Hiszpański start-up wkracza do Polski
Glovo to hiszpański start-up, który przejmuje platformę PizzaPortal, kupując ją od AmRestu. Dzięki temu firma może wejść na polski rynek, jednocześnie planując zostać liderem w kategorii demand-on.
Rynek dostarczania jedzenia w Polsce staje się coraz ciaśniejszy. Nie tak dawno informowaliśmy o przejęciu polskiego start-upu Szopi.pl przez włoską firmę. Tym razem hiszpański start-up przejmuje platformę do zamawiania jedzenia online Pizza Portal, która tym samym zostanie zmieniona na Glovo.
Jak podano w komunikacie, dyrektor generalny Glovo, Oscar Pierre, powiedział, że firma będzie dążyć do objęcia pozycji lidera w kategorii on-demand delivery. Firma w Warszawie planuje dodatkowo otworzyć centrum technologiczne, które ma być drugie co do wielkości po Barcelonie.
Hiszpański start-up odnosi dziś duży sukces na całym świecie. Ma ponad 1,8 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie i 20 tys. partnerów stowarzyszonych. Glovo działa w 202 miastach w 26 krajach, w tym w EMEA, Ameryce Łacińskiej i w Afryce Subsaharyjskiej. Zatrudnia ponad 1.300 osób.
Jak informuje Puls Biznesu, Glovo zamierza dalej współpracować z pozostałymi markami AmRestu, czyli m.in. KFC, Pizza Hut czy też Burger Kingiem. Zaś w rodzimej Hiszpanii, we Francji i Włoszech na stałe współpracuje z Carrefourem, w innych krajach m.in. z Auchan czy Kauflandem.
— Prowadzone są rozmowy z kilkoma dużymi graczami. Ich efekty będą znane w ciągu najbliższych tygodni — mówi Piotr Kruszyński, prezes Pizza Portalu.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
-
Znane-nieznane nazwiska kobiet biznesu. Historie przedsiębiorczych kobiet, których być może nie znajdziesz na pierwszych stronach gazet