Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Polacy stworzyli aplikację, która zapłaci za to, że chodzisz. „100 zł za 7 tys. kroków dziennie”

Stworzyliśmy aplikację, której celem jest nagradzanie aktywności fizycznej użytkowników. Idea jest bardzo prosta: idziesz – zarabiasz. Każdy Twój krok jest walutą, którą możesz zapłacić w sklepie. Lista dostępnych produktów i usług jest długa. Można „wychodzić” sobie książki w Empiku, dostęp do Nefliksa, a nawet najnowszego iPhona. Wszystko zależy od tego, jak często i dużo będziemy chodzi – mówi pomysłodawca Boomerun.

Na zdjęciu Tomasz Uściński, twórca aplikacji Boomerun

Grzegorz Marynowicz: Właśnie wystartowała Wasza aplikacja Boomerun. Na czym polega jej działanie?

Tomasz Uściński: Boomerun to polska aplikacja, której celem jest nagradzanie aktywności fizycznej użytkowników. Idea jest bardzo prosta: idziesz – zarabiasz. Każdy Twój krok jest walutą, którą możesz zapłacić w sklepie. Lista dostępnych produktów i usług jest długa. Można „wychodzić” sobie książki w Empiku, dostęp do Nefliksa, a nawet najnowszego iPhona. Wszystko zależy od tego, jak często i dużo będziemy chodzić.

Skąd pomysł, by uruchomić projekt, który wynagradza za aktywność fizyczną i płaci za chodzenie?

Połączenie misji społecznej (aktywizacja osób biernych ruchowo) z celami biznesowymi (zbudowanie innowacyjnej firmy wykorzystującej nowe technologie do promowania aktywności fizycznej). Według szacunków Centre for Economics and Business Research, 5,8 mln Polaków jest biernych ruchowo. Koszty leczenia następstw braku aktywności fizycznej wynoszą 219 mln euro rocznie, czyli 940 mln zł. Zmniejszenie liczby osób biernych ruchowo o 20% pozwoliłoby zapobiec 5,8 tys. przedwczesnych zgonów, a jednocześnie przynieść prawie 200 mln złotych oszczędności.

Jak długo trwały prace nad aplikacją? Ile kapitału pochłonęły? Pojawiały się jakieś przeszkody?

Łącznie praca nad aplikacją trwała 6 miesięcy. Trzeba jednak podkreślić, że w Boomerun aplikacja to jedynie frontend. Pod aplikacją kryje się cały „mózg” firmy, czyli m.in. oprogramowanie insurtech dla ubezpieczycieli oraz inne narzędzia, m.in. z obszaru machine learning.

Jeśli chodzi o przeszkody czystko operacyjne to była nimi ograniczona dostępność informatyków i wysokie koszty IT.

Projekt ewoluował w czasie. Pierwsza koncepcja zakładała, że będzie to narzędzie dla szkół służące do aktywizacji fizycznej dzieci. Później pojawiła się koncepcja stworzenia narzędzia stricte dla osób aktywnych sportowo, głównie biegaczy. Ostatecznie wygrała koncepcja narzędzia masowego, czyli dla wszystkich – od nastolatków, przez millenialsów, po osoby dojrzałe oraz seniorów – każdy, kto się rusza znajdzie w „sklepie” Boomerun coś dla siebie.

Skąd środki na wdrożenie? Finansujecie projekt z własnych środków? Macie lub szukacie inwestora? 

Boomerun szuka kolejnych inwestorów, gotowych wyłożyć kapitał na rozwój biznesu oraz wyjście na rynki zagraniczne.

 

Proszę powiedzieć na przykładzie przeciętnej osoby. Jaką kwotę na zakupy jest w stanie miesięcznie wychodzić?

Według danych Boomerun, umiarkowanie aktywna osoba robi około 7 000 kroków dziennie. To 200 tysięcy kroków miesięcznie i aż 2,5 miliona rocznie. Pozwala to „zarobić” miesięcznie ok. 50-100 zł, w zależności od programu.

Można posłużyć się przykładem osoby, która chodzi  z psem i robi 5 km dziennie. 5 km to ok. 5 tys. kroków, czyli 50 Boomerunów (punktów). Uśredniając można przyjąć, że daje to ok. 2,5 zł dziennie, czyli 75 zł miesięcznie. Nie robiąc więc nic dodatkowego można „wychodzić” sobie miesięczną porcję karmy dla psa.

Czy ciężko przekonywać potencjalnych partnerów, u których użytkownicy wykorzystywać będą „wychodzone” środki? Rozumiem korzyści klienta korzystającego Boomerun, ale co zyskuje taki partner?

Partner ma kilka korzyści. Jest to przede wszystkim zaangażowanie w bardzo pozytywny, społeczny projekt krzewienia świadomości zdrowego trybu życia i aktywności ruchowej wśród Polaków.

Jeśli chodzi o cele stricte biznesowe to jest to dotarcie do specyficznej grupy klientów – osób aktywnych, a także uzyskanie dostępu do nowoczesnych narzędzi np. marketingowych.

Przekonanie pierwszych partnerów było wyzwaniem, teraz gdy rynek zobaczył gotową aplikację i jej niezwykle ciepłe przyjęcie przez użytkowników, dostawcy produktów zaczynają się sami do nas zgłaszać z pytaniem jak się pojawić w aplikacji.

Ile firm lub marek jest w tej chwili zainteresowanych współpracą z Wami? Jakie to podmioty? Na czym chcecie zarabiać? Jaki jest model biznesowy?  

Obecnie jest to ok. 40 marek.

Model biznesowy zakłada rozwój Boomerun w 3 obszarach: mobilnego sklepu z produktami i usługami dla aktywnych (gotowe produkty oraz kody rabatowe), narzędzi insurtech dla ubezpieczycieli (tworzenie systemów pozwalających szacować ryzyko ubezpieczeniowe w grupie osób aktywnych fizycznie), programów motywacyjnych dla pracodawców chcących nagradzać swoich pracowników za aktywność fizyczną.

Prowadzisz ciekawy biznes i chciałbyś o tym opowiedzieć? Napisz na [email protected]. Opiszemy Twoją historię!

Jakie cele sobie stawiacie na przyszły rok? Na ile pobrań liczycie?

3 miliony użytkowników aplikacji w 3 lata. Niezależnie od tego mamy cel społeczny, aby aktywować ruchowo milion Polaków. Nie chodzi tu wprost o korzystanie z aplikacji, ale o mobilizację do aktywności ruchowej na fali „szumu informacyjnego” wokół aplikacji.

Kto ma sfinansować ewentualne wypłaty dla osób korzystających z aplikacji ? Dlaczego twórcom aplikacji będzie się to opłacało?

Boomerun zarabia na współpracy z podmiotami, które będą w Boomerun oferować swoje produkty i usługi w zamian za kroki. Model tej współpracy, a co za tym idzie skala integracji po stronie systemów IT, może być bardzo różny. Model wynagradzania jest też złożony i może obejmować opłaty związane z integracją IT, opłaty związane z korzystaniem z narzędzi marketing automation czy też opłaty typu succes fee. Jest to ustalane indywidualnie w zależności od potrzeb dostawcy produktu lub usługi, jak również jego uwarunkowań technicznych.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Xyz 7 sty 2023 (22:51)

Ocena na Google Play 1 coś tam mówi sama za siebie.