Masz pomysł i szukasz kapitału? Ruszyła nowa platforma dla przedsiębiorców

Wystartować u nas z kampanią może każdy, kto ma fajny pomysł na biznes i rozumie, na czym polega odpowiedzialność wobec swoich przyszłych klientów lub inwestorów. Pozyskanie kapitału to tylko jeden z aspektów wparcia start-upu. Dlatego my koncentrujemy się na tym, na czym znamy się najlepiej, czyli na budowaniu społeczności skupionej wokół idei lub projektu. Czasem społeczność będzie chciała nabyć udziały i zostać współwłaścicielem spółki, ale na pewno znajdą się osoby, które zwyczajnie będą chciały wesprzeć spółkę — mówi Przemysław Pyziel z nowej platformy crowdfundingowej dla osób z pomysłami na biznes o nazwie Neweconomy.

Na zdjęciu Przemysław Pyziel

Grzegorz Marynowicz: Platform crowdfundingowych w Polsce nie brakuje. Dlaczego uznaliście, że potrzebna jest kolejna?

Przemysław Pyziel: Neweconomy nie jest tylko platformą crowdfundingową. Według nas czysto finansowe pozyskanie kapitału to tylko jeden z aspektów wparcia startupu. Dlatego my koncentrujemy się na tym, na czym znamy się najlepiej, czyli na budowaniu społeczności skupionej wokół idei lub projektu. Czasem społeczność będzie chciała nabyć udziały i zostać współwłaścicielem spółki, ale na pewno znajdą się osoby, które zwyczajnie będą chciały wesprzeć spółkę na zasadzie mecenatu lub kupić jej produkt w przedsprzedaży. Połączenie tych trzech usług wyróżnia Neweconomy na rynku.

Jak działa platforma Neweconomy? Co dajecie użytkownikom?

Przede wszystkim wiedzę i wsparcie. Nasza oferta w dużej mierze skierowana jest do młodych podmiotów, które pomimo wspaniałego pomysłu potrzebują jeszcze wsparcia biznesowego. Jak wspomniałem wcześniej, platforma stoi na trzech nogach – pierwsza z nich to możliwość nabycia udziałów w spółkach, druga to wsparcie tych firm na zasadzie mecenatu, a trzecia to zakup ich produktów w przedsprzedaży. Każda z nich jest równie ważna, ponieważ pozwala ocenić wartość startupu przez jego przyszłych użytkowników. Natomiast użytkownicy, którzy wspierają spółki, mają możliwość poznania tych firm, kontaktu z nimi, przy czym my zapewniamy bezpieczeństwo przeprowadzonych transakcji nabycia udziałów. Działamy na wystandaryzowanych wzorach dokumentów, co ma zapewnić bezpieczeństwo obu stronom.

Do kogo kierujecie swój projekt? Nastawiacie się na konkretne branże, sektory? Kto może u Was wystartować z kampanią?

Wystartować u nas może każdy, kto ma fajny pomysł na biznes i rozumie, na czym polega odpowiedzialność wobec swoich przyszłych klientów lub inwestorów. Naturalnie najwięcej firm przychodzi do nas z branży nowych technologii, ale nie zamykamy się na jeden sektor. Na platformie można również wesprzeć projekty związane z branżą biżuteryjną, jak np. firma House of April. Od sierpnia zaczynamy również przedsprzedaż produktów z sektora mody.

Czym różni się Neweconomy od platform już dostępnych na rynku?

Otóż Neweconomy jest uzupełnieniem platform działających na rynku, a nie ich konkurencją. My w swojej ofercie skupiamy się na budowaniu społeczności wokół młodych firm. Zdajemy sobie sprawę, że na wczesnym etapie struktura spółki akcyjnej może być dla przedsiębiorców za droga, dlatego my pracuje ze spółkami z o.o. Dodatkowo pomagamy spółkom w sprzedaży ich produktów, co jest dla nich ważnym sprawdzianem odbioru ich produktów przez klientów. Neweconomy wychodzi naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, tworząc pierwszą w pełni zintegrowaną platformę, umożliwiającą zarówno finansowanie społecznościowe w formie crowdfundingu udziałowego, jak również zdobycie finansowania poprzez sprzedaż produktów oraz bezinteresowne wsparcie od patronów i mecenasów.

Załóżmy, że mam pomysł i chcę zebrać na niego środki na Waszej platformie? Czy pomagacie także w zrobieniu filmiku, oprawy graficznej? Oferujecie usługi marketingowe w dotarciu do potencjalnych wspierających?

Wszytko zależy od tego, jakie posiadasz kompetencje i co potrafisz zrobić lepiej od nas. Jako przedsiębiorca najlepiej znasz swój produkt i zapewne najlepiej będziesz umieć o nim opowiedzieć. Jeżeli jednak uznasz, że kompetencje marketingowe, copywriterskie oraz promocyjne nie są Twoją mocną stroną, możemy zrobić za Ciebie praktycznie wszystko. Mamy dedykowany zespół projektowy, który wspiera spółki w przygotowaniu profilu oraz jego promocji. Jedyne czego nie zrobimy, to nie podejmiemy decyzji odnośnie do liczby sprzedawanych udziałów oraz ich wyceny, choć w tym temacie też możemy wesprzeć naszym know-how i zespołem prawnym.

Macie bazę e-maili użytkowników, którzy mogą być zainteresowani wspieraniem ciekawych projektów?

Mamy bazę osób, które są zainteresowane inwestycjami i wciąż pracujemy, żeby była ona coraz większa. Poza tym nacisk kładziemy na społeczność zgromadzoną wokół danej firmy. Wyszliśmy z założenia, że tak jak fani przychodzą za youtuberami na Patronite, tak klienci firm mają możliwość stać się częścią przedsięwzięcia w szerszym wymiarze, niż tylko kupując jego usługi lub produkty. Wchodząc na naszą platformę spółka zaprasza do współpracy wszystkich swoich dotychczasowych klientów czy też użytkowników. To najlepsza i sprawdzona baza. Świetnym przykładem jest spółka Traveler by Sharemap, aplikacja dla podróżników ze wspaniałymi osiągnięciami i dużą bazą aktywnych użytkowników. Korzystał z niej m.in. Marek Kamiński podczas swojej podróży po Japonii i pisał o niej National Geographic, relacjonując Polską Zimową Wyprawę na K2 w 2018 r.

Czy już pierwsze pomysły zagościły na platformie albo niedługo się pojawią? Jakie to projekty?

Na Neweconomy cenimy różnorodność, dlatego każda ze spółek posiada w sobie coś niezwykłego i jest dedykowana do różnych odbiorców. Poza wspomnianą spółką z branży modowej House of April, posiadamy firmę, która zbiera finansowanie na stworzenie inteligentnego lustra myWiseGlass, które poza podstawową rolą odbijania obrazu, będzie pełnić funkcję komunikacyjnego centrum domu lub biura. Miłośników podróży zachęcamy do wspierania Traveler by Sharemap, aplikacji do łatwego zaplanowania i relacjonowania wypraw, od prostych, do ekstremalnych. Użytkownicy Neweconomy mogą wspierać także powstanie platformy 2HelpU, która pozwoli wolontariuszom i profesjonalistom z branży medycznej oferować swoje usługi dla osób niepełnosprawnych i starszych, w zamian za wsparcie od społeczności. W najbliższym czasie na platformę wejdą kolejne firmy z branży energetycznej, druku 3D czy też spółka produkująca aplikację do nauki języków obcych.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*