Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Polacy chcą zastąpić Skype’a. „Na start aplikacji czeka blisko 60 tysięcy osób z całego świata”

Polski start-up z Gliwic zamierza zrewolucjonizować sposoby komunikacji. Stworzyli komunikator Experty, który łączy ze sobą firmy doradcze, prawników, nauczycieli, trenerów personalnych i innych freelancerów z klientami. – Niewątpliwie Skype oraz inne narzędzia do połączeń video powinny nas bacznie obserwować i być świadomym zmian, które niesie za sobą nowa era Web 3.0 – mówi Kamil Przeorski – CEO Experty.

Na zdjęciu założyciele Experty

 

Bartłomiej Godziszewski: Kiedy zaczęła się Wasza przygoda z biznesem?

Kamil Przeorski – CEO Experty: Wraz ze wspólnikiem Tomaszem od 2014 roku prowadziliśmy firmę konsultingowo – outsource’ingową, tzw. Software House. Przez blisko 4 lata konsultowaliśmy oraz tworzyliśmy aplikacje dla 30 projektów z różnych zakątków świata, głównie z USA oraz krajów Europejskich, ale prowadziliśmy również projekty w takich krajach jak Australia, Katar czy nawet Nigeria.

Skąd wziął się pomysł na biznes?

W styczniu 2017 roku zgłosił się do nas większy klient z Nowego Jorku z projektem randkowym date.com. Byliśmy bardzo zainteresowani stworzeniem tego portalu, w związku z czym spędziliśmy mnóstwo czasu na konsultacje z właścicielami tego projektu. Niestety jak się później okazało, czas który zainwestowaliśmy został przez nas zmarnowany, ponieważ do zrealizowania tego projektu został wybrany inny podwykonawca. Innymi słowy godziny poświęcone przez nas na wstępny konsulting nie przełożyły się na podpisanie kontraktu, a czas który spędzaliśmy na konsultacje był “darmowy”.

Wtedy powstał pomysł: może stworzyć coś swojego? Narzędzie konsultingowe typu Skype, ale z natychmiastową płatnością?

Drugim bodźcem była chęć stworzenia narzędzia, które rozwiązywało by mój własny problem. Mianowicie w związku z prowadzoną działalnością konsultingową, wyspecjalizowaliśmy w rozwijającej w tamtym czasie technologii React. Ja jako ekspert w tej dziedzinie publikowałem wówczas sporo artykułów na jej temat, które osiągnęły łącznie ponad milion wyświetleń. Jako swego rodzaju influencer regularnie byłem “zalewany” zapytaniami o różne kwestie techniczne, jednak nie byłem w stanie spieniężyć moich odpowiedzi, na które poświęcałem czas. Szukałem narzędzia – komunikatora video, do którego mogę podać odnośnik pod każdym artykułem, z zaproszeniem ze stawką za minutę połączenia – niestety na rynku nie było wtedy takiego rozwiązania. Był to kolejny impuls do stworzenia takiego produktu.

Jak można skorzystać z waszych usług?

Od 31 października aplikacja będzie dostępna w wersji web’owej(początkowo na przeglądarce Chrome), na App Store oraz w Google Play. Samo pobranie aplikacji nie wiąże się z żadnymi kosztami. Płatności odbywać będą się dopiero w momencie konsultacji z danym ekspertem, analogicznie jak w przypadku Uber’a gdy wykupujemy przejazd, bądź AirBnB gdy bukujemy nocleg. Co istotne my jako Experty dostarczamy narzędzie dla ekspertów oraz osób, które poszukują wiedzy. Nie tworzymy kolejnego “Marketplace”, a tym samym nie sprzedajemy de facto swoich usług. Naszym celem jest stworzenie narzędzia, które umożliwi kontakt pomiędzy dwoma interesantami bez ingerencji trzeciej strony.

Jak sfinansowaliście swój pomysł na biznes?

Środki potrzebne na realizację naszego pomysłu na biznes pochodziły z działalności, którą prowadziliśmy od 2014 roku – z Software House’u. Na początkowym etapie rozwoju naszego pomysłu cały czas prowadziliśmy działalność konsultingową, która pozwalała nam zachować płynność oraz rozwijać StartUp Experty. W styczniu tego roku wydaliśmy również własną kryptowalutę, dzięki czemu udało nam się pozyskać dodatkowe środki potrzebne na rozwój.

Z jakimi największymi trudnościami zetknęliście się przy realizacji własnego biznesu?

Wydaje mi się, że największe wyzwania tak naprawdę dopiero są przed nami. Dotychczasowe osiągnięcia tj. stworzenie produktu, który opiera się o nowe technologie – blockchain; stworzenie społeczności, która żywo interesuje się naszym projektem; czy też pozyskanie dodatkowego finansowania to tak naprawdę sam początek.

