Nowe regulacje w e-commerce
Dyrektywa PSD2 reguluje nowe rodzaje usług płatniczych: usługę inicjowania płatności polegającą na zainicjowaniu zlecenia płatniczego na wniosek użytkownika z rachunku prowadzonego przez innego dostawcę oraz usługę dostępu do informacji o rachunku.
Regulacja tych usług spowoduje pojawienie się nowych uczestników rynku (tzw. podmiotów trzecich), świadczących usługi dzięki komunikacji z dostawcami usług płatniczych prowadzącymi rachunek. Podmioty prowadzące rachunki płatnicze dostępne online będą zobowiązane zapewnić komunikację z podmiotami trzecimi za pośrednictwem interfejsu umożliwiającego bezpieczne przekazywanie informacji. – Przepisy niewątpliwie przyczynią się do otwarcia i rozwoju rynku płatniczego. Obowiązki nałożone na podmioty prowadzące rachunki spowodują rozpowszechnienie nowych rodzajów usług płatniczych, które będą świadczone także przez podmioty nieprowadzące rachunków płatniczych – mówi w rozmowie z Market News24 Aleksandra Piech, Radca prawny w kancelarii Kochański i Partnerzy. Państwa członkowskie miały obowiązek implementowania Dyrektywy PSD2 do 13 stycznia 2018 r. W Polsce jej przepisy zostały wprowadzone nowelizacją ustawy o usługach płatniczych, która weszła w życie 20 czerwca 2018 r. Przepisy dyrektywy dotyczące współpracy z podmiotami trzecimi oraz rozporządzenie delegowane komisji (2018/389) uzupełniające dyrektywę w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących silnego uwierzytelniania i wspólnych i bezpiecznych standardów komunikacji będą stosowane od dnia 14 września 2019 r.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- Polski start-up e-commerce wyróżniony na Tajwanie
- W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń
- Babeczkowa bizneswoman o polskich biznesach. „Wiele firm założonych za dotację nie przetrwało roku”
MarketNews24
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Aktywa i pasywa – czym są i jakie mają znaczenie w biznesie?
-
Kwestionariusz osobowy pracownika 2024 – jak wypełnić go prawidłowo?
-
Hejt w biznesie. Ekspertka radzi jak dbać o reputację w sieci oraz jak walczyć z fałszywymi treściami
-
Odstąpienie od umowy – jak to zrobić skutecznie? Sprawdzamy jakie są prawa konsumenta