicznie co znalazło wyraz w wielu wyróżnieniach. Przedsiębiorstwo TicketsNow dwukrotnie(w 2004 i 2006r.) znalazło się na liście 500 najszybciej rozwijających się firm w USA.
Rozwinąć i sprzedać
Dobry biznesmen wie jednak kiedy interes rozpocząć, ale i kiedy z biznesu wyjść. W lutym roku 2008 media poinformowały, że firma TicketsNow została sprzedana za 265 milionów dolarów. Kupcem był jeden z jej konkurentów firma Ticketmaster. Pojawiła się dobra oferta to dlaczego miałem jej nie przyjąć. Polecam strategię rozwinąć i sprzedać – mówi dziś Mike Domek, który w ten sposób został milionerem. I pomyśleć, że wszystko zaczęło się od małego pokoju i 100 $ na koncie – śmieje się dziś przedsiębiorca. Przeczytaj inne historie milionerów. Linki poniżej.
– Zarobili miliony na niezwykłym pomyśle
– Student z milionem w kieszeni
– Podwójne paluszki pomysłem na biznes
– Jak powstają studenckie fortuny?
– Współtworzył sukces serwisów Onet.pl, Grono.net i Merlin.pl
– 7 powodów, aby postawić na e-biznes
– Najbogatszy student na ziemi
Grzegorz Marynowicz
foto: chicagobusiness.com
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Aktywa i pasywa – czym są i jakie mają znaczenie w biznesie?
-
Kwestionariusz osobowy pracownika 2024 – jak wypełnić go prawidłowo?
-
Hejt w biznesie. Ekspertka radzi jak dbać o reputację w sieci oraz jak walczyć z fałszywymi treściami
-
Odstąpienie od umowy – jak to zrobić skutecznie? Sprawdzamy jakie są prawa konsumenta