Hiszpański start-up wkracza do Polski

Glovo to hiszpański start-up, który przejmuje platformę PizzaPortal, kupując ją od AmRestu. Dzięki temu firma może wejść na polski rynek, jednocześnie planując zostać liderem w kategorii demand-on.

Fot. Glovo

Rynek dostarczania jedzenia w Polsce staje się coraz ciaśniejszy. Nie tak dawno informowaliśmy o przejęciu polskiego start-upu Szopi.pl przez włoską firmę. Tym razem hiszpański start-up przejmuje platformę do zamawiania jedzenia online Pizza Portal, która tym samym zostanie zmieniona na Glovo.

Jak podano w komunikacie, dyrektor generalny Glovo, Oscar Pierre, powiedział, że firma będzie dążyć do objęcia pozycji lidera w kategorii on-demand delivery. Firma w Warszawie planuje dodatkowo otworzyć centrum technologiczne, które ma być drugie co do wielkości po Barcelonie.

Hiszpański start-up odnosi dziś duży sukces na całym świecie. Ma ponad 1,8 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie i 20 tys. partnerów stowarzyszonych. Glovo działa w 202 miastach w 26 krajach, w tym w EMEA, Ameryce Łacińskiej i w Afryce Subsaharyjskiej. Zatrudnia ponad 1.300 osób.

Jak informuje Puls Biznesu, Glovo zamierza dalej współpracować z pozostałymi markami AmRestu, czyli m.in. KFC,  Pizza Hut czy też Burger Kingiem. Zaś w rodzimej Hiszpanii, we Francji i Włoszech na stałe współpracuje z Carrefourem, w innych krajach m.in. z Auchan czy Kauflandem.

— Prowadzone są rozmowy z kilkoma dużymi graczami. Ich efekty będą znane w ciągu najbliższych tygodni — mówi Piotr Kruszyński, prezes Pizza Portalu.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*