Lewy pas dla start-upów z całego świata

W Stuttgarcie po raz piąty odbyło się podsumowanie efektów programu STARTUP AUTOBAHN. W wydarzeniu wzięło udział ponad 1000 gości, m.in. prezydent Badenii-Wirtembergii Winfried Kretschmann, a jego program obejmował trzy sesje – poświęcone mobilności, produkcji oraz procesom korporacyjnym. W tym czasie ponad 30 start-upów zaprezentowało przeszło 50 projektów, które w ramach programu zrealizowali wraz z koncernem Daimler i innymi partnerami przemysłowymi STARTUP AUTOBAHN. Od 2017 r. program ten jest największą w Europie platformą innowacji dla start-upów z dziedziny mobilności.

Fot. materiały prasowe

W programie STARTUP AUTOBAHN start-upy – wybrane z tysięcy firm założonych niedawno na całym świecie – w ciągu 100 dni realizują jeden lub więcej projektów we współpracy z co najmniej jedną firmą partnerską. W zakończonej niedawno rundzie wspólnie z Daimler AG swoje projekty zrealizowało 12 start-upów – tym razem ze szczególnym uwzględnieniem procesów produkcyjnych i korporacyjnych.

„STARTUP AUTOBAHN to historia sukcesu, z której jako inicjator jesteśmy bardzo dumni – (program) scala bowiem wiedzę i naprawdę przyspiesza innowacje” – powiedział z zadowoleniem Ralf Lamberti, dyrektor ds. własności intelektualnej, trendów i innowacji w Daimler AG. „Od czasu, gdy zainicjowaliśmy platformę w 2016 r., wielokrotnie byliśmy pod wrażeniem innowacyjnych metod rozwiązywania problemów i nowych technologii, jakie proponują start-upy. Co ważniejsze, kilka oddziałów biznesowych zdołało już doprowadzić te rozwiązania od stanu dojrzałości do produkcji seryjnej”.

Jednym z takich przykładów jest system adresowy brytyjskiego start-upu o nazwie what3words. What3words podzielił cały świat na 57 miliardów kwadratów o wymiarach 3 na 3 metry i przydzielił każdemu z nich unikalny, trzywyrazowy adres. Ta swego rodzaju „mapa” obejmuje też miejsca, które nie mają swojego adresu. Oznacza to, że każda z tych lokalizacji może być jednoznacznie zidentyfikowana i łatwa do zapamiętania. System trafił do programu STARTUP AUTOBAHN w 2017 r., a od 2018 r. jest już dostępny w modelach Mercedes-Benz z systemem multimedialnym MBUX. Aby wprowadzić cel do ich systemu nawigacji, wystarczy – korzystając ze sterowania głosowego – wypowiedzieć zaledwie trzy słowa.
Innym przykładem jest karta parkingowa Mercedes-Benz, opracowana wspólnie z Evopark. Można zamówić ją za pośrednictwem portalu Mercedes me. Karta umożliwia parkowanie i uiszczanie opłat za postój na wybranych wielopoziomowych parkingach bez biletu – wystarczy wjechać na parking lub z niego wyjechać. Nie trzeba spędzać czasu w kolejkach.

Wiele start-upów zajmuje się tematyką zrównoważonego rozwoju, a Daimler postawił go sobie za jeden ze swoich strategicznych celów. W przyszłości koncern chce wykorzystać w tym obszarze potencjał, jaki oferuje program STARTUP AUTOBAHN.
Ralf Lamberti: „Od 2019 r., zgodnie z mottem »THE NEXT GREEN THING«, Daimler planuje realizować z licznymi start-upami konkretne projekty skoncentrowane na zrównoważonym rozwoju. Oczywiście zrównoważony rozwój już dziś stanowi istotny aspekt wielu projektów, ale teraz stanie się głównym filarem programu STARTUP AUTOBAHN. Szukamy więc przede wszystkim startupów, które pasują do naszych wiodących tematów, takich jak ochrona klimatu i ochrona zasobów, jakość życia w mieście czy nowe środowiska pracy”.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

materiały prasowe

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*