Polski startup Apropo pozyskał ponad 1 mln zł na rozwój

Apropo, polski startup rozwijający system do automatyzacji procesu ofertowania m.in. dla branży IT, pozyskał ponad 1,1 mln zł od doświadczonego inwestora VC, funduszu LT Capital.

Spółka szykuje się do ekspansji zagranicznej w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i na Dalekim Wschodzie i szacuje, że globalnie jest ok. 30 tys. firm zainteresowanych współpracą z dostawcami tego typu rozwiązań.

Ofertowanie, czyli chleb powszedni każdej starającej się o nowego klienta czy kontrakt firmy IT, wchodzi w erę pełnej automatyzacji. Dzięki jej zastosowaniu przygotowanie, jakość i czas potrzebny do wysłania oferty w odpowiedzi na zapytanie staną się realnymi narzędziami w walce z konkurencją. Swoje miejsce na wartym globalnie ponad 5 bilionów USD rynku IT znalazł polski startup Apropo. Teraz, za sprawą wsparcia funduszu LT Capital, chce on z etapu rozwoju produktu przejść do walki o znaczącą grupę klientów.

Wpływ na rosnące znaczenie rozwiązania Apropo dla sektora IT miała też pandemia. Po 2 latach przyspieszonej cyfryzacji wielu obszarów działalnośći firm, ofertowanie jest kolejną sferą, która podlega coraz większej automatyzacji.

– Obecnie, za sprawą zmian kulturowych na fali pandemii, ofertowanie jest czymś trudniejszym niż przedtem – wymaga ustaleń i negocjacji z coraz mniejszym udziałem bezpośrednich spotkań. Apropo powstało, by proces ofertowania w IT zautomatyzować i przyczynić się do dynamicznego wzrostu przychodów sofware house-ów – uzupełnia Michał Grubka.

Jak to działa – oferta nawet 8x szybciej

System Apropo to połączenie wielu potrzebnych przy ofertowaniu funkcjonalności w jednym miejscu. Pozwala on firmom tworzyć komponenty używane przez nie do wycen oraz ich szablony, automatycznie wyceniać je w oparciu o AI, a także, poprzez nagrywanie ekranu w momencie zapoznawania się potencjalnego klienta z ofertą (podobna zasada działania jak w przypadku HotJar dla marketingu), umożliwia poznanie jego feedback-u i efektywne zarządzanie wskaźnikiem churn (klientów porzucających ofertę).

Użycie narzędzi Apropo pozwala nawet ośmiokrotnie przyspieszyć proces przygotowania oferty, dotychczas zajmujący nawet od 4 do 16 godzin. To kluczowa przewaga w przypadku rywalizacji o klienta w sektorze IT, gdzie wydatnie krótszy czas potrzebny na sporządzenie oferty to większa szansa na wygranie kontraktu. Do tego zaoszczędzony dzięki polskiemu startupowi czas firmy IT mogą przeznaczyć na rozwój biznesu – realizację projektów lub pozyskiwanie kolejnych zleceń. Ale to rozwiązanie nie tylko dla software house-ów.

30 tys. firm na horyzoncie

Ciekawy produkt i model biznesowy, a także rysujące się przed rynkiem rozwiązań do ofertowania dobre perspektywy sprawiły, że Apropo znalazło się na radarze LT Capital. Znany z aktywności w Polsce fundusz VC wyłożył w ramach rundy seed 1,1 mln zł (250 tys. euro) na rozwój startupu i, podobnie jak w przypadku innych spółek portfelowych, będzie go aktywnie wspierać w budowaniu wartości. Jednym z kluczowych celów jest ekspansja zagraniczna w Ameryce Północnej, skąd docelowo pochodzić ma większość klientów Apropo.

Wyjście z biznesem poza Polskę to tylko jedno z założeń strategicznych Apropo. Kolejnym jest dodanie nowych funkcjonalności, rozbudowa warstwy analitycznej systemu, a także jego integracja z oprogramowaniem do zarządzania projektami jak Jira czy Trello. Docelowo, Apropo chce zbudować silną markę eksperta w dziedzinie kalkulacji kosztów projektów IT i istotnego partnera wspierającego wzrost biznesu. Spółka szacuje, że na świecie jest dziś ok. 30 tys. firm, potencjalnie zainteresowanych współpracą z dostawcami technologii automatyzujących procesy pozyskiwania klientów.

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*