Kiedy Richard Reed, Adam Balon i Jon Wright startowali z biznesem należeli do nielicznych w tej działalności. Zanim zdecydowali się na porzucenie pracy sprawdzili swój pomysł w niecodzienny sposób. Ich firmą szybko zainteresowała się Coca Cola.
foto: Richard Reed, Adam Balon i Jon Wright, założyciele Innocent. foto: innocentdrinks.co.uk
Napoje Innocent, to marka działająca na rynku od 10 lat. Obecnie,pomysł na produkcję koktajli ze świeżych owoców i warzyw nie wydajesię niczym zaskakującym, ale kiedy grupa przyjaciół z Cambridge zdecydowałasię na podjęcie ryzyka i wprowadzenie na rynek produktówtak trudnych w dystrybucji (świeże soki mają krótki termin ważności)był to produkt rewolucyjny.
Innowacyjny był też sposób, w jaki młodzi biznesmani podjęli decyzję o tym czy porzucić swoje dobrze płatne prace i zająć się własnym biznesem. Otóż mając pomysł na naturalne koktajle, ale bojąc się podjęcia ryzyka i zrezygnowania z pracy, w wolny weekend pojechali na festiwal muzyczny do Londynu zaopatrzeni w butelki przygotowanego w domu napoju (na składniki wydali 500£). Sprzedając napoje na festiwalu ustawili dwa kosze na butelki, Jeden z napisem „Tak” drugi z napisem „Nie” i prosili klientów, aby ci,po wypiciu napoju wrzucili opakowanie do kosza z odpowiednim napisem. „Tak” jeśli klient uważał,że chłopcy powinni rzucić pracę i rozkręcać biznes, „Nie”, jeśli nie powinni — zdaniem klienta — ryzykować.
– Jak powstała potęga wyszukiwarki Google
– Historia sukcesu serwisu Youtube
– Jak narodził się sklep Amazon.com?
Grzegorz Marynowicz