Z narzędzia białostockiego start-upu korzysta już 150 tys. użytkowników w 40 krajach

Start-up z Białegostoku opracował narzędzie Elastic Workplace, które jest zestawem rozwiązań chmurowych, tworzących wirtualne biuro. – Zauważyliśmy, że wielu naszych zleceniodawców, boryka się z tymi samymi problemami i to takimi, które można było rozwiązać dzięki dobrze zaprojektowanej technologii – mówi Grzegorz Ciwoniuk z Elastic Cloud Solutions.

Na zdjęciu Łukasz Skłodowski, CEO oraz Grzegorz Ciwoniuk, CTO

Każdy biznes wymaga odpowiednich instrumentów pozwalających na sprawne zarządzanie organizacją. To właśnie dzięki nim firmy odnoszą duże sukcesy. Jednak przez wiele ostatnich lat istniejące na rynku rozwiązania nie zaspakajały potrzeb przedsiębiorców. Przede wszystkim przez  to, że rozwiązania intranetowe były wdrażane latami i nie nadążały za trendami. Co więcej były trudne w obsłudze i brakowało rozwiązań mobilnych. Ten problem dostrzegli białostoczanie, którzy stworzyli nowe rozwiązanie wykorzystując nowoczesne technologie. – Udało się nam stworzyć przyjazne środowisko, w którym pracownicy mogą się komunikować, wymieniać wiedzą i wspierać rozwój firmy – mówi Grzegorz Ciwoniuk współzałożyciel Elastic Cloud Solutions.

Biznes się rozpędza

Zanim projekt zaczął na siebie zarabiać minęło dość dużo czasu. Twórcy jednak nie zdecydowali się na skorzystanie ze środków zewnętrznych. – To nam dało niezależność i motywowało nas do sprawnego doprowadzania produktu do takiej postaci, która będzie zarabiała na kolejne etapy rozwoju – mówi współtwórca Elastic Cloud Solutions. Jednak wytrwałość w dążeniu do celu się opłaciła. Udało im się pozyskać pierwszych klientów. Dzisiaj z narzędzi Elastic Workplace korzysta już 150 tys. użytkowników w 40 krajach świata.

Prowadzisz ciekawy biznes i chciałbyś o tym opowiedzieć? Napisz na kontakt@mambiznes.pl. Opiszemy Twoją historię!

W tym roku Elastic Cloud Solutions uzyskał tytuł najlepszego start-upu z Polski Wschodniej, dając im duży rozgłos. – Paradoksalnie, choć jesteśmy już dość znani na świecie, niewiele osób w Białymstoku wie, że właśnie tu mamy siedzibę. Nasz zespół bardzo dynamicznie się rozwija, pracy jest coraz więcej, rozbudowujemy też specjalistyczne działy w strukturach firmy – zaznacza współtwórca start-upu.

Jednak nie wszystko szło po myśli twórców start-upu. – W naszej strategii nie uwzględniliśmy czasu potrzebnego na sprzedaż tego typu produktów. Nasze systemy spotykały się od początku z entuzjazmem, ale mamy do czynienia głównie z dużymi firmami. Skomplikowany proces decyzyjny w korporacjach potrafi opóźnić rozpoczęcie wdrożenia o nawet o kilka miesięcy – mówi Grzegorz Ciwoniuk. – Gdybyśmy to przewidzieli wcześniej, rozpoczęlibyśmy działania sprzedażowe na długo przed publikacją gotowego produktu – dodaje.

Kierunek świat

Od początku było wiadomo, że biznes nie może się zatrzymać tylko na krajowym podwórku. – Już dziś mamy użytkowników na 6 kontynentach, a z każdym tygodniem lista krajów, w których mamy klientów wydłuża się. Nasi klienci pochodzą głównie z zachodniej Europy, USA i Australii. Pojawiają się też tak egzotyczne kraje, jak Surinam czy Mjanma – wymienia współzałożyciel start-upu. – To jednak w Polsce najłatwiej było nam wdrożyć pierwsze duże realizacje i tu najszybciej moglibyśmy obserwować efekty biznesowe stworzonych przez nas usprawnień dodaje

RADY DLA START-UPOWCÓW OD GRZEGORZA CIWONIUKA

Doradzamy innym start-upom, które są dopiero na początku swojej drogi, a mają produkt b2b skierowany do tak dużych klientów. Naturalnie na starcie młode firmy skupiają się głównie na produkcie, odkładając marketing i sprzedaż na później. Ale to błąd. Bardzo ważna jest długofalowa strategia, która od samego początku będzie uwzględniała plan działań sprzedażowych wdrażany równolegle z budową promowanej usługi.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*