Polska biżuteria gra w „Dynastii”
Polska marka gra niemal pierwszoplanową rolę w kontynuacji legendarnego serialu „Dynastia”. Minimalistyczna biżuteria UMIAR, tworzona przez Magdalenę Brzozowską i Malwinę Wysińską, regularnie pojawia się w produkcji Netfliksa.
Założycielki biżuteryjnego brandu poznały się na Wydziale Wzornictwa warszawskiej ASP. Od początku łączyła je nić porozumienia, a szybko okazało się, że mają nie tylko podobny gust, ale i pomysł na przyszłość. Tak powstał ten biznes.
– Nie miałyśmy pojęcia o jubilerstwie. Studiowałyśmy zupełnie coś innego. Zajmowałyśmy się hard designem. Ja wcześniej projektowałam pralki, lodówki, a Malwina z wykształcenia jest architektem, więc to była dla nas totalna zmiana skali. Nie dość, że niewiele wiedziałyśmy o jubilerstwie i musiałyśmy wszystkiego uczyć się na bieżąco, to niewiele wiedziałyśmy też o prowadzeniu biznesu – przyznaje Magdalena Brzozowska, współwłaścicielka marki UMIAR.
– Chciałyśmy, żeby nazwa odzwierciedlała to, jaka jest ta biżuteria. Nasze pierwsze projekty były bardzo proste, oszczędne w wyrazie, w formie. I właśnie od tych pierwszych produktów powstał pomysł na nazwę, która później stała się wiodąca przy projektowaniu kolejnych modeli – mówi Malwina Wysińska, współwłaścicielka marki UMIAR.
Produkty marki UMIAR poza Polską, dostępne są jeszcze na Tajwanie, w Londynie i Berlinie. Dziewczyny zgodnie przyznają jednak, że chciałyby zdobywać kolejne rynki zagraniczne i finalnie podbić cały świat. Pierwsze sukcesy już za nimi.
– Internet, Instagram bardzo skracają dystans. My miałyśmy szczęście, że zauważył nas ktoś z produkcji serialu „Dynastia”. Jesteśmy tam od ósmego odcinka trzeciego sezonu i liczymy, że będzie to fajny początek naszej kariery w Stanach Zjednoczonych oraz dalszej współpracy ze stylistką tego serialu – mówi Magdalena Brzozowska.
Więcej o marce UMIAR w materiale wideo.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- Od kobiety po namioty w Wiedźminie. Historia serialowego biznesu
- Twórcy „Gry o Tron” współpracują z wrocławską firmą. Stworzyli rękę Jamiego Lannistera i smocze jaja
- Dzięki ich pomysłowi każdy może zostać na kilka dni polskim arystokratą. „Często jest więcej chętnych niż miejsc”
Justyna Smolińska
Komentarze
Blisko 16 tys. dotacji na szkolenie pracownika. Urzędy pracy mają jeszcze środki do wydania
Powiatowe Urzędy Pracy wciąż dysponują środkami na dofinansowanie w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego.…
Czy polski rynek inwestycji Venture Capital czekają kłopoty?
Po kilku rekordowych latach, gdzie rodzimy rynek VC osiągał historyczne wyniki na właściwie…
Ścieżka rozwoju dla start-upów medycznych. Ruszył nowy konkurs
Kilka dni temu podczas konferencji ImpactCEE, dr Tomasz Maciejewski – Dyrektor Instytutu Matki…
Państwowy PFR Ventures zasilił fundusz, który zainwestuje w start-upy nad Wisłą
PFR Ventures zainwestowało 28 mln PLN w fundusz Accelero Ventures. Dodatkowych 7 mln…
Takie pomysły realizują polskie firmy za unijne dotacje. Od cukiernictwa po przekąski dla dzieci
Za unijne środki firmy zlokalizowane na ternie województwa podlaskiego realizują innowacyjne przedsięwzięcia. W…
Globalny gracz ecommerce planuje ekspansję w Polsce
Frisbo, największa w Europie platforma e-fullfilmentowa, planuje zebrać kolejne 10 mln EUR na…