Skąpiec nie pozwoli przepłacić

Mariusz(na zdj.) i Tomasz Janiszewscy wiedzą wszystko o sklepach internetowych. Stworzony przez nich program przeszukuje i porównuje już ofertę 800tyś. towarów z 1100 sklepów. Ich dzieło Skąpiec.pl to przewodnik po wirtualnych zakupach, który umożliwia sprawdzenie i porównanie zasobów e-sklepów z uwzględnieniem cen produktów, ich parametrów, warunków zapłaty i doręczenia. Miesięcznie witrynę odwiedza 1,3 mln użytkowników, ale początki nie zwiastowały sukcesu.

Pierwsze śliwki…

Pomysł założenia witryny zrodził się pięć lat temu – w czasach, gdy Mariusz studiował na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Pomysł wydawał się kuszący. Śledzący bacznie rynek IT bracia wiedzieli, że tego typu strony doskonale sprawdzają się w krajach o bardziej rozwiniętej gospodarce.

Niedoścignionym ideałem były wówczas Stany Zjednoczone, gdzie porównywarki cen generowały ok. 40 procent internetowego handlu. – Razem z bratem praktycznie od zawsze interesowaliśmy się komputerami. W pewnym momencie doszliśmy do wniosku, że brakuje strony, dzięki której internauci mogliby porównywać ceny sprzętu komputerowego – wspomina Mariusz.

Dlaczego więc pomysł na kilka lat trafił do lamusa? Janiszewscy prześledzili bacznie ówczesny raczkujący dopiero w Polsce e-rynek. Przeprowadzili sondaż wśród działających wówczas wirtualnych sklepów na temat ewentualnego przyłączenia się do porównywarki cenowej, gdyby takowa powstała. Odpowiedzi nie pozostawiały cienia wątpliwości: pomysł znacznie wyprzedzał niedojrzały polski e-rynek.

Raz jeszcze

Cierpliwość została nagrodzona. Idea doczekała się realizacji jesienią 2004 roku. Dla porównywarek cen był to rok przełomowy. Okazało się, że pomysł Janiszewskich przestał być nierealną mrzonką, i że nie oni jedni mają na niego chrapkę. Teraz albo nigdy – pomyśleli. Młodzi biznesmeni szybko też zweryfikowali pierwotne zamiary – porównywania cen wyłącznie komputerów – i poszerzyli serwis o inne kategorie.

Użytkownicy Skapiec.pl mogą dotrzeć do rzetelnej informacji o produktach pogrupowanych w 17 kategoriach: komputery, foto, RTV, AGD, telefony, uroda, podróże, filmy, biuro, ogród, książki, army, gry, auto, sport, odzież, apteka, prezenty. Sposób działania serwisu jest niewiarygodnie prosty. Wystarczy wyszukać w katalogu nazwę danego towaru lub wpisać ją w wyszukiwarce, by już po chwili otrzymać bogatą listę dostępnych ofert.

Gdy użytkownik serwisu podejmie decyzję odnośnie zakupu, będzie mógł błyskawicznie przejść na stronę www sklepu, w którym dany produkt jest dostępny. Łatwość i szybkość, z jaką można dotrzeć do poszukiwanego produktu, możliwość przebierania w proporcjach ceny i jakości, dogodny wybór rodzaju transakcji i doręczenia zakupionego produktu, a przy tym pewność o bezpieczeństwo portfela, to niezaprzeczalne atuty Skąpca.

Jednym z celów serwisu, Skapiec.pl jest propagowanie e-handlu. Chcemy przekonać internautów, że taka forma zakupów jest bezpieczna, wygodna, a przy tym daje duże oszczędności – mówi Mariusz Janiszewski. Oczywiście wymaga ona od kupującego znajomości e-rynku, której kształtowanie jest naszym zadaniem. Mamy nadzieję, że wkrótce każdy internauta będzie korzystał ze Skąpca jako neutralnego ośrodka wsparcia w procesie zakupowym – dodaje prezes Skąpca.

Warto było

Dziś zgodnie twierdzą, że było warto. Nie mają powodów, by sądzić inaczej. Cieszyć może zarówno mocny start Skąpca, który wzbudził zainteresowanie wielu mediów (aprobatę dla niego wyraził m.in. znany komputerowy miesięcznik „PC World Komputer”, który przyznał Skąpcowi tytuł Witryny Dnia), jak i obecna wiodąca pozycja wśród porównywarek cen. Skąpiec już pewnie stoi na nogach. Od czasu startu przeszedł długą drogę.

Janiszewscy doskonale pamiętają jak wystartowali z około 30 sklepami i 3 tysiącami produktów. Mało tego – to był niezły wynik. Już dwa miesiące po starcie stronę odwiedziło ok. 27 tys. osób. Obecnie liczba użytkowników Skąpiec.pl to 1,3 mln, którzy generują około 26 mln odsłon. Skapiec.pl traktuje ten wynik jako duży sukces i zapowiada dalszy ekspansję. Twórcy Skąpca zacierają ręce, bo perspektywy rozwoju w Polsce rynku e-handlu są obiecujące.

MamBiznes.pl/Skąpiec.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*