MamBiznes.pl

Bezpłatne ksero pomysłem dwójki studentów

Pobieranie danych ...

Na ciekawy pomysł biznesowy wpadła dwójka studentów z Opola. Marek Procek i Patryk Suliga pod skrzydłami AIP oferują darmowe usługi pocztowe oraz ksero. Przychody czerpią od firm, które wykupują reklamy na kopertach i kserowanych stronach.

Jak mówią sami założyciele firmy Suldus, oferują innowacyjne rozwiązania reklamowe. Klientom proponują bezpłatną wysyłkę listów, druk oraz ksero. W zamian za darmową usługę klient godzi się na to, aby dany nośnik zawierał przekaz reklamowy. – Sami jesteśmy studentami i wiemy jak drogie jest życie w dużym mieście. Tak zrodziła się idea stworzenia darmowych usług, które oferujemy naszym kolegom – mówią młodzi przedsiębiorcy.

Swoje usługi świadczą już w takich miastach jak Warszawa, Katowice, Wrocław, Poznań, Zabrze. Największą popularnością cieszy się darmowe ksero lokowane na uczelniach. Zadowoleni są studenci, którzy zyskują bezpłatne ksero i reklamodawcy docierający ze swoją ofertą do określonej grupy klientów.

 
Zainteresowanie jest tak duże,  że pomysłodawcy zostali zmuszeni do wprowadzenia limitu – każdy student może skopiować 10 stron dziennie. – Zależy nam na tym, aby jak największa liczba studentów mogła skorzystać z naszych usług. Ważne jest również zadowolenie reklamodawców, którym zależy, aby komunikat reklamowy dotarł do szerokiego grona potencjalnych klientów. – Reklamodawców  nie brakuje – przyznaje Marek Procek. Koszt zamieszczenia reklamy rozpoczyna się już od 2 groszy. Listę punktów ksero firmy Suldus można poznać na stronie Kserozadarmo.pl. Nie brakuje także klientów na bezpłatne usługi pocztowe – Sulpost. Koperta z logo firmy, krótkim hasłem reklamowym lub grafiką z produktem nie przeszkadza klientom, którzy dzięki temu mogą zaoszczędzić pieniądze.

Mimo krótkiego stażu młodzi przedsiębiorcy mogą pochwalić się już pierwszymi wyróżnieniami. Ich firma zwyciężyła w konkursie „Mam pomysł na biznes – Akademicki Biznes” organizowanym przez Nową Trybunę Opolską. Pomysł dwójki przedsiębiorców doceniony został również w programie telewizyjnym „Dragons Den”.

Podobny pomysł realizują od dawna założyciele firmy Wellnet. Ich biznes polega na druku gazetki „Gazetos Apetitos” na papierowych torebkach, w których sprzedawane jest pieczywo. Torebki rozdawane są bezpłatnie lokalnym sklepom, a przychody firma czerpie od firm wykupujących na nich reklamy.

Dzięki temu rozwiązaniu, klient poza świeżą bułeczką dostaje również porcję świeżych newsów, dowcipów czy przepisów kulinarnych. Gazetos Apetitos dystrybuowana jest w nakładzie 100.000 egzemplarzy w ok. 100 sklepach na terenie Poznania. Kolorowy nadruk na darmowej torebce przyciąga uwagę klientów, a niecodzienny nośnik potencjalnych reklamodawców.

Grzegorz Marynowicz
Bankier.pl

Pobieranie danych ...