Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Młodzi Polacy o zakładaniu firmy. Chcieliby, ale się boją

Reprezentanci nowego pokolenia chcą być niezależni, ale nie są tak pewni przyszłości finansowej jak ich rówieśnicy zza oceanu. 46 proc. osób w wieku od 25 do 34 lat dąży do założenia firmy. Taki odsetek młodych Polaków uznało utworzenie biznesu lub jego rozwój za bardzo ważny cel w życiu — wynika z raportu „Pramerica Insight: Polacy i Amerykanie o finansach osobistych”.

Za oceanem jest on istotny dla 28 proc. ich rówieśników. Do takich wyników nie są jednak proporcjonalne dane o prognozach co do tego, czy badanym uda się osiągnąć wyznaczone cele i czy pozwoli im na to kapitał. Tylko 7 proc. młodych Polaków jest bardzo pewnych tego, że są w stanie założyć lub rozwinąć własną firmę. Ponad dwukrotnie więcej, bo 19 proc. respondentów, jest do tego przekonanych w Ameryce.

Raport pokazuje, że polscy respondenci chcą być niezależni i podobnie jak ich rówieśnicy za oceanem, starają się nie być obciążeniem dla swoich najbliższych. Są jednak niepewni swojej przyszłości ekonomicznej i ostrożnie stawiają pierwsze kroki w świecie finansów. Z jednej strony 36 proc. z nich uważa, że ma potrzebną do tego wiedzę, a 43 proc. deklaruje samodzielność w podejmowaniu decyzji finansowych, z drugiej tylko 12 proc. młodych Polaków czuje się dobrze przygotowanych i pewnych w ich podejmowaniu. Wśród Amerykanów odsetek ten jest ponad dwa razy większy (29 proc.). — Młodzi Polacy są ambitni, przedsiębiorczy i uparcie dążą do wyznaczonych celów. Tym samym, mimo aktualnie mniej zasobnego portfela, charakteryzują się dużym potencjałem rozwoju w przyszłości, której nie są zbyt pewni — komentuje Aneta Podyma, prezes Pramerica Życie.

Iwona Jackowska

„Puls Biznesu”

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.