Od kominków po ubrania dla karmiących matek. PARP wybrała 700 projektów do Go to Brand

Znamy listę firm, które otrzymają wsparcie w ramach programu Go to Brand. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wyłoniła ponad 700 podmiotów. Do firm trafi w sumie 212 mln zł dofinansowania. Na liście szczęśliwców najróżniejsze branże. Od producenta kominków po firmę wytwarzającą odzież dla karmiących, młodych matek.

Polskie przedsiębiorstwa zainteresowane wejściem swoich marek na zagraniczne rynki do kwietnia miały czas na wzięcie udziału w inicjatywie „Go to Brand”. Założeniem programu realizowanego przez PARP było wspieranie tych podmiotów, których marki produktowe dobrze rokują w perspektywie zaistnienia poza Polską. Piąty nabór pozwolił wyłonić listę projektów, do których trafią środki z PARP. Pozyskane pieniądze mikro i małe przedsiębiorstwa przeznaczą na udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych, usługi doradcze związane z wprowadzaniem marek na rynki zagraniczne.

Tegoroczny nabór zaowocował liczbą 1394 wniosków opiewających na łączną kwotę 385, 65 mln zł. Dla porównania w czterech poprzednich edycjach do PARP wpłynęło 1999 aplikacji. Maksymalna kwota dofinansowania w ramach programu Go to Brand wynosiła 430 tys. zł, a wartość całego projektu(koszty kwalifikowane) mogła osiągnąć do 1 mln zł.

Jakie firmy ze wsparciem?

Ostatecznie na liście szczęśliwców piątej edycji znalazło się 700 przedsiębiorstw. Według danych Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości najwięcej wniosków dotyczyło branży nowych technologii oraz ICT. Najwięcej bo aż 100 projektów, które uzyskały dofinansowanie zlokalizowane były na terenie województwa mazowieckiego.

Wśród przedsiębiorców, którzy uzyskali wsparcie znalazła się np. firma Kratki.pl. Przedsiębiorstwo wytwarzające kominki i inne akcesoria przeznaczy pozyskane 346 tys. zł na rozszerzenie działalności eksportowej poprzez promocję marki produktowej Kratki.pl rynek Chin i Turcji. Z kolei właściciele marki COTTON&SWEETS pozyskane262 tys. zł przeznaczą na wypromowanie produktów za granicą. Firma zajmuje się produkcją akcesoriów dla dzieci i niemowląt. Ciekawym biznesem, który otrzymał wsparcie jest także firma Cool Mama zajmująca się produkcją odzieży do karmienia dla młodych matek. Przedsiębiorstwo pozyskało 398 tys. zł na wzrost eksportu produktów w wyniku realizacji branżowego programu promocji Moda Polska. Pełna lista projektów, które uzyskały wsparcie dostępna jest tutaj.

Komentarze

Avatar

Paradoks

23 sierpnia 2019 Odpowiedz

Mam pomysł na produkt eksportowy. Gdzie szukać jakiejś pomocy który program może pomóc w ekspansji?

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*