W Londynie rusza trzecia edycja konkursu dla polskich start-upów

Londyn, 23 stycznia, 2020 – Ruszają zgłoszenia do trzeciej edycji konkursu dla start-upów ł.pitch Start-Up Challenge organizowanego przez LSE Polish Business Society. Zwycięzca otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 20 tys. zł i miejsce w programie akceleracyjnym Space3ac, w ramach którego może liczyć na wsparcie rozwoju o wartości do 200 tys. zł oraz doradztwo mentoringowe.

Konkurs skierowany jest do start-upów na wczesnym etapie rozwoju należących do kategorii “disruptive technology”, czyli przedsięwzięć, które radykalnie zmieniają dotychczasowe modele działalności gospodarczej. W ramach konkursu polskie start-upy będą miały szansę zaprezentować się przed potencjalnymi inwestorami i przedstawicielami sektora technologicznego.

Konkurs ł.pitch jest projektem LSE Polish Business Society, stowarzyszenia polskich studentów na London School of Economics (LSE). Nazwa konkursu nawiązuje do pioniera przemysłu naftowego i wynalazcy lampy naftowej, Ignacego Łukasiewicza.

–Misją ł.pitch jest zarówno promocja Polski jako świetnego miejsca na założenie i prowadzenie innowacyjnej firmy, jak i pomoc dla rodzimych start-upów. Stwarzamy start-upom możliwość zaprezentowania swoich pomysłów specjalistom i inwestorom — mówi Aleksander Książek, koordynator konkursu. – Bardzo nas cieszy, że zwycięzcy poprzednich edycji świetnie sobie radzą na rynku – dodaje.

Tensorflight, zwycięzca pierwszej edycji ł.pitch, to twórca programu pozwalającego na automatyczną analizę zdjęć satelitarnych i lotniczych. Rozwiązania wypracowane przez tę firmę będą wdrażane przez Krajową Administrację Skarbową. Ponadto, Tensorflight pozyskał ostatnio 2 mln dolarów na rozwój. Natomiast rozwiązania wypracowane przez zwycięzcę ubiegłorocznej edycji konkursu Comixify, twórcę oprogramowania zmieniającego zdjęcia i filmy w komiksy, są wdrażane przez PKN Orlen S.A.

–Dzięki wygranej w konkursie ł.pitch wzięliśmy udział w programie akceleracyjnym, który pomógł nam rozwinąć nasz pomysł do platformy. Wdrożyliśmy ją w obszarach HR i programie lojalnościowym dla PKN Orlen S.A. Współpraca z tak dużą organizacją oraz wsparcie merytoryczne otrzymane w trakcie akceleracji pozwoliło nam stworzyć skalowalny produkt, który możemy teraz wykorzystać w wielu obszarach biznesowych – mówi Tomasz Trzciński, prezes i współzałożyciel Comixify.

Zgłoszenia do ł.pitch przyjmowane są do 20 lutego 2020 roku. Aby wziąć udział w konkursie, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie https://polisheconomicforum.org/l-pitch/ oraz na profilu Facebookowym LSE PBS ł.pitch.

Do finału konkursu, który odbędzie się 7 marca 2020 w Londynie, zakwalifikowane zostaną cztery start-upy. Każdy z nich zaprezentuje swój pomysł przed potencjalnymi inwestorami i uczestnikami konferencji LSE Polish Economic Forum. Następnie w formule „Dragon’s Den” zostaną ocenione przez Jury, w którym zasiądą między innymi: Marcin Kowalik (Black Pearls VC), Rafał Celej (kancelaria Kondracki Celej), Karolina Kukiełka (InReach Ventures), Arek Wylegalski (Firstminute Capital), Wojciech Szaniawski (Arskom) i Tomasz Trzciński (Comixify).

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

materiały prasowe

Komentarze

Avatar

Darek

29 stycznia 2020 Odpowiedz

Super inicjatywa! Oby tak dalej a Polska będzie następnym silicon valley! 🙂

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*