Jak osiągać zyski optymalizując email marketing?

Zwiększanie zysków i poprawianie wyników przychodów to temat, nad którym pracuje się w firmach, nad którym głowią się grupy robocze, który rozwiązuje się w małych i średnich przedsiębiorstwach. Analizując możliwe źródła przychodów i optymalizując koszty warto pochylić się nad tematem działań email marketingowych, ponieważ ich analiza może w efekcie przynieść większe zyski.

Fot. thetaXstock

Pierwszy krok do zwiększania zysków z email marketingu to analiza bazy danych. Jakie dane posiadamy, jakie są zbierane jako dane deklaratywne. Jak te dane można wykorzystać, by lepiej targetować ofertę, jako bardziej dopasowaną. Optymalizując koszty warto też sprawdzić, czy narzędzia jakie są wykorzystywane, umożliwiają zbieranie danych behawioralnych. Z jednej strony dane deklaratywne umożliwiają lepsze targetowanie, ale też dane behawioralne pokazują nam prawdziwy obraz zachowań i zainteresowań użytkownika.

Kolejny element wpływający na zwiększenie przychodów z działań email marketingowych to personalizacja. Przyzwyczailiśmy się już do komunikatów spersonalizowanych imieniem, imieniem w wołaczu czy ofertą dostosowaną do płci. Warto jednak iść krok dalej, korzystając z danych behawioralnych, możemy bowiem wysyłać komunikaty z ofertą komplementarną. Cross selling w tym kontekście może przynieść realne korzyści z zaawansowanej personalizacji komunikatów.

Trzecim elementem, który pomoże zwiększyć zyski z email marketingu to dostosowanie do urządzeń mobilnych. Z jednej strony trzeba pamiętać, by projekt uwzględniał wytyczne takie jak odpowiedniej wielkości font, zapewniający czytelność, grafiki nie zawierały zbyt wiele elementów, by po zeskalowaniu nadal były czytelne. Z drugiej strony komunikat dostosowany na urządzenia mobilne musi być odpowiednio okodowany tak, by kod html zapewniał prawidłowe wyświetlanie na większości urządzeń mobilnych, klientach pocztowych i skrzynkach.

– Gdy optymalizujemy koszty email marketingu, nieodłącznym elementem jest subskrypcja z potwierdzeniem zapisu – mówi w rozmowie z MarketNews24 Katarzyna Ugorowska z SARE SA. – Marketerzy mają często opory, by stosować mechanizmy, które niejako utrudniają użytkownikom zapis do bazy, ale takie działanie zwiększa prawdopodobieństwo, że do bazy dopiszą się osoby, którym realnie zależy na pozostaniu w kontakcie, którzy są zainteresowani naszą ofertą. A jednocześnie zabezpieczymy bazę przed adresami botowymi.

Ostatnim elementem, którego analiza i wdrożenie wpłynął na wzrost zysków z email marketingu to wykorzystanie maili transakcyjnych do rozpoczęcia komunikacji marketingowe. Wobec 50% wskaźnika otwarć tego rodzaju korespondencji, nie można pozostać obojętnym i nie wykorzystać tego typu komunikatów. Warto więc wraz z potwierdzeniem zakupu wysłać zaproszenie do udziału w konkursie, ankiecie czy zachęcić do kolejnych zakupów, przydzielając kod rabatowy.

– Kilka prostych kroków, optymalizujących działania email marketingowe, pomogą w zwiększaniu zysków i realizacji założonych celów. Dostępne narzędzia będą tu silnym sprzymierzeńcem, jak to zwykle bywa najtrudniejszy jest pierwszy krok – komentuje K.Ugorowska.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

MarketNews24

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*