Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Konkurs, w którym start-upy spotykają międzynarodowe firmy

Masz start-up i chciałbyś się z nim przebić do globalnego partnera? Jedną z możliwości jest konkurs ABSL Start-Up Challenge. – W ramach inicjatywy dajemy szansę zaprezentowania swoich pomysłów bezpośrednio przed dużym gronem prezesów, członków zarządu i dyrektorów międzynarodowych korporacji – mówi Łukasz Czajkowski, koordynator ABSL Start-Up Challenge.

Łukasz Czajkowski

Grzegorz Marynowicz: Czym jest ABSL Start-Up Challenge?

Łukasz Czajkowski, koordynator ABSL Start-Up Challenge: ABSL Start-Up Challenge to konkurs skierowany do start-upów oferujących rozwiązania dla sektora nowoczesnych usług biznesowych. Jako ABSL – Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych – organizacja, która skupia blisko 200 międzynarodowych korporacji, dostrzegamy ogromny potencjał, jaki drzemie w ich projektach.

Początkujące start-upy bardzo często mają ogromne trudności z pozyskaniem partnerów biznesowych, klientów czy inwestorów. Chcemy wesprzeć twórców innowacji w rozwiązaniu tego problemu. W ramach konkursu dajemy im szansę zaprezentowania swoich pomysłów bezpośrednio przed dużym gronem prezesów, członków zarządu i dyrektorów międzynarodowych korporacji. W ten sposób z jednej strony pomagamy samym start-upom, a z drugiej stwarzamy okazję firmom należącym do ABSL do nawiązania współpracy z twórcami rozwiązań, które mogą stanowić wartość dodaną do ich biznesu.

Do kogo jest skierowany konkurs?

Do udziału w ABSL Start-Up Challenge, jak co roku, zapraszamy start-upy proponujące rozwiązania dla sektora nowoczesnych usług biznesowych. Podczas tegorocznej edycji konkursu w szczególności poszukujemy innowacji w zakresie fintech & blockchain, HR, marketingu i komunikacji oraz robotyzacji. Oczywiście nie zamykamy się na pomysły z innych kategorii. Chętnie poznamy każde rozwiązanie, które może usprawnić, a być może nawet zrewolucjonizować nasz sektor.

Kto organizuje konkurs i jakie ma doświadczenie pracy ze startupami?

Organizatorem konkursu jest ABSL – Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych. Do naszej organizacji należy blisko 200 międzynarodowych korporacji, w tym tacy biznesowi gracze jak Procter&Gamble, Accenture, Citi, Goldman Sachs, Google, Hewlett Packard Enterprise, IBM, J.P. Morgan, Infosys, Shell, UBS czy Xerox. Partnerem głównym jest Procter&Gamble. W naszą inicjatywę zaangażowaliśmy też kilkudziesięciu partnerów lokalnych w całej Polsce. Patronami ogólnopolskimi są Fundacja Startup Poland oraz PLUGin – Polish Innovation Diaspora.

Firmy należące do ABSL od lat chętnie nawiązują współpracę ze start-upami. Połączenie ich międzynarodowego doświadczenia, potencjału finansowego oraz wypracowanej przez lata kultury biznesowej z dynamiką start-upów to często gwarancja efektu synergii.

Świetnym przykładem takiej współpracy jest historia sukcesu Scanye. Start-up podczas ubiegłorocznego ABSL Start-Up Challenge zdobył nagrodę publiczności. Dzięki finałowi konkursu został dostrzeżony przez Grupę OEX. Teraz Scanye, które oferuje zastosowanie sztucznej inteligencji w księgowości, wdraża swoje rozwiązania w spółkach należących do Grupy, zwiększając u nich efektywność przetwarzania dokumentów.

Jak przebiega konkurs?

Pierwszym etapem jest trwające obecnie przyjmowanie zgłoszeń. By wziąć udział w konkursie wystarczy wypełnić prosty formularz i zostawić nam krótką prezentację na temat start-upu na www.startupchallenge.pl. Należy się jednak pospieszyć. Zapisy potrwają tylko do 17 kwietnia.

