W Londynie rusza trzecia edycja konkursu dla polskich start-upów
Londyn, 23 stycznia, 2020 – Ruszają zgłoszenia do trzeciej edycji konkursu dla start-upów ł.pitch Start-Up Challenge organizowanego przez LSE Polish Business Society. Zwycięzca otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 20 tys. zł i miejsce w programie akceleracyjnym Space3ac, w ramach którego może liczyć na wsparcie rozwoju o wartości do 200 tys. zł oraz doradztwo mentoringowe.
Konkurs skierowany jest do start-upów na wczesnym etapie rozwoju należących do kategorii “disruptive technology”, czyli przedsięwzięć, które radykalnie zmieniają dotychczasowe modele działalności gospodarczej. W ramach konkursu polskie start-upy będą miały szansę zaprezentować się przed potencjalnymi inwestorami i przedstawicielami sektora technologicznego.
Konkurs ł.pitch jest projektem LSE Polish Business Society, stowarzyszenia polskich studentów na London School of Economics (LSE). Nazwa konkursu nawiązuje do pioniera przemysłu naftowego i wynalazcy lampy naftowej, Ignacego Łukasiewicza.
–Misją ł.pitch jest zarówno promocja Polski jako świetnego miejsca na założenie i prowadzenie innowacyjnej firmy, jak i pomoc dla rodzimych start-upów. Stwarzamy start-upom możliwość zaprezentowania swoich pomysłów specjalistom i inwestorom — mówi Aleksander Książek, koordynator konkursu. – Bardzo nas cieszy, że zwycięzcy poprzednich edycji świetnie sobie radzą na rynku – dodaje.
Tensorflight, zwycięzca pierwszej edycji ł.pitch, to twórca programu pozwalającego na automatyczną analizę zdjęć satelitarnych i lotniczych. Rozwiązania wypracowane przez tę firmę będą wdrażane przez Krajową Administrację Skarbową. Ponadto, Tensorflight pozyskał ostatnio 2 mln dolarów na rozwój. Natomiast rozwiązania wypracowane przez zwycięzcę ubiegłorocznej edycji konkursu Comixify, twórcę oprogramowania zmieniającego zdjęcia i filmy w komiksy, są wdrażane przez PKN Orlen S.A.
–Dzięki wygranej w konkursie ł.pitch wzięliśmy udział w programie akceleracyjnym, który pomógł nam rozwinąć nasz pomysł do platformy. Wdrożyliśmy ją w obszarach HR i programie lojalnościowym dla PKN Orlen S.A. Współpraca z tak dużą organizacją oraz wsparcie merytoryczne otrzymane w trakcie akceleracji pozwoliło nam stworzyć skalowalny produkt, który możemy teraz wykorzystać w wielu obszarach biznesowych – mówi Tomasz Trzciński, prezes i współzałożyciel Comixify.
Zgłoszenia do ł.pitch przyjmowane są do 20 lutego 2020 roku. Aby wziąć udział w konkursie, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie https://polisheconomicforum.org/l-pitch/ oraz na profilu Facebookowym LSE PBS ł.pitch.
Do finału konkursu, który odbędzie się 7 marca 2020 w Londynie, zakwalifikowane zostaną cztery start-upy. Każdy z nich zaprezentuje swój pomysł przed potencjalnymi inwestorami i uczestnikami konferencji LSE Polish Economic Forum. Następnie w formule „Dragon’s Den” zostaną ocenione przez Jury, w którym zasiądą między innymi: Marcin Kowalik (Black Pearls VC), Rafał Celej (kancelaria Kondracki Celej), Karolina Kukiełka (InReach Ventures), Arek Wylegalski (Firstminute Capital), Wojciech Szaniawski (Arskom) i Tomasz Trzciński (Comixify).
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- Senuto wsparty kolejnymi milionami. Teraz ruszają w świat
- Zbiórka pieniędzy uratowała start-up przed upadkiem
- Aplikacja stworzona przez Polaka była pobierana blisko 462,5 tys. razy dziennie w 2019 roku
materiały prasowe
Komentarze
Fundusz ustrzelił start-up, który ułatwi pracownikom i studentom wynajem pokoi
Polski startup Rezuro, założony przez Przemka Jurka i Marcina Niewiteckiego twórców portalu Lavito.pl,…
Polski start-up znalazł niszę. Belka oporowa zrewolucjonizuje budowę dróg?
Poznański Park Naukowo-Technologiczny inwestuje w kolejne innowacyjne technologicznie rozwiązanie w postaci belki oporowej…
Jak firmy unikają płacenia podatku CIT?
Podatek CIT, czyli podatek dochodowy nałożony na spółki i grupy kapitałowe, to jeden…
Czy powrót do handlu w niedzielę to dobry pomysł?
Na około 32 mld zł są szacowane straty galerii handlowych po trzykrotnym lockdownie.…
Przedsiębiorcy trzykrotnie odmówiono subwencji. Udało się dopiero po interwencji
Pewnej firmie Polski Fundusz Rozwoju trzykrotnie odmówił przyznania subwencji w związku z trudną…
Galerie handlowe podliczyły straty związane z lockdownem
Na około 32 mld zł są szacowane straty galerii handlowych po trzykrotnym lockdownie.…
Komentarze
Darek
Super inicjatywa! Oby tak dalej a Polska będzie następnym silicon valley! 🙂
dddd
sralej