Polski start-up stworzył aplikację, która ułoży regał. Mają już 12 tys. klientów z całego świata

Tylko.com to polski start-up, który stworzył niezwykłą aplikację pozwalającą samodzielnie zaprojektować meble dostosowane do konkretnego pomieszczenia. Z ich usług skorzystało już 12 tys. osób na całym świecie.

Na zdjęciu od lewej: Mikołaj Molenda, Benjamin Kuna, Jacek Majewski, Hania Kokczyńska.

Hania Kokczyńska, Mikołaj Molenda, Jacek Majewski i Benjamin Kuna wspólnie zajęli się prowadzeniem biznesu Tylko.com. Jednak to nie była ich pierwsza przygoda z biznesem. – Jeszcze w trakcie studiów, kiedy rozpoczynaliśmy niezależnie własne projekty, pozwalały na eksperymentowanie z pomysłami i zdobywanie doświadczeń – mówi Jacek Majewski.  To właśnie dzięki tym praktykom powstał ich pierwszy duży biznes – Bridge. Zajmował się realizacją projektów, które łączyły design i technologię. – Byliśmy pionierami w dziedzinie aplikacji korzystających z Rozszerzonej Rzeczywistości i projektowania parametrycznego – podkreśla Mikołaj Molenda. Jednak po pewnym czasie dostrzegli nową niszę na rynku. – Istniejący od dziesiątek lat model biznesowy z wielkimi magazynami i sieciami dystrybucji wydawał nam się archaiczny. Wiedzieliśmy jakie są jego największe bolączki i mieliśmy pomysł jak je rozwiązać – mówią twórcy. Tak wyglądały początki marki Tylko, która stworzyła rewolucyjną aplikację o tej samej nazwie.

Meble szyte na miarę

Aplikacja pozwala w trzech prostych krokach samodzielnie zaprojektować regał bądź komodę i dostosować je do indywidualnych potrzeb. Samo tworzenie projektu zajmuje zaledwie kilka sekund. – Dzięki zastosowaniu technologii projektowania parametrycznego, zaprojektowany regał jest nie tylko dopasowany – jest równocześnie najlepszym rozwiązaniem dla wybranych proporcji pod kątem estetyki i funkcjonalności – zaznacza Mikołaj Molenda.

Po złożeniu zamówienia, na regał trzeba będzie poczekać około 1-2 tygodni. Są one produkowane w wyspecjalizowanych fabrykach, z tego względu iż firma Tylko nie posiada własnych. Wynika to z ich odmiennego modelu biznesowego. – Tylko jest marką, która nie ma dystrybucji i sprzedaje meble bezpośrednio z centrów produkcyjnych do klienta – mówi Mikołaj Molenda. Po otrzymaniu zamówienia, regał można złożyć w przeciągu 15-20 minut bez użycia narzędzi.

Póki co aplikacja Tylko nie jest dostępna na telefony z systemem Android, a jedynie na iOS. Jak twierdzą twórcy start-upu, na system Google’a aplikacja będzie dostępna w momencie pojawienia się funkcjonującego modułu rzeczywistości.

Start-up powstał m.in. dzięki agencji kosmicznej

Aby zrealizować każdy pomysł na biznes, potrzebne są pewne źródła finansowania. Także w przypadku Tylko było to niezbędne. Realizując pierwszy ich biznes Bridge, której klientem była m.in. Europejska Agencja Kosmiczna, mogli sfinansować rozwój nowego projektu. Jednak wraz z postępem Tylko, konieczne było pozyskanie nowych źródeł finansowania. W krótkim czasie udało im się pozyskać inwestorów z Niemiec oraz z USA, którzy wsparli ich kapitałem, ale także swoim doświadczeniem.

Dziś są dostępni praktycznie na całym świecie. – Mamy już ponad 12,000 klientów, każdy z nich zaprojektował swój własny mebel, który za sprawą milionów możliwych kombinacji jest unikatowy – podkreśla Benjamin Kuna.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*