Następnie wybrane start-upy wezmą udział w lokalnych półfinałach, które odbędą się w ośmiu miastach w całej Polsce: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Poznaniu, Katowicach, Łodzi oraz w Szczecinie. Ich pomysły będą oceniane przez przedstawicieli firm członkowskich ABSL.

Autorzy najlepszych projektów zmierzą się w finale podczas dziewiątej, dorocznej Konferencji ABSL „Poland. The place to grow”. Jedno z najważniejszych wydarzeń biznesowych w Polsce co roku gromadzi ponad tysiąc przedstawicieli biznesu, w tym kierownictwo globalnych korporacji. Zawsze uświetnia je wystąpienie gościa specjalnego. W tym roku będzie nim Simon Sinek, światowy guru w zakresie przywództwa. Twórcy innowacji zaprezentują swoje projekty na scenie głównej konferencji.

Zwycięzcy konkursu zostaną zaproszeni na Poland Tech Day, odbywający się podczas London Tech Week. To kolejna okazja do nawiązania ważnych relacji biznesowych.

Jak widać, podczas ABSL Start-Up Challenge stwarzamy wiele możliwości do zaprezentowania swojego projektu największym, międzynarodowym markom.

Na jakim etapie rozwoju musi być projekt by mógł wziąć udział w inicjatywie?

Do udziału w konkursie zachęcamy start-upy znajdujące się przyjemniej na etapie MVP.

Co zyskają uczestnicy programu? Na co mogą liczyć najlepsze startupy?

ABSL Start-Up Challenge to przede wszystkim znakomita okazja do networkingu, nawiązania współpracy z przyszłymi partnerami biznesowymi i klientami. Dla wielu początkujących przedsiębiorców spotkanie się bezpośrednio z jednym przedstawicielem kierownictwa międzynarodowej firmy to nie lada wyzwanie. Podczas ABSL Start-Up Challenge mogą pokazać swoje rozwiązanie w jednym momencie szerokiej rzeszy takich osób. Właśnie dlatego, mimo że w minionych latach wyłanialiśmy maksymalnie trzech zwycięzców, faktycznych wygranych konkursu jest znacznie więcej.

Czy możliwe jest także pozyskanie finansowania?

Zarówno finał ABSL Start-Up Challenge, jak i London Tech Week to szanse na poznanie przyszłego inwestora. W ramach konkursu nie nagradzamy start-upów finansowo. Wolimy wesprzeć je w nawiązaniu relacji biznesowych, czemu służy praktycznie każdy etap ABSL Start-Up Challenge.

Która to edycja konkursu? Jakie projekty były laureatami poprzednich edycji? Czy odnoszą sukcesy?

Tegoroczna edycja ABSL Start-Up Challenge jest już trzecią. Ubiegłoroczni finaliści podkreślają, że udział w konkursie otworzył przed nimi nowe możliwości. Dużą wartością dodaną była już sama weryfikacja modelu biznesowego przez doświadczonych ekspertów i otrzymanie od nich bezcennych wskazówek.

Mamy też wiele przykładów współpracy, nawiązanej przez start-upy z międzynarodowymi firmami. Oprócz Scanye, którego przedstawiciele podkreślają, że udział w naszym konkursie znacznie przyspieszył rozwój ich biznesu, świetnym przykładem sukcesu po ABSL Start-Up Challenge jest również ChallengeRocket.com. Start-up oferujący niestandardowe podejście do rekrutacji, oparte o kreatywne wyzwania technologiczne i hackathony, zwyciężył w ubiegłorocznej edycji. Dzięki występowi w finale ChallengeRocket.com zostało dostrzeżone przez firmę NVIDIA. Start-up zorganizował dla niej globalny konkurs online. Wzięło w nim udział ponad 2300 uczestników z 80 krajów.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Rozmawiał
Grzegorz Marynowicz
MamBiznes.pl

 

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.