Otrzymali z PARP dotację na samoczyszczącą kuwetę. Zatrzymało ich CBA
Samooczyszczająca kuweta to jeden z projektów, na które najprawdopodobniej wyłudzono unijną dotację. Centralne Biuro Antykorupcyjne poinformowało o zatrzymaniu trzech przedsiębiorców podejrzanych o finansowe przekręty.
Na portalu Mambiznes.pl wielokrotnie pisaliśmy o pomysłach i projektach, które otrzymały wsparcie w ramach unijnych programów. Część z nich nie przetrwała rynkowej konkurencji i bardzo szybko zniknęła z sieci. O krok dalej poszli pomysłodawcy samooczyszczającej się kuwety, którzy zdaniem CBA dokonali wyłudzenia dotacji. Oszustwo polegało na zawyżeniu kosztów realizacji poszczególnych etapów projekt. „Przedsiębiorcy” poświadczyli nieprawdę oraz posługiwali się nierzetelnymi dokumentami dotyczącymi zakupu towarów, tożsamości podmiotów realizujących usługi na rzecz spółki. Oprócz „pomysłu” samooczyszczajacej kuwety zatrzymani realizowali także projekty utworzenia Centrum Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Centrum Badawczo-Rozwojowego Innowacyjnych Technologii Elektrotermicznych. W sumie na 3 projekty z programu Innowacyjna Gospodarka zdaniem CBA oszuści wyłudzili 3 mln zł.
Trójka zatrzymanych przedsiębiorców trafiła do prokuratury gdzie zostaną im przedstawione zarzuty wyłudzenia unijnych środków z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie
-
Fotobudka 360 jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy nadal cieszy się dużą popularnością