Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

5 sprawdzonych pomysłów na letni biznes

Czasami ciekawy pomysł na biznes to za mało. Brak zapotrzebowania na dany produkt lub usługę z reguły przesądzają o porażce firmy. Silnym stymulatorem popytu jest jednak pogoda. Przedstawiamy pięć biznesów, które zdają egzamin w czasie upałów.


foto: thinkstock

Szukasz pomysłu na biznes, który nie spali na panewce? W wakacje powstaje rynkowa nisza dla niektórych rodzajów działalności. To pole do popisu dla przedsiębiorczych osób, które mają dobry refleks, kreatywne pomysły i środki na ich realizację.

1. Zimne lody dla ochłody

Nie ma wśród nas chyba osoby, która nie rozpoznałaby charakterystycznego klaksonu furgonetki z lodami. Zawsze przyciągał zaciekawione dzieci, które nakłaniały rodziców do zakupu lodów. Ceny takich samochodów-chłodni rozpoczynają się już od ok. 11 tys. zł.

Natomiast na stronie internetowej www.lody.com.pl można obejrzeć katalogi i cenniki dystrybutorów technologii dla lodziarni. Te są jednak nieco droższe. Sama maszyna do ubijania śmietany kosztuje prawie 9 tys. zł – według informacji od jednej z firm zajmujących się zaopatrzeniem piekarni, cukierni i lodziarni. Zarobić można też na zwykłym lodzie w kostkach albo w blokach. Za 2 kg kostek trzeba zapłacić u jednego z producentów 6,48 zł. Paczka efektownych kul lodowych do drinków to już wydatek rzędu 19,44 zł. Firma ta ma również w swojej ofercie opakowania izotermiczne, odzież chłodzącą, foremki silikonowe i akcesoria barmańskie. Więcej informacji o tym rodzaju działalności można uzyskać na stronie Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Lodu Paczkowanego EPIA www.europeice.com.

2. Wiatraki nie tylko w Holandii

Jak wynika z informacji PGK System, ceny przydomowych elektrowni zaczynają się już od 12 tys. zł (przy mocy 1,0 kW). Jeżeli jednak dysponujemy większymi środkami, możemy wybudować farmę wiatrową i zarabiać na sprzedaży zielonej energii do sieci. O tym, jak to zrobić w praktyce, pisze założyciel strony internetowej www.energiazwiatru.com.pl. Przestawia tam ideę wspólnego inwestowania w taki biznes, bo, jak twierdzi, „mądrzej jest mieć po 10 procent w 10 wiatrakach niż 100 procent w jednym”.

Przeczytaj: Niecodzienny pomysł na biznes polskich absolwentów

Wiatraki to nie tylko zielona energia. Gdy doskwierają nam upały, a w domu nie mamy klimatyzacji, to częściej niż poza sezonem jesteśmy skłonni kupić takie urządzenie do chłodzenia pomieszczeń. Hurtowa cena wentylatora stojącego to ok. 80 zł (informacje z hurtowni internetowej www.ekwasek.pl ). Możemy też kupować gotowe palety, po 10 sztuk (www.solostocks.pl ). W sezonie sprzedawca może sobie pozwolić na wyższą marżę, a produkt mimo to będzie się cieszył zainteresowaniem nabywców.

3. Remonty

Wielu Polaków przeznacza swój urlop na zrobienie remontu w domu. Jedni mówią o tym z ironią, a inni myślą, jak na tym zarobić. Ceny takich usług różnią się w zależności od zakresu, typu remontowanego obiektu, ilości zleconych prac oraz warunków na budowie. Jedna z firm, która zajmuje się pracami remontowymi, umieściła na swojej stronie internetowej cennik. Za wykonanie gładzi gipsowych wraz z materiałem inkasuje 26 zł za mkw., bez materiału kosztuje to 21 zł za mkw. Zrywanie starych tapet to 4 zł za mkw., czyli tyle samo co gruntowanie. Za tapetowanie ścian fachowcy liczą sobie 10 zł za mkw.; malowanie drzwi z materiałem – 62 zł za mkw. Droższe jest kafelkowanie, bo za jeden mkw. trzeba zapłacić 50 zł, i montaż drzwi – 200 zł za sztukę. Takie firmy z reguły świadczą usługi kompleksowo, a więc zatrudniają fachowców nie tylko od tapetowania, czy kafelkowania, ale również zajmujących się pracami wykończeniowymi czy docieplaniem budynków.

4. Serwis rowerów

Największe oblężenie przeżywają co prawda na początku sezonu, kiedy wszyscy niedzielni rowerzyści oddają swój sprzęt do przeglądu. Nie każdy przecież potrafi samodzielnie wymienić dętkę, wyregulować hamulce i przerzutki czy nasmarować łańcuch. W sezonie zleceń też nie brakuje. Jak mówi założyciel serwisu rowerowego Kocot Bike, w jego firmie dziennie w sezonie serwisują nawet 10 rowerów. Są też autoryzowanym sprzedawcą markowych rowerów. Ceny usług są zróżnicowane, w zależności od skali naprawy i ilości zużytych materiałów. Właściciel przyznaje jednak, że nie jest tak różowo, jak mogłoby się wydawać. Na zwrot z inwestycji trzeba poczekać nawet kilka sezonów, bo narzędzia są bardzo kosztowne. Jest jednak dobrej myśli, bo jazda na rowerze, zwłaszcza w dużych miastach, jest ostatnio bardzo modna.

5. Drobna gastronomia

W tym przypadku kluczowym czynnikiem stymulującym popyt, poza słoneczną pogodą, jest dobra lokalizacja. W nadmorskich kurortach, a także w popularnych górskich miejscowościach dużym zainteresowaniem cieszą się budki z hamburgerami, goframi i daniami z grilla. Producenci w branży fast foodów wychodzą naprzeciw przedsiębiorcom. Dostęp do lokali w dobrym punkcie jest ograniczony? To żaden problem, bo producenci mają w swojej ofercie tzw. kontenery i wózki gastronomiczne.

Żeby je ustawić, wystarczy zgoda urzędu miasta albo zarządcy danego obiektu handlowego. Najprostsza przyczepa do sprzedaży hot dogów, kebabów i hamburgerów kosztuje ok. 40 tys. zł – wynika z informacji handlowej firmy Bodex. Wózek gastronomiczny to wydatek rzędu ok. 13,5 tys. zł. Można też kupować sprzęt na rynku wtórnym, gdzie jest znacznie taniej. W dobrej lokalizacji można dziennie sprzedać nawet 200 ciepłych kanapek. Jeśli za jedną sztukę zainkasujemy 5 zł, to przy założeniu, że pracujemy przez siedem dni w tygodniu, możemy uzyskać przychód na poziomie 30 tys. zł.

Lato to niewątpliwie dobry czas dla osób, które chcą je przeznaczyć na rozkręcanie biznesu. Wachlarz pomysłów jest szeroki. Duże szanse powodzenia mają też osoby, które zdecydują się zajmować ogrodnictwem, wycieczkami krajoznawczymi, wypożyczaniem sprzętu sportowego albo sprzedażą towarów, które cieszą się dużym powodzeniem w ciepłych miesiącach, jak choćby okulary przeciwsłoneczne, ręczniki plażowe czy japonki. Jednorazowa inwestycja może przynosić zysk przez wiele sezonów.

– 10 pomysłów, które dowodzą, że Polak potrafi

– 10 studenckich pomysłów na biznes

Justyna Niedbał
Bankier.pl

[email protected]

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
AnnaMarie711 5 lip 2017 (11:28)

Serwis rowerów to pomysł na biznes z którego sama skorzystałam i bardzo się on sprawdził. Szczególnie, że mieszkam w miejscowości typowo turystycznej, gdzie jest masa ścieżek rowerowych;) Konkurencja jest spora jednak się przebiłam, skorzystałam nawet z reklamy na samochodzie, za pomocą bardzo ciekawej metody druku wodnego http://www.bear-wrap.pl/oferta/hydrografika . Nawet pasuje do mojego samochodu:D