Inteligentna skakanka wyświetli w powietrzu liczbę wykonanych skoków
Opaski na rękę liczące kroki, aplikacje na smartfona pokazujące spalane kalorie czy smartwatche mierzące tętno to gadżety codziennie towarzyszące osobom uprawiającym sport. Producenci idą jednak o krok dalej. Nie tylko urządzenia wearables mogą pomóc w ćwiczeniach. Na rynku pojawia się coraz więcej inteligentnych rozwiązań z branży fitness wyposażonych w najnowsze technologie. Jednym z nich jest inteligentna skakanka wyświetlająca w powietrzu liczbę spalonych kalorii i odbytych skoków.
Skakanka Smart Rope LED była jednym ze sportowych akcentów na technologicznych targach Mobile World Congress 2018 w Barcelonie. Jej działanie opiera się na zbieraniu informacji z zestawu czujników magnetycznych i wyświetlaniu ich w powietrzu za pomocą 23 wbudowanych diod LED. Inteligentną skakankę można kupić np. w Apple Store i Amazonie za niecałe 400 zł.
– Smart Rope to skakanka, która pozwala lepiej kontrolować wykonywane ćwiczenia. Liczy skoki i komunikuje się ze smartfonem. W skakance umieszczone są opatentowane czujniki magnetyczne śledzące każdy ruch oraz 23 diody LED, które wyświetlają w powietrzu m.in. liczbę oddanych skoków – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Lim Irang z Tangram Factory, producenta inteligentnej skakanki.
Inteligentna skakanka to nie jest jedyne wypełnione technologią urządzenie na rynku, które ma pomagać w ćwiczeniach. Codziennością są już opaski liczące kroki i spalane kalorie, czy inteligentne zegarki, tzw. smartwatche, które zmierzą tętno, a nawet zadbają o dobry sen. Z niemal każdym tego typu urządzeniem współpracuje specjalna aplikacja mobilna, która przetwarza i analizuje zbierane dane. W przypadku Smart Rope aplikacja nie tylko wylicza rezultaty treningowe, lecz także podaje zalecenia dotyczące przyszłego treningu.
– Dzięki aplikacji mobilnej Smart Gym, można sprawdzić takie dane, jak liczba podskoków, liczba spalonych kalorii w stosunku do wagi i wzrostu, a także poznać najbardziej odpowiedni zestaw ćwiczeń – twierdzi przedstawicielka chińskiego producenta.
W najbliższej przyszłości segment inteligentnych rozwiązań branży fitness rozszerzy się nie tylko o urządzenia typu wearables (inteligentną odzież i akcesoria do noszenia), lecz także na coraz bardziej zaawansowane przyrządy do ćwiczeń, a nawet całe siłownie. Przykładem jest Black Box VR, czyli pierwsze na świecie rozwiązanie wirtualnej rzeczywistości do profesjonalnego treningu fitness. Po założeniu gogli przenosimy się do wirtualnego świata, by w niewyobrażalnych na co dzień sytuacjach sprawdzić możliwości organizmu i siłę mięśni.
Niezwykłą maszyną do ćwiczeń może się okazać Icaros. Urządzenie w połączeniu z goglami VR i specjalną aplikacją, pozwala trenować niemal wszystkie partie mięśni. To za sprawą pozycji tzw. deski (z ang. Plank), w jakiej układamy się na urządzeniu. Czas treningu umili natomiast gra, w której trenujący ma wrażenie jakby prowadził futurystyczny myśliwiec.
Według prognoz CCS Insight światowy rynek wearables w 2019 roku osiągnie wartość 25 mld dol. Sprzedaż urządzeń wzrośnie natomiast z 84 mln w 2015 roku do 245 mln sztuk. Największym źródłem przychodów branży jest sprzedaż smartwatchów i najprawdopodobniej ten trend utrzyma się w najbliższych latach, a to za sprawą stałego wzrostu liczby osób śledzących swoją aktywność fizyczną.
Z danych Global Market Insights wynika, że rynek sprzętu fitness w 2016 roku był warty ponad 10 mld dol. Do 2024 r. ma rosnąć w tempie ponad 3 proc. średniorocznie
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- Google postawi na ciężarówki autonomiczne?
- Aplikacja poinformuje klientów o poziomie hałasu w restauracji
- Autonomiczny samochód stworzony przez byłych pracowników Google’a
Źródło: Newseria.pl
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Aktywa i pasywa – czym są i jakie mają znaczenie w biznesie?
-
Kwestionariusz osobowy pracownika 2024 – jak wypełnić go prawidłowo?
-
Hejt w biznesie. Ekspertka radzi jak dbać o reputację w sieci oraz jak walczyć z fałszywymi treściami
-
Odstąpienie od umowy – jak to zrobić skutecznie? Sprawdzamy jakie są prawa konsumenta