Nastolatków pomysły na biznes

Polskim nastolatkom nie brakuje pomysłów na biznes. Przekonuje o tym lista projektów, które wzięły udział w finałowych warsztatach Startup Weekend Kids. Blisko 50 przyszłych przedsiębiorców przez 3 dni pracowało nad swoimi przedsięwzięciami. 

Zamiast jeździć na rowerze, grać na komputerze czy biegać po podwórku dzieci i młodzież w wieku od 9 do 18 lat wybrały warsztaty podczas których przekuwały swoje pomysły w realne projekty. Kilkudziesięciu nastolatków pod okiem mentorów wcieliło się w rolę przedsiębiorców, którzy dopracowywali swoje projekty. Pomysłodawcy zajmowali się analizą rynku, weryfikacją pomysłu, opracowaniem modelu biznesowego, przygotowaniem strony www i pracą nad prototypem. Nie zabrakło także warsztatów z kompetencji cyfrowych i biznesowych. Młodzi uczestnicy w towarzystwie dorosłych opiekunów wychodzili także na świeże powietrze, aby poszukać przedstawicieli grup docelowych swoich produktów. Zadaniem dzieciaków było zdobycie opinii na temat projektów, które rozwijali podczas Startup Weekend Kids. Finałem trzydniowego maratonu były 3 minutowe prezentacje wygłoszone przed gronem ekspertów.

Po burzliwej dyskusji sędziowie przyznali nagrodę główną – dwudniowe praktyki w Grupie Wirtualna Polska – projektowi CareLens za świetne dopasowanie produktu do potrzeb rynku, a także bardzo dobrze przeprowadzony customer development podczas wydarzenia. Celem pomysłodawców CareLens jest stworzenie soczewek kontaktowych, znacznie wygodniejszych w użytkowaniu niż te obecnie dostępne na rynku. Ich produkt nocą, po całym dniu noszenia, ma rozpuszczać się pod powieką, jednocześnie nawilżając oko i dostarczając mu dodatkowych składników odżywczych.

Lista wyróżnionych projektów podczas Startup Weekend Kids:

BChanger! – młodzi ludzie postawili na przyszłość światowej ekonomii i tworzą internetową porównywarkę cen kryptowalut. Dzięki współpracy z ich twórcami zapewni ona swoim użytkownikom większe bezpieczeństwo podczas zakupu.

Festiwal Wrażliwy Kids to unikatowy projekt mający zachęcić uczniów do uważniejszego obserwowania otaczającego ich świata oraz rozwinąć w nich ich wrażliwość. Jednocześnie będzie on przestrzenią, na której dzieci będą mogły swobodnie wyrazić opinię o swoich nauczycielach.

GameFab to projekt, który ma umożliwić przesyłanie posiadanych przez użytkownika gier między różnymi urządzeniami w celu zwiększenia komfortu użytkowania. Gry dedykowane np. na konsole stałyby się dostępne na telefonach i tabletach, by gracz będąc z dala od domu mógł nie przerywać zabawy.

HandyShower obrał sobie za cel opracowanie pomocy dla mieszkańców państw rozwijających się, którzy mają ograniczony dostęp do wody. Ich produkt jest również przydatny dla osób dbających o środowisko i chcących ograniczać ilość zużywanej przez siebie wody.

Lekcjomat ma być aplikacją, w której uczniowie będą mogli zapisać, jakie mają prace domowe i na kiedy są one zadane oraz dzielić się notatkami z lekcji. Dodatkowo utworzony zostanie czat, na którym będą oni mogli między sobą dyskutować na temat prac domowych.

Lessons+ to sześciosobowy zespół nastolatków, tworzących portal internetowy (zintegrowany z aplikacją), na którym doświadczeni nauczyciele będą mogli udzielać korepetycji uczniom z całej Polski.

Tickether chce ułatwić życie wszystkim tym, którzy na co dzień korzystają z komunikacji miejskiej, dlatego też tworzą system, za pomocą którego podróżnik będzie w stanie z dużą dokładnością określić trasę swojej podróży i od razu zapłacić za bilet.

Koniec finałowych prezentacji uświetniła 8-letnia Kinga, która przez weekend w domu pracowała nad pomysłem Selfie-media, czyli wykorzystaniem bezprzewodowego prądu, odkrytego przez Nicola Teslę, do ładowania telefonu i zapewnienia internetu w miejscach, gdzie jest niedostępny zasięg.

Grzegorz Marynowicz

MamBiznes.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*