Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Nie dał się koronawirusowi. Założył firmę oferującą czystą dostawę zakupów

Swój pierwszy biznes prowadzi od dwóch lat, ale to nie ta działalność zajmuje jego większość czasu. Przez kryzys spowodowany koronawirusem znalazł niszę, w którą postanowił się natychmiast wstrzelić. Od kilku dni oferuje usługę bezpiecznych i czystych zakupów oraz dostawy produktów zamawianych na terenie Wrocławia. Na start przeznaczył blisko 2 tys. zł, za które zakupił niezbędne środki czystości. Zakupy robią w jednorazowych rękawiczkach, produkty dezynfekują i dowożą klientowi do domu. Pomysłodawca chce zaszczepić wirusa inspiracji, by jak sam mówi — koronawirus nie zdominował naszych głów.

O pomyśle na biznes w czasie zarazy, minimalnym kapitale niezbędnym do uruchomienia działalności, obiecującym początku i ambitnych planach ekspansji na inne miasta opowiada Stanisław Swica, założyciel firmy CzystaDostawa.pl

Grzegorz MarynowiczNa czym polega Twoja usługa „czystej dostawy”? Jak to wygląda krok po kroku?

Stanisław Swica: CzystaDostawa.pl jest usługą, realizującą dostawy produktów różnych gabarytów z każdego sklepu, obecnego na terenie Wrocławia. Nie jest to typowa firma transportowa, wręcz przeciwnie — jest to połączenie marketingu, nauki, BHP, i usługi transportowej, spiętych razem za pomocą odpowiedniego podejścia do podstawowych wartości, które zyskują coraz większą wagę w obecnych czasach. Celem nie jest zdominować rynek dostaw, ale zmotywować osoby przedsiębiorcze do solidarności w walce z kryzysem epidemiologicznym i gospodarczym.

My osobiście aplikujemy nasze kompetencje biznesowe, medialne i marketingowe, żeby wypuścić pozytywny wirus inspiracji. Jesteśmy więksi, mądrzejsi i silniejsi od zarazków. Nie dajmy się koronawirusowi zdominować naszych głów. Wpuśćmy tam inspiracje i rozwiązania się znajdą na każdy problem.

Proces czystej dostawy w skrócie wygląda następująco:

  1. Po otrzymaniu zamówienia (listy zakupów, adresu sklepu oraz adresu miejsca dostawy) operator przekazuje informacji przeszkolonym dostawcom.
    + klient opłaca usługę online
  2. Dostawca realizuje zakup towarów.
  3. Jeżeli została zakupiona opcja dezynfekcji, dostawca na miejscu (w samochodzie Dostawcy, lub, jeżeli jest to dostawa wielkogabarytowa, w odpowiednim miejscu do przeprowadzania dezynfekcji) przeprowadza procedurę dezynfekcji, zgodnie z przygotowanymi przez nas protokołami.
  4. Dostawca przekazuje zamówienie pod same drzwi klienta.
  5. Dostawca robi zdjęcie pozostawionego zamówienia koło drzwi klienta i przesyła zdjęcie operatorowi, który następnie kontaktuje się z klientem, potwierdzając ukończonej realizacji zamówienia.
  6. Klient opłaca kwotę z paragonu.

Nazwa Czysta dostawa zobowiązuje. Jakie procedury macie wdrożone, by zapewnić klienta o bezpieczeństwie?

Pomysł jest bardzo czysty i świeży. Mamy na pokładzie mikrobiologa — mojego najbliższego przyjaciela i duchowego brata. Dołączył do nas jeszcze jeden naukowiec. Jesteśmy otwarci i zapraszamy do współpracy kolejnych ochotników. Dlatego dzięki wiedzy zdobytej w branży nauk biologicznych oraz doświadczeniu, które zdobywamy w trakcie realizacji dostaw, procedury są ciągle dopracowywane i doprecyzowywane.


Na tą chwilę, opracowaliśmy protokoły dla Dostawców (protokół procedury dezynfekcji zakupionych produktów, protokół bezpieczeństwa personalnego Dostawcy) które zapewniają niezbędny poziom bezpieczeństwa transportu zakupów naszych klientów, w planach jest ciągłe przeprowadzanie szkoleń naszych pracowników i kontrola jakości, aby się upewnić, że każdy, kto jest zaangażowany w działaniach Czystej Dostawy był maksymalnie informowany i nauczony, jak się zachowywać. W następnej kolejności będą przygotowane protokoły procedur dezynfekcji i oczyszczania pomieszczeń i samochodów. Bardzo rzetelnie też podchodzimy do doboru osób na stanowisko dostawcy.

Czy swoją działalność rozpocząłeś teraz? Czy to koronawirus był tą iskierką, która dała impuls do rozpoczęcia biznesu?

