Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Pomaga zebrać miliony na Kickstarterze

Mówią o nim guru crowdfundingu choć on sam tego określenia bardzo nie lubi. Mimo, że dla swoich klientów zebrał ponad 100 mln dolarów wciąż chodzi w T-shircie i pomaga kolejnym pomysłodawcom zrealizować biznesowe pomysły. Zach Smith stworzył sprawną maszynę do zbierania pieniędzy na platformach crowdfundingowych.

Nasz cel jest bardzo prosty. Pomagamy zebrać pieniądze na Twój nowy pomysł – mówi o swojej firmie CEO Funded Today. Zach Smith założył ją 3 lata temu i od tego czasu pomógł kilkuset pomysłodawcom w „zwodowaniu” swoich produktów dzięki crowdfundingowi.

Crowdfundingowa maszyna

29 letni absolwent John B. Goddard School of Business ukończył kierunek rachunkowość, ale to nie prowadzenie księgowości stało się jego specjalnością. Od początku swojej przygody z biznesem zainteresowania i działalność Zacha szły w kierunku marketingu. Zanim założył Funded Today prowadził kilka spółek, które zajmowały się promocją i reklamą online. To tam zebrał doświadczenie w budowaniu baz klientów, SEO, czy wykorzystywaniu social media w promocji. Właśnie te umiejętności i wiedzę od czerwca 2014 roku wykorzystuje, pomagając w zbieraniu pieniędzy na Kickstarterze i Indiegogo.

Zasady są proste i przyciągają do firmy Zacha kolejnych zainteresowanych. Pomysłodawca mający produkt lub prototyp szukający dla niego finansowania może rozpocząć współpracę z Funded Today. Firma pobiera jedynie wstępną opłatę (2500-3500 dol.) za którą przeprowadzane są testy. Specjaliści, których zatrudnia Zach weryfikują swoimi algorytmami, czy dany produkt ma duże szanse na crowdfundingowy sukces. Testy trwają kilka dni i przeprowadzane są zawsze w trakcie kampanii. Jeśli produkt zyska pozytywną ocenę wówczas Funded Today uruchamia całą „maszynerię”, której jedynym celem jest zebranie maksymalnie dużej kwoty na Kickstarterze lub Indiegogo. Od tego etapu pomysłodawca nie angażuje żadnych środków, a wszystkie wydatki na marketing pokrywa Funded Today. Firmie zależy na sukcesie kampanii ponieważ model współpracy zakłada, że 25-35% zebranej kwoty wędruje po zbiórce na konto Funded Today. Na pierwszy rzut oka wydaje się to dużo, ale pomysłodawca musi sobie odpowiedzieć na pytanie, czy chce mieć cały kawałek małego ciasta, czy część, ale dużego tortu.

9 mln dolarów na kurtkę

Firma dysponuje olbrzymim know-how oraz przeszło milionową bazą użytkowników Kickstartera, którzy wspierali inne kampanie i są potencjalnymi klientami. To połączenie daje efekt w postaci kilkuset kampanii, które ze wsparciem Funded Today odniosły sukces. Portfolio tych produktów jest najlepszą formą promocji usług założonej przez Zacha Smitha firmy. Rekordową zbiórką realizowaną przez Funded Today była kampania kurtki podróżnej Baubax. Produkt zawierający 15 najróżniejszych cech zebrał 9,2 mln dolarów od blisko 50 tys. internautów. Zakończona w lipcu 2015 roku kampania do dziś pozostaje największą w historii zbiórką z branży odzieżowej oraz szóstą na liście wszech czasów Kickstartera. Drugą największą kampanią w portfolio firmy Zacha było zebranie 5,3 mln dolarów na zegarek ZeTime z dotykową tarczą. Pełna lista kampanii dostępna jest tutaj.

W sumie firma Smitha w ciągu niespełna 3 lat działalności zebrała na platformach crowdfundingowych 127 mln dolarów na realizację innowacyjnych produktów. Pytany o receptę na sukces założyciel Funded Today odpowiada zasadą 7P. Powodzenie kampanii na Kickstarterze zdaniem Zacha zależy od mieszanki takich elementów jak: produkt(Product), platforma(Platform), prezentacja(Presentation), marketing(Promotion), cena(Price), prawdopodobieństwo stworzenia produktu(Probability) oraz ludzie(People). Przeczytaj także:

Grzegorz Marynowicz
MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.