Najbliższe miesiące oraz lata będą dla nas realnym sprawdzianem. Wchodzimy na rynek z nową technologią, która dopiero raczkuje (ale jednocześnie ma ogromny potencjał), a naszym wyzwaniem będzie przekonanie społeczeństwa, że nasz produkt, w którym wykorzystujemy blockchain jest przyszłością komunikacji oraz rynku konsultacji.

Kto jest waszym odbiorcą? Czy macie już jakiś stałych partnerów biznesowych?

Experty przeznaczone jest tak naprawdę dla każdego kto spienięża swój czas, wiedzę czy doświadczenie online. Począwszy od prawników, przez programistów, doradców biznesowych, trenerów personalnych, gamerów, nauczycieli języków, na profesorach kończąc. Dużym use casem są również fundacje, które za pomocą aplikacji mogą prowadzić zbiórki funduszy dla swoich podopiecznych. Nie zapominajmy również o influencerach oraz znanych osobistościach, które dzięki Experty(przy odpowiedniej stawce) mogą umożliwiać swoim fanom bezpośredni kontakt z nimi.

Czy jesteście następcą Skype’a?

Niewątpliwie Skype oraz inne narzędzia do połączeń video powinny nas bacznie obserwować i być świadomym zmian, które niesie za sobą nowa era Web 3.0.

Jako firma mierzymy wysoko, a naszym celem jest zostanie potentatem w branży konsultacji oraz płatnych połączeń online. Jestem przekonany, że obecnie zmieniający się rynek oraz trend rozwijających się aplikacji działających w modelu sharing economy są przyszłością. Tak jak pierwsze co przychodzi nam na myśl przy branży przewozowej jest Uber, czy tak jak przy rynku wynajmu noclegu jest AirBnB, tak samo naszym celem jest aby pierwsze co przychodzi na myśl gdy potrzebuje

Jak pozyskujecie klientów i które metody promocji są najbardziej efektywne?

Pozyskiwaniem użytkowników na platformę zajmuje się nasz zespół sprzedażowo – marketingowy usytuowany w Polsce oraz zagranicą. Obecnie łączymy dwa podejścia, jedno bardziej tradycyjne tj. indywidualnie kontaktujemy się z potencjalnymi ekspertami, którzy naszym zdaniem dają wartość innymi uczestnikom i to samo będą robić w aplikacji Experty, tworzymy lejki marketingowe, wykorzystujemy social media do targetowanych kampani marketingowych. Drugie podejście to niestandardowe metody – tzw. growth hacking. Na tym etapie nie mogę niestety ujawniać więcej szczegółów, gdyż te kampanie zaczniemy realizować po launchu aplikacji.

Na czym skupiacie się obecnie? Jakie plany macie na najbliższy czas?

W związku z wypuszczeniem aplikacji na rynek, naszym pierwszym celem jest zweryfikowanie założeń biznesowych oraz produktowych, które sobie postawiliśmy. Innymi słowy w najbliższych miesiącach będziemy weryfikować, w których branżach aplikacja Experty jest najbardziej pożądana, jednocześnie zbierając informacje zwrotną od użytkowników w celu ciągłego ulepszania produktu.

Już w tym momencie planujemy, jakie funkcjonalności dodać do aplikacji, aby Experty mogło konkurować z liderami na rynku.

Porozmawiajmy chwilę o liczbach. Jak dużo osób korzysta z waszego rozwiązania?

Na ten moment na platformie posiadamy ponad 150 ekspertów z branży blockchain z całego świata, którzy podjęli z nami współpracę. Ich potencjalni klienci to łącznie ponad półtora miliona followerów na różnych social mediach. Co istotne przez pierwsze trzy miesiące zasób ekspertów w aplikacji będzie ograniczony, a każdy specjalista zostanie przez nas zweryfikowany.

Przy wdrażaniu nowego produktu na rynek najistotniejsza jest jakość, a takie podejście pozwoli nam na kontrolowane zbieranie informacji zwrotnej, a tym samym na ulepszenie samej aplikacji.

Potencjalni użytkownicy to również nasza społeczność, którą budujemy od półtora roku i która czeka na start aplikacji. Na ten moment jest to blisko 60 tysięcy osób z całego świata.

Planujecie ekspansję zagraniczną, a może już jesteście obecni na zagranicznych rynkach?

Od samego początku myślimy i działamy globalnie. Społeczność, którą tworzymy wokół projektu to w 90% osoby spoza Polski.

Naszą wizją jest stworzeniu światowo rozpoznawalnego brandu, gdzie gdy ktokolwiek pomyśli o konsultacji online, czy to z osobą po drugiej stronie ulicy czy też z kimś po drugiej stronie globu, wtedy Experty będzie naturalnym wyborem.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Ana 5 lis 2018 (16:25)

Gliwice fajne miasto bylam na wakacjach znane z kapusty kiszonej