Sam prowadzę działalność gospodarczą od prawie 2 lat, kiedy otrzymałem dofinansowanie z urzędu pracy na rozpoczęcie działalności. Jest to agencja marketingowa i produkcji treści multimedia. To może zabrzmieć dziwnie, ale brand czystadostawa.pl powstał dosłownie w poniedziałek, a więc 3 dni temu:)

W jakich miastach dostępna jest usługa Czystej Dostawy? Czy planujecie ekspansję na nowe miasta?

Nasza usługa jest na razie dostępna tylko w ukochanym Wrocławiu. Planujemy ekspansję na wszystkie duże miasta i też chcielibyśmy dowozić w okolice, bo nie wolno pozostawiać nikogo bez możliwości zrobić bezpieczne zakupy. Ale mamy 24 godziny w dobie. Dziś spałem 2,5 godziny i już nie orientuję się w datach i dniach tygodnia:)

?Czyste Dostawy są najbezpieczniejszą usługą dostaw na rynku Wrocławskim❗️
??Szukasz pewności i zaufania otwierając…

Opublikowany przez Czysta Dostawa Poniedziałek, 23 marca 2020

Jako firma obsługujecie jakieś wybrane sklepy? Klient może zamówić dostawę z dowolnego sklepu?

Zgadza się, klient nie tylko może zamówić dostawę z dowolnego sklepu spożywczego, ale też niebawem można będzie bezpiecznie przekazywać przez nas różne przedmioty do siebie. Można będzie bezpiecznie zabrać coś z biura, rozwieźć do pracowników materiały, przedmioty. Dostarczyć materiały edukacyjne dla szkół, etc. Planujemy też dowóz dostaw jedzenia. Mamy też plan dotyczące kawiarni na dowóz ulubionej gorącej kawy, dla barów na dowóz pysznych drinków etc. Jesteśmy ograniczeni tylko następującymi rzeczami: ograniczenia prawne (piszemy regulaminy równolegle z rozwojem marki), środki ochronne dla dostawców i moce przerobowe (marketing, management, produkcja treści). Chętnych dostawców mamy mnóstwo i też mamy spore zainteresowanie od strony klientów. Na razie trzymamy liczbę zamówień na minimum poprzez wysokie ceny i równolegle opracowujemy wszystko co jest niezbędne. Na przykład wczoraj pisałem do wszystkich zaufanych ludzi, prosząc o wsparcie (ich pracę), żeby wystartować z projektem. Nikogo nie zatrudniamy na razie i nikomu nie będziemy płacić oprócz dostawców na pierwszym etapie, żeby maksymalnie skorzystać z dostępności ludzi przebywających w domu i motywować do działań poprzez inspirację pomysłem.

Wiem, że od startu minęło kilka dni, ale czy już możesz powiedzieć jak wygląda zainteresowanie usługami Czystej Dostawy?

Zanim o zainteresowaniu to najpierw przybliżę kontekst. Działamy trzeci dzień na rynku i nie wydaliśmy ani złotówki na reklamę. Zaczynaliśmy od 1,5 tys. zł, za które kupiliśmy środki ochrony, a więc maski, rękawiczki, środki do dezynfekcji czy papierowe ręczniki oraz materiały drukowane. Własnym sumptem zrobiliśmy także filmik, który obejrzało już kilka tysięcy internautów.

Po prostu wiemy co boli rynkowi i pomagamy uspokoić ten ból, zbudować relacje na zaufaniu (z partnerami, pracownikami i klientami). Od zera budowałem swoją działalność na dobrych wartościach i na tym fundamencie teraz czas rozwijać działalność, bo na rynku jest strach. Ten, kto prowadzi #czystybiznes zyska przewagę po kryzysie. Stąd tez nasze ceny — potrzebujemy wysokiej marży na to, żeby obdarzać każdego rzetelną opieką — przede wszystkim partnerów i współpracowników, bo jak skupimy wokół siebie ludzi o czystych motywacjach to nie zabraknie zadowolonych klientów. Nawet jak nic się nie uda – jestem dumny z wszystkich kto nam pomagał, żeby spróbować. Jesteśmy odważni, profesjonalni, bazujemy na prawdziwych wartościach. Nie mamy nic do stracenia.

Odpowiadając na pytanie — spływają ciągle wiadomości z zapytaniem o cenę. W dniu startu zrealizowaliśmy pierwsze zamówienie, co dało nam dużo motywacji. Dla nas liczba zamówień teraz ma mniejsze znaczenie niż maksymalna potęga brandu w jak najszybszym czasie, żeby pozyskać pozytywnie szalonych ludzi do współpracy, odzyskać środki na poszukiwanie i zakup masek, bo co z tego jak będzie dużo zamówień i będziemy mieli tylko 20 dostawców.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
ilo 10 kwi 2020 (21:41)

Jak to, że on dotyka w tych rękawiczkach wszystkich produktow w markecie, a potem w tych samych rekawiczkach chwyta za papierową torbę, którą bierze do rąk ta pani, która zrobiła zakupy?