Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Polacy rezygnują z mięsa. Rośnie branża wegańska, spada mięsna

Polacy coraz częściej rezygnują z mięsa. Jak wskazało badanie Raport Food Pyszne.pl, na które powołała się Rzeczpospolita, w Polsce już niemal 1 mln osób nie je mięsa, a ich liczba stale wzrasta. W konsekwencji branża wegetariańska rośnie, zaś mięsna spada.

Fot. YAY Foto

W Polsce został odnotowany rekord osób, które zrezygnowały z jedzenia mięsa. Jak wskazały dodatkowo wyniki badania, 1 mln osób już z niego zrezygnowały, a blisko 2 mln myśli o zmianie swojej diety. Gdyby te założenia się ziściły, oznaczałoby to bardzo dużą zmianę na rynku. Warto jeszcze wspomnieć, że już dziś 43 proc. Polaków zgodnie z badaniem IQS, nie rezygnuje z mięsa całkowicie, natomiast mocno ogranicza jego spożycie.

Restauracje wegetariańskie, jak i wegańskie z pewnością mogą z optymizmem patrzeć w przyszłość. Liczba ich klientów powinna stale wzrastać. Nie tak dobrze może już spoglądać branża mięsna. W ich przypadku nadchodzące lata mogą być coraz chudsze. To sprawi, że będzie musiała ona inwestować coraz bardziej w innowacyjne rozwiązania.  Jak wynika z raportu firmy AT Kearney w 2040 r. konwencjonalne mięso będzie odpowiadać tylko za 40 proc. rynku mięsnego – 35 proc. zajmie to z hodowli laboratoryjnej, a 25 proc. – roślinne zamienniki. Ich udział już w 2025 r. ma wynosić 10 proc.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.