Czytelnictwo książek i gazet spada na całym świecie. Jednym z czynników wpływających na pogorszenie się tej statystyki jest rosnąca rola internetu jako źródła informacji. Połączyć czytanie tradycyjnych książek z siłą internetu postanowili pomysłodawcy niecodziennej zakładki do książek.
Brazylijskie wydawnictwo Penguin Companhia das Letras w ramach kampanii Tweet for Read stworzyło zakładkę przypominającą o książce, której czytelnik aktualnie się oddaje. Gadżet wykrywa i sygnalizuje powrót to czytania jeśli osoba od dłuższego czasu nie otworzyła lektury. Sygnał do czytelnika wysyłany jest za pośrednictwem Twittera. Informacja wysyłana jest z konta autora książki i utrzymana jest w jego stylistyce. Tweet może także zwierać fragment danej książki.
Wszystko odbywa się za sprawą czujnika światła, zegara i aplikacji, które wbudowane są w zakładce. Sensor światła zapamiętuje moment zamknięcia książki a zegar czuwa nad długością czasu bez lektury. Gdy taki stan się przedłuża aplikacja przypomina o książce. Niezależnie od samych efektów wśród czytelników, sam pomysł na zakładkę i kampanię już przyniósł wymierne korzyści wydawnictwu. O gadżecie do książek zrobiło się głośno, co zapewne przełoży się na sprzedaż pozycji wydawnictwa.
Zobacz jak to działa
– 5 absurdalnych pomysłów na biznes
– 5 sprawdzonych pomysłów na letni biznes
– 10 pomysłów na biznes „hand made”
Grzegorz Marynowicz
Bankier.pl