Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Kulczyk wyśle start-upy do Doliny Krzemowej

Wystartował nabór projektów w konkursie Global Impact Challenge. Najlepszym w dopracowaniu konceptów pomogą menedżerowie z Google czy SpaceX.

Foto: Kulczyk Investments

Polacy w Global Impact Challenge (GIC) sygnowanym przez kalifornijski think tank Singularity University dali się już poznać od dobrej strony, choć do projektu weszli przez „węgierskie drzwi”. W latach 2014 i 2015 Łukasz Młodyszewski z Nightly i Paweł Jarmołkowicz z Harimaty zostali laureatami tamtejszej edycji konkursu. Od tego roku mamy już własną. Za organizację wydarzenia odpowiada Fundacja Digital University, będąca przedstawicielem Singularity University w Polsce, wspiera je również Sebastian Kulczyk, prezes Kulczyk Investments.

GIC promuje ciekawe start-upy i rozwiązania, które mogą wpłynąć na „życie miliarda ludzi w ciągu najbliższej dekady”. Młodzi przedsiębiorcy, naukowcy czy inżynierowie chętni podjąć się tak nakreślonego wyzwania mogą zgłaszać swoje pomysły do 26 kwietnia.

– GIC oferuje start-upom coś ważniejszego niż pieniądze – dostęp do menedżerów z Doliny Krzemowej. Promuje również myślenie prospołeczne – celem jest przede wszystkim realizacja szlachetnej idei poprawy naszego życie. Zarobienie w tym przypadku schodzi na dalszy plan – zaznacza Jowita Michalska, założycielka Fundacji Digital University.

Niemniej jednak zwycięzca otrzyma zaproszenie do udziału w blisko dwumiesięcznym programie akceleracyjnym w Stanach Zjednoczonych – SU Ventures Incubator Program. Pracować będzie m.in. w siedzibie Singularity University w NASA Research Park w Dolinie Krzemowej. Liczyć może na wsparcie menedżerów i mentorów z firm takich jak SpaceX, Google, IBM czy Boeing.

– Program nie jest „sztuką dla sztuki”. Takie firmy jak FREDsense (podręczny zestaw do oceny jakości wody) czy MosaMeat (produkcja mięsa in vitro na przemysłową skalę) kilka lat po akceleracji działają już globalnie – dodaje Jowita Michalska, która zasiądzie w jury konkursu, m.in. obok Sebastiana Kulczyka.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Anna Bełcik

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
jan 11 sty 2019 (14:15)

Miło, że jest ktoś "pozytywnym maniakiem"