Polski biznes chce być zielony. Szykuje się rewolucja? [Infografika]

Jeszcze do niedawna ekologia przez firmy była traktowana jako zbędny koszt. Jednak ta tendencja ulega zmianie, bowiem jak wynika z badania IBRIS zleconego przez Bank Ochrony Środowisko w ciągu trzech ostatnich lat 70 proc. przedsiębiorców zainwestowało w działania proekologiczne. Co więcej, polski biznes szykuje się na spore wydatki w tym obszarze.

Fot. Pexels

Na ekologii można bardzo dobrze zarobić. Udowodniła to, chociażby Małgorzata Staniszewska, założycielka BIOrę, która rezygnując z opakowań powiększy zyski swojej działalności. Jednak można dokonać także znacznie mniejszych inwestycji, by przyczynić się do ochrony środowiska. Wiele firm w Polsce w ciągu minionych trzydziestu sześciu miesięcy najczęściej decydowały się na wymianę oświetlenia na energooszczędne (46%). Przedsiębiorcy również termomodernizowali budynki (22%) i wymieniali tabor na nowszy lub bardziej ekologiczny (19%). Chętnie inwestowano w wymianę źródła energii bądź wymianę lub dodanie źródła ogrzewania (10%). Więcej na poniższej Infografice.

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*