Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Studenci zarabiają na darmowej poczcie

Czy na darmowych usługach można zarobić? Okazuje się, że tak. Świadczy o tym przykład dwójki studentów, którzy pod skrzydłami opolskiego inkubatora przedsiębiorczości oferują darmowe usługi pocztowe oraz ksero.  Zarabiają dzięki reklamie umieszczanej na kopertach i kartkach przez lokalne firmy.

Marek Procek i Patryk Suliga poznali się za pośrednictwem Opolskiego oddziału Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości przy WSB Opole. – Ja studiowałem na Politechnice Opolskiej a Marek na Uniwersytecie Opolskim, ale szybko znaleźliśmy wspólny język w sprawach biznesowych – opowiada Patryk. Młodzi przedsiębiorcy widząc popularność uczelnianych punktów ksero postanowili przełamać dotychczas obowiązujące schematy.  – Sami jesteśmy studentami i wiemy, jak drogie jest życie w dużym mieście. Tak zrodziła się idea stworzenia darmowych usług, które oferujemy naszym kolegom – mówią. Założyli firmę oferującą bezpłatną wysyłkę listów, druk oraz ksero.

Kilka tysięcy na start

Początki działalności nie były łatwe. – W przypadku młodego biznesu planowane inwestycje, często przekraczają posiadany budżet – mówi Procek. Dlatego  założyciele firmy Suldus ułożyli realistyczny plan działania oraz inwestycji . Zarobione między zajęciami pieniądze przeznaczyli na zaprojektowanie logotypu, druk wizytówek, materiały biurowe oraz zakup laptopów. – Inwestycję zamknęliśmy na poziomie kilku tysięcy – mówi Patryk Suliga. Kolejnym krokiem było znalezienie miejsca na świadczone usługi oraz budowa bazy klientów. Kiedy wszystko zostało dopięte na ostatni guzik, ruszyli z biznesem.

Na czym polega biznes

Na punkty kserograficzne wybrali uczelnie oraz ich okolice. W zamian za darmową usługę firmy Suldus, klient godzi się na to, aby dany nośnik zawierał przekaz reklamowy.  To firmy w całości pokrywają koszt druku reklamy oraz koszt wykonania ksera w punkcie kserograficznym. Wszystko, co zostaje po odliczeniu kosztów, stanowi zarobek dla nas – mówią. Pomysł na darmowe usługi okazał się strzałem w dziesiątkę, o czym świadczą oblegane punkty firmy Suldus. Największą popularnością cieszy się darmowe ksero ulokowane na uczelniach. Zadowoleni są studenci, którzy zyskują bezpłatne ksero i reklamodawcy docierający ze swoją ofertą do określonej grupy klientów.

Do skorzystania z usług dodatkowo zachęcają nagrody sponsorowane przez partnerów firmy. Na drukowanym papierze umieszczona jest zdrapka(fotokod) z ukrytą niespodzianką, której treść można odczytać za pomocą telefonu komórkowego. Zainteresowanie jest tak duże,  że pomysłodawcy zostali zmuszeni do wprowadzenia limitu – każdy student może skopiować 10-20 stron dziennie. – Zależy nam na tym, aby jak największa liczba studentów mogła skorzystać z naszych usług. Ważne jest również zadowolenie reklamodawców, którym zależy, aby komunikat reklamowy dotarł do szerokiego grona potencjalnych klientów.

– Reklamodawców  nie brakuje – przyznaje Marek Procek. Cena zamieszczenia reklamy na całej stronie formatu A4, w pełnym kolorze, zaczyna się od 25 grosz. –  Na taką reklamę  stać każdego od pubu, pizzerii po warsztat czy mały sklep. Popularnością cieszą się także  bezpłatne usługi pocztowe – Sulpost. Koperta z logo firmy, krótkim hasłem reklamowym lub grafiką z produktem nie przeszkadza klientom, którzy dzięki temu mogą zaoszczędzić pieniądze.

100 tys. zł zastrzyku

Mimo krótkiego stażu młodzi przedsiębiorcy mogą pochwalić się pierwszymi sukcesami. Swoje usługi świadczą już w Warszawie, Częstochowie, Wrocławiu, Poznaniu oraz Zabrzu, a ich celem są wszystkie największe miasta akademickie. Niedawno zwyciężyli w konkursie „Mam pomysł na biznes – Akademicki Biznes” organizowanym przez Nową Trybunę Opolską. Procek i Suliga brali także udział w programie telewizyjnym  „Dragons Den”. Mimo pozytywnych opinii pomysłodawcom nie udało się pozyskać inwestora, ale zdobyli cenne doświadczenie i usłyszeli kilka pomocnych rad. – Wzbogaciliśmy naszą ofertę i z nowym biznesplanem wzięliśmy udział w programie SeedCapital AIP.  Upór się opłacił i młodzi przedsiębiorcy pozyskali 100 tys. zł na rozwój biznesu.

foto: Marek Procek i Patryk Suliga w programie „Dragons Den”

Właściciele firmy Suldus zapowiadają kolejne niestandardowe pomysły, które wzbogacą ich ofertę. Szczegóły póki co owiane są tajemnicą. Zapytani o receptę na sukces odpowiadają: – jeśli nie wierzycie w swój pomysł, nie rozpoczynajcie działalności. Szukacie skutecznej i taniej reklamy? Wiecie gdzie nas szukać  – śmieją się młodzi przedsiębiorcy. .

Grzegorz Marynowicz
Bankier.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
wirtualna drukarka? 25 paź 2012 (00:57)

To ci sami kolesie co wymyślili drukniesz